Ga naar inhoud

Hoe veer te wisselen?


MikeyMan
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar gewoon begonnen. Het lukt, maar je moet wel de hele ophanging los halen. En de voorspannings versteller gaat lastig los. Maar als je hem laat zitten heb je genoeg ruimte.

 

Nu nog uitvinden hoe ik die veer eruit krijg. De auto-spanner die ik heb is te groot.

aangepast door MikeyMan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even aan het kloten geweest, ook het modificeren van de auto-spanner mag geen baat hebben.

 

Toch maar op zoek naar motor-spanners. En gauw een beetje, volgende week VRO :(

 

Grote vraag is nu hoe ik -nadat ik de veer gespannen heb- e.e.a. uit elkaar krijg.

Staat ook niks over in de Haynes.

aangepast door MikeyMan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder fatsoenlijke apparatuur is het volgens mij niet te doen.

Ik heb de mijne bij SO products laten omdat ik al twijfels had om het zelf te kunnen doen.

 

P.s. als TS kan je zelf de titel ook aanpassen eerst bewerken en dan meer berichtopties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik graag gedaan, maar dan moet echt de hele motor uit elkaar. De instelknop zit nogal in de weg.

 

Ga morgen eens klussen met wat stukken draad eind.

 

Maar vraag is dan nog, hoe moet ie uit elkaar? Heb in het verleden genoeg autoveren gedaan, maar ik zie hier geen bout die ik los kan draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil alleen de veer van de shock af halen. (Hele shock vervangen is niet door de ballotagecommissie gekomen hier :) )

Voor zover ik nu heb kunnen uitvinden, moet de 'onderkant' eraf.

 

Maar alles wat ik zie is de rebound schroef, en aan de andere kant daarvan een kruiskopschroef.

 

Bij m'n Diversion en de auto's die ik gedaan heb sprak het wat meer voor zich :)

aangepast door MikeyMan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de constructie niet, maar ik kan me voorstellen dat er iets gebruikt wordt zoals bijvoorbeeld bij een klepveer met zijn spietjes.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gewend dat er aan het einde van de 'damper rod' (hoe heet dat in het nederlands?) Een bout zit, of dat je de eindplaat er zonder druk af kunt schuiven. Dat lijkt hier niet te gaan lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de veer niet wisselen als deze is ingebouwd. De schokdemper bouw je uit van de bovenzijde van de motor.

Als de schokdemper er uit is kun je de veer wisselen of laten wisselen.

De veer moet gecomprimeerd worden om de 'dampererod' plaat er tussen uit te kunnen schuiven. Dat lukt niet als deze nog is ingebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doh... Tis nog simpeler dan ik dacht.

als je de veer opspant, vallen er haast vanzelf twee plaatjes uit die de veer tegen houden.

Zag eruit alsof het uit een stuk bestond.

 

ff schokbreker schuren en spuiten en dan kan de veer erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...