Ga naar inhoud

nieuw: TomTom Rider 400


 Delen

Aanbevolen berichten

Zodat je ook kan gaan rijden als je voor je werk af en toe oproepbaar moet zijn?

Check ! En dan alleen om te melden dat ik terugbel :-)

Want verder bellen doen we op een P !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste mp3 heb ik jaren geleden gedownload , tegenwoordig stream ik alles via spotify.

Wat ik me wel afvraag , kun je je telefoon pairen met de rider , zodat de audiostream via de rider loopt ?

 

 

Begrijp ik helemaal; ik doe tegenwoordig ook vrijwel alle muziek via spotify (en films via netflix en sssttt... popcorn ;)).

 

Maar de rider kan daar inderdaad niet mee overweg; zelfs niet met basale mp3.

 

 

Is wel een thema waar ik met tomtom over gesproken heb. Reden dat ze geen mp3 (of alternatieven) aanbieiden is dat ze vinden dat muziek te ver af staat van de kern-functie navigatie (en dat het niet in de top5 van de motor-behoeftes staat). Ze gaven overigens wel aan dat het niet ondenkbaar is dat de rider400 op enig moment via een firmware-upgrade handsfree bellen zou gaan ondersteunen.

 

Hardop denkend hierover: één van de redenen dat TT als eenvoudiger gezien wordt dan Garmin (en minder problemen kent) is nu juist dat de functionaliteit ook minder is. Als je geen routesoftware hebt zal er ook niet geklaagd worden over die software cq over de routes, als je geen telefoon-koppeling en muziek biedt zal er ook niets mis gaan met schakelen tussen muziek, telefoon en navigatie.

Naast navigatie is één van de kernwaarden van de TT die eenvoud. En in dat kader verwacht ik eigenlijk niet dat die functionaliteit ooit uitgebouwd gaat worden. Time will tell,

 

Als je dergelijke toeters en bellen wilt dan is de zumo590 je keuze en dan kun je inderdaad zelfs spotify streamen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De TT400 op de VFR.

post-6462-0-27936600-1428265126_thumb.jpg

 

 

Werkt top. beter als wat ik tot nu toe aan navigatie gebruikt heb.

 

Alleen het krijgen van routes is een drama. Micro sd kaartje in een SD adapter in de PC, route er op copieren,

 

Micro sd kaartje uit de SD adapter in de TT400 prullen, lukt mij alleen met een pincet.

 

Dan het laden vd routes. ITN of GPX gaat als een speer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat ding toch ook direct aan de PC hangen? USB kabeltje hoef je dan niet met een pincet aan te sluiten :)

 

 

Nee dat is nu juist het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet rechtstreeks? behoorlijk minpunt. Ik wil ga aan de opvolger voor de 550 maar weet niet niet wat of de 590 of naar TT.

Maar eens rustig dubben en veel testen lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen eigen routeprogramma en ook geen directe aansluiting voor de PC!

Als ik al een minieme twijfel had was die nu wel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-3781-0-07940100-1428316425_thumb.png

 

Kan toch ook niet anders.........ze zijn echt niet gek hoor bij TomTom :scratchchin:

 

edit: ook al rijd ik een aantal jaren met Garmin op de motor en TomTom in de auto, ik blijf de navigatie in zijn geheel van Garmin echt waardeloos vinden, met name het kaartmateriaal van TT is beduidend beter.......ik weet onderhand wel wat ik wil

aangepast door chris747
Link naar reactie
Delen op andere sites

attachicon.giftomtom.PNG

 

Kan toch ook niet anders.........ze zijn echt niet gek hoor bij TomTom :scratchchin:

 

edit: ook al rijd ik een aantal jaren met Garmin op de motor en TomTom in de auto, ik blijf de navigatie in zijn geheel van Garmin echt waardeloos vinden, met name het kaartmateriaal van TT is beduidend beter.......ik weet onderhand wel wat ik wil

 

 

Ik heb van Tyre de uitspraak dat de nwe TT niet compatible is met Tyre. wat op de site van TT staat klopt echt niet, jammer maar helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...