Ga naar inhoud

Titanium remschijf bouten.


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Om mijn eerder aangeschafte Brembo schijven op de velg te monteren moeten er nieuwe boutjes gekocht worden.

Een kleurtje is mooi natuurlijk maar even ruim 100 euro voor 12 rode boutjes is me even te gortig, origineel kosten ze per 12 stuks 18 euro.

 

Nu kwam ik al surfende deze tegen

post-3781-0-84986100-1426282881_thumb.png

Ze zijn per 12 stuks een kleine 22 euro en dus iets duurder als de originele maar dan heb ik wel Titanium.

De originele zijn naar verloop van tijd niet zo mooi meer, kunnen deze boutjes gebruikt worden ?

Wat vinden jullie ervan ?

 

 

groet,

Chris

 

aangepast door chris747
Link naar reactie
Delen op andere sites

titanium grade 5 zit qua treksterkte tussen 8.8 en 10.9 in, als dat voldoende is kan je ze gebruiken. Ik las echter, dat ze de neiging hebben tot vreten. Ik zou gewoon nieuwe originele halen en als je ze een kleurtje wil geven, de spuitbusjes verf van de action zijn spotgoedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Titanium grade 5 is voor industriële doeleinden (incl. aerospace) dus het zou goed genoeg moeten zijn maar de vraag is waar je die gevonden hebt.

As het Chinese kwaliteit of onbekend is dan ga je gokken of ze inderdaad volgens de norm zijn en gokken met remschijven zou ik niet doen, bij Pro-bolt hebben ze ook titanium bouten voor remschijven welke waarschijnlijk wel duurder zijn maar dat heeft een reden en die reden is goede kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij Pro-bolt hebben ze ook titanium bouten voor remschijven welke waarschijnlijk wel duurder zijn maar dat heeft een reden en die reden is goede kwaliteit.

Dat is wel een rare aanname. Een product is duurder en komt uit de UK en daardoor is het per definitie beter.. Waar op baseer je dat?

 

Waar haalt ProBolt zijn ruw materiaal vandaan? Zoveel producenten van titanium legering ruw materiaal zijn er nl niet.

Ze mogen dan hun eigen producten fabriceren maar dat is het dan. Maar wat weet je dan als consument over de kwaliteit van de legering? Net zo veel als die van de 'Chinees'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Sparky dat kan ik niet met je eens zijn

  1. Waarom staat Chinees goed algemeen bekend als minder kwalitatief (zelfs bij de aziaten zelf, werk namelijk met Filipijnen en die vertikken het spul uit Azie te halen)
  2. Als kwaliteit van Titanium en overig staal soorten in China dezelfde kwaliteit had/heeft waarom hebben onze hoogovens het dan zo goed gedaan?
  3. bijna honderd procent (ben nmlk geen inkoper) van overtuigd dat de originele bouten waar grote krachten opkomen niet uit een achteraf fabriekje in China komen.

 

Maar goed we weten de delf plek niet en ook niet hoe goed het is gefilterd (zuiverheids graad) tevens ontbreekt de info waar de grondstof is verwerkt.

Maar weet wel dat Russisch (oostblok) of Chinees (Azië) verwerkings proces in het algemeen niet te vergelijken is met ons Nederlands (lees West Europa) verwerken van Grondstof tot staal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Japan is Azië waar die kwalitatief slechte honda vandaan komt? Want stukgatie etc uit t hoogstaande Europa is zo geweldig opgebouwd met nl hoogoven boutjes?

You lost me[emoji6]

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat mij bij dat dit soort legeringen werden toegepast bij de landingsgestellen van vliegtuigen en na een aantal keren gebruik kwamen er haarscheurtjes in,daarna zijn ze gemaakt met een kanaaltje erin waar onder hoge druk(100 atm)rode vloeistof werd gespoten zodat ze aan de buitenkant konden zien dat er een rode plek zat ergens aan de buitenkant bouten en ze vervangen moesten worden v

Ik praat over een dertigtal jaren terug en weet niet of dit nog zo is ???(volgens mij weet Bart hier wel meer van).

Maar altijd zomaar een "sterkere"bout is niet aan te bevelen.

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een rare aanname. Een product is duurder en komt uit de UK en daardoor is het per definitie beter.. Waar op baseer je dat?

 

Waar haalt ProBolt zijn ruw materiaal vandaan? Zoveel producenten van titanium legering ruw materiaal zijn er nl niet.

Ze mogen dan hun eigen producten fabriceren maar dat is het dan. Maar wat weet je dan als consument over de kwaliteit van de legering? Net zo veel als die van de 'Chinees'.

Ik ben nog nooit slechte ervaringen tegengekomen over Pro-bolt en ik heb zelf een set aluminium boutjes voor de kuip en ook dat houdt zich goed (ik haal toch regelmatig delen los).

Van de Chinezen is algemeen bekend dat er prima spul vandaan komt maar ook dat er veel kopieën vandaan komen uit inferieur materiaal en om daarop te gokken is niet voor alles een optie.

Goede grondstoffen, goed personeel en een strenge kwaliteitscontrole maken een product nou eenmaal wat duurder.

Ik zeg niet dat de boutjes van TS uit China komen (daarom stond dat als vraag) maar in vind het verschil tussen een gekleurd setje tegenover een blank setje wel erg groot.

 

Laten we de vragen beantwoorden van TS.

En alle suggestieve zaken achterwege laten...

Sorry maar ik moest daar toch even op antwoorden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de discussie gaat nu wel de kant op die ik graag zie. In mijn beleving is niet al het geproduceerde in azië rommel, al komt er natuurlijk wel genoeg rommel vandaan.

Omdat ik graag wil weten hoe het zit met de kwaliteit zal ik een vraag uitzetten, met daarin een aantal van de hier vermelde vragen, bij Pro-Bolt en http://www.titaniumshop.nl/ want dat is de leverancier van de in dit topic voorgestelde bouten.

 

Zo op het eerste oog vermoed ik dat Pro-Bolt gewoon een (duur) merk is wat handig inspeelt op de markt van mensen die hun motor willen verfraaien. Zoals gezegd vind ik het jammer dat de originele boutjes na verloop van tijd gaan verweren, de titanium versie zal mooi blijven schat ik.

Titaniumshop levert ook aan http://www.mvsracing.nl/ en vermeld op de website dat op verzoek producten met een kwaliteitsdocument kunnen worden geleverd.

Zo op het eerste oog komt het op mij niet over als een rommeltje, ben benieuwd naar de reacties van de leveranciers

 

ps: als er nog meer (concrete) vragen zijn die ik kan uitzetten?

 

Groet,

Chris

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit naast verschil in het titanium ook veel verschil in de antioxidatie behandeling (onodiseren) die bij de een jaren mooi blijft en nij de ander na een paar maanden uitziet alsof je een pekelbrik hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...