Ga naar inhoud

Steeds meer merken komen met motor navigatie (Becker)


 Delen

Aanbevolen berichten

Becker is al langer actief met motornavigatie; had enige jaren geleden al de 'Crocodile'.

 

Je hoort er in Nederland weinig over; Becker richt zich de laatste jaren alleen op de Duitstalige markt en heeft in de Benelux ook geen importeur/distributeur meer.

 

Gegeven dat de Mamba op eenzelfde prijsniveau zit als de zumo 3xx en Rider400 denk ik niet dat we 'm veel gaan tegenkomen....

 

Zie ook http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-gps-van-becker-mamba-4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Becker is al langer actief met motornavigatie; had enige jaren geleden al de 'Crocodile'.

 

Je hoort er in Nederland weinig over; Becker richt zich de laatste jaren alleen op de Duitstalige markt en heeft in de Benelux ook geen importeur/distributeur meer.

 

Gegeven dat de Mamba op eenzelfde prijsniveau zit als de zumo 3xx en Rider400 denk ik niet dat we 'm veel gaan tegenkomen....

 

Zie ook http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-gps-van-becker-mamba-4

 

Wel jammer hij ziet er goed uit , en voor een leuke prijs .

Hij heeft veel weg van de Garmin 590 . Hoop dat hij niet zo veel problemen geef .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat het grootste gevaar van de Smartphones komt. Die kunnen steeds meer diensten koppelen (Flitsmeister, muziek, telefoon, navigatie, etc.)

Zodra de GPX bestanden 100% uitwisselbaar zijn....

 

Twee weken geleden heb ik trouwens de Garmin Zumo software voor 90% werkend gezien op een Samsung Smartphone. Nog niet alles werkte maar de snelheid was bizar.

Zou Garmin wel sieren om de hardware wat sneller te maken voor die prijs.

 

Een gevaar voor Garmin is hun eigen PC/MAC software. Voor de MAC heb ik de afgelopen week 3x een nieuwe versie van Garmin Express ontvangen. De eerste update zorgde ervoor dat Express niet meer opstartte, de tweede corrigeerde dat en vandaag weer een nieuwe. Maar dat is inmiddels wel vermakelijk.

 

Wel erg benieuwd naar de nieuwe TOMTOM.

 

Enfin, we leven in boeiende tijden. :-)

aangepast door Antoine
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat het grootste gevaar van de Smartphones komt. Die kunnen steeds meer diensten koppelen (Flitsmeister, muziek, telefoon, navigatie, etc.)

Zodra de GPX bestanden 100% uitwisselbaar zijn....

 

 

Enfin, we leven in boeiende tijden. :-)

Zolang de zichtbaarheid in zonlicht dramatisch blijft heb je er alleen niet zoveel aan.(vind ik)

 

 

Het laatste ben ik zeker eens, het gaat toch wel snel ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nagivatie met de telefoon haalt het bij lange na niet aan een navigatiesysteem. Voorbeeld: Ik rijd met de navi op m'n telefoon aan, telefoon in de tanktas onder het doorzichtige plastic, en met geluid via de doppen in de helm. Beter kan niet he! Ging allemaal prima, tot er een paar appjes binnenkwamen. Navi liep opeens 30 seconde achter op de route. En dat is best vervelend, want in 30 sec ben je wel een afslag voorbij!

Daarna werd ik ook nog gebeld (reageerde niet op de appjes....), en moest ik dus de navi weer opnieuw opstarten langs de kant van de weg...

 

Dus ik ga toch eens een keer een navigatiesysteem aanschaffen. En dan toch een Garmin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom maak ik ook nog heel ouderwets foto´s met een fototoestel.

VFRikus

(mijn nokia 1600 kan ook geen foto's maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch ga ik de volgende producten nog even in de gaten houden.

 

http://motomappers.com/

 

http://funding.myrouteapp.com/en/info-2/

 

motomapper heeft best wel wat potentie. het importeren van gpx routes doet ie vlekkeloos ook met grote hoeveelheden route punten.

In de volgende versie gesproken aanwijzingen en nog meer verbeteringen... ben erg benieuwd.

Sowieso het concept van even een gpx in de dropbox gooien en gewoon openen op je tablet/telefoon... dat bevalt me prima.

Ik wacht dan ook nog even met het aanschaffen van zumo...

 

Heb afgelopen tijd wat geëxperimenteerd met de ipad mini in de transparante hoes in de tanktas.

En dat beviel wonderbaarlijk goed. In dit geval nog met navigon en geïmporteerde routes via tyre.

Tijdens het rijden kijk ik eigenlijk nooit op het display... de stem met aanwijzingen is voldoende. (voor mij)

En op de achtergrond, een leuke spotify playlist voor de solo ritjes :thumpup:

 

 

Ok, het was even een verrassing dat het thuisfront via facetime binnenkwam tijdens het rijden... streaming beelden van papa op de motor :schater:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Omdat ik nog niet weet hoeveel gebruik ik ervan ga maken, wil ik ook beginnen met een Android Smartphone. Ik denk dat een echte navi-doos zeker (veel) beter is, maar kost ook meer. Als ik de navi vaak gebruik, kan ik altijd nog een Garmin o.i.d. kopen.

 

Ik heb gezocht naar een offline navi-app die ook routes kan inlezen. Daarvoor kijk ik nu naar OsmAnd, die kan dat volgens mij als een van de weinige. Het lukt om gpx bestanden in te lezen die met ITNConverter gemaakt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de leut ook een paar keer geëxperimenteerd met zowel telefoon als i-pad mini in het kaartenvak van de tanktas. Osmand op Android doet het inderdaad vrij aardig, maar is wel minder gebruiksvriendelijk dan Garmin. Afleesbaarheid was nog net te doen. Op de i-pad is gewoon h-e-l-e-m-a-a-l niets te zien overdag. Onderweg op de motor en met handschoenen aan is geen van beide een valabel alternatief voor een gps. Je brengt mijns inziens je veiligheid in gevaar. Ook de accuduur is absoluut onvoldoende voor een behoorlijke trip. Gsm in de jaszak of tanktas en navigatie via oortjes lijkt me de enige aanvaardbare optie om met de gsm van A naar B te rijden. Routes rijden zou ik niet aan beginnen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...