Ga naar inhoud

Ervaring met LS2 helmen


StrakkeBak
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Viffers,

 

Nadat ik tot de conclusie ben gekomen dat een jethelm niet echt geschikt is voor op een VFR ben ik gaan zoeken naar een nieuwe integraal/systeem helm.

 

In Breda heb ik zowat elk mogelijke helm geprobeerd (binnen mijn budget) en kom helaas tot de conclusie dat ik een Suske en Wiske hoofdje heb.

Oftewel, bijna alle (nou ja, heel veel in ieder geval) helmen zijn gemaakt voor de medemens met een ronder hoofd dan dat van mij.

 

Nu was het niet echt makkelijk om te achterhalen welke helmen Oval tot Long Oval zijn.

 

Maar intussen heb ik een merk gevonden dat ruim binnen mijn budget ligt namelijk LS2.

En die maken voornamelijk helmen voor mensen met een ovale pasvorm dus dat is zeer gunstig.

 

Wanneer je de scores op SHARP bekijkt scoren de meeste modellen gewoon goed.

Heeft iemand ervaring met dit merk met betrekking tot kwaliteit en geluid?

 

En ja ik weet het, als ik een Shoei koop van 600+ dan heb ik veel meer kwaliteit.

Maar mijn budget is beduidend lager en ik wil liever geen appels met peren vergelijken.

 

Graag advies.

 

Grt Chris

aangepast door StrakkeBak
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee hoe die helm is maar een shoei hoeft niet zo duur te zijn ik heb een XR1100 en die bevalt me prima en de prijs valt ook mee KLIK

aangepast door klein
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag al weer een jaar een LS2 Easy FF370 systeemhelm en die bevalt me prima. Had hiervoor een Bayard helm die vreselijk knelde, blijkbaar heb ik ook een afwijkende hoofdvorm haha. Bij aanschaf in de winkel paste die prima, maar na een dik uur sturen had ik al last van een gigantische drukplek op mijn voorhoofd en als ik hem verschoof werd dat wel iets minder, maar dan ging mijn rechteroor weer knellen. Ook zat het zonnevisier steeds op mijn neus, die hebben ze met een dremel ingekort. Binnenwerk had ik iets ingedrukt met een lepel, maar dat mocht allemaal niet baten.

 

Met de LS2 geen enkel probleem tot nu toe, kan deze de hele dag dragen zonder dat het ergens gaat knellen, qua geluid vind ik hem niet slechter dan de Bayard. Maar kan hem dus niet vergelijken met andere (duurdere) merken helmen. En heb begrepen dat een systeemhelm altijd meer geluid maakt dan een integraalhelm. Maar voor mij is het geluidsniveau niet storend, en rijd op langere afstanden altijd met oordoppen.

 

Ik heb de LS2 in België bij een RADvestiging gekocht. Door de slechte ervaring met de eerdere helm gevraagd of ik hem evt kon ruilen als hij niet beviel en dat is bij hun altijd mogelijk (wel een helmmuts gebruiken in dat geval). Dus misschien ook een tip om even te vragen of je de helm kunt teruggeven als hij toch niet bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rico en Klein,

 

Bedankt voor jullie reactie.

De Shoei valt inderdaad mee kwa prijs en zou nog net kunnen, ik vraag me af of het een Oval of long Oval headshape is.

 

Bij de HJC IS33 die ik nu heb krijg ik aan de voorkant een mooie rode drukplek na een uur rijden.

Deze helm is trouwens een XL omdat hij anders aan de voorkant teveel drukt.

 

Laatst online een helm gekocht bij Motomoda en deze thuis een half uur opgehouden, maar ook daar weer dezelfde drukplek.

Dat was een Shark S500 Air en volgens de informatie die ik had kunnen vinden was dat een Oval headshape.

Heb deze terug gestuurd en ook netjes mijn geld terug gekregen.

 

Toen ben ik tegen het LS2 merk aangelopen maar helaas is dit in mijn directe omgeving niet te vinden dus heb ik het idee opgepakt om naar FC-moto in Aken te gaan waar ze een behoorlijke collectie van LS2 helmen hebben.

 

Daar alles passen en dan naar huis om hem vervolgens online te bestellen zodat ik hem thuis op mijn gemak wat langer kan dragen.

En indien nodig ook weer terug kan sturen.

 

Grt Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was trouwens laatst in een motorzaak en daar hebben ze de helm ook even passend gemaakt door de binnenkant plat te drukken.

Het gevolg daarvan was dat de helm met de maat XL ineens veel te groot was omdat deze niet meer aan de voorkant knelde.

Ik kon de helm nu ook helemaal van links naar rechts heen en weer kantelen omdat er veels te veel ruimte is.

 

Grt Chris

aangepast door StrakkeBak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft ie nooit de goede pasvorm gehad. Ik heb nu ook een LS2 systeemhelmpie. Via een webshop voor 100 piek op de gok gekocht. Qua materiaalkeuze voor o.a. de binnenvoering is het uiteraard niet vergelijkbaar met Arai en Shoei (liggen hier ook op de plank). Pasvorm is heel persoonlijk. Wat ik wel handig vind is dat ik er een schuimrubber ring bij kreeg waarmee je de hoofdhoogte (als je begrijpt wat ik bedoel) mee aan kunt passen. Uiteraard heeft ie meer lawaai als een integraalhelm maar het valt mij niet tegen. Pinlock voorbereid (aanrader!) en geintegreerd zonnevizier. Als de pasvorm goed voor je is is het prima value for your money.

 

Via de tablet kan ik geen foto uploaden maar als je ff goegelt op ls2 orange helmet vind je hem geheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Wim,

 

Er is inderdaad niets zo persoonlijk en belangrijk als de pasvorm.

Daarom vind ik het nog steeds onbegrijpelijk dat fabrikanten niet de pasvorm aangeven bij hun producten.

Ik heb dat tot nu toe alleen nog maar kunnen vinden bij Arai en op de site van LS2.

In sommige reviews word er wel naar verwezen en op de site van WebBikeWorld is er een lijst, maar die is alleen van helmen waar ze een review over gedaan hebben en niet erg up to date.

 

Toen ik in de winkel over de pasvorm begon werd er gewoon overheen gepraat.(meerdere speciaal zaken)

Het heeft gewoon geen zin om een helm met een round/intermediate pasvorm op een long oval hoofd te zetten want dat zal nooit lekker zitten.

 

Je gaf aan dat het materiaal van de LS2 t.o.v de Arai en Shoei minder was.

Kun je dat voelen als je de helm draagt ? (comfort)

 

Grt Chris

post-6423-0-12350800-1428690468_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is wel te voelen. Niet dat het hinderlijk is maar het komt niet op het niveau van mijn Arai. En een Arai van € 650,- is ook niet te vergelijken met een helmpie van 100 piek. En een zaak die over de pasvorm heen lult snapt er geen zak van. Die denken alleen aan hun eigen kassa. Ik zou gewoon gaan passen bij FC Moto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...