Ga naar inhoud

DB killers maken.


Hans 4506
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand voor mij een schetsje, of tekeningetje, of link waar ik kan zien hoe ik zelf DB killers kan maken voor mijn Laser Extreme uitlaat?

De buisjes die standaard om de pijp zitten moet ik er waarschijnlijk afhalen, anders past het niet met de DB killers, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dB killers worden tussen de demper en de pijpen geplaatst. Dus niet zoals het normaal is van achteren maar aan de andere kant worden ze er dus ingeschoven. Helaas heb ik geen tekeningen of iets dergelijks voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaatje afdrukken en dan maat van plaatje omrekenen naar de werkelijke bijv de diameter van de uitlaat zelf.

 

Dat geeft een factor, alle maten van het plaatje vermenigvuldigen met de factor en voila....... opgemeten is uw db killer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit tussen de pijp en de demper al een busje om de ruimte in diam op te vullen tussen pijp en demper.

Dit busje is al een maat voor de db-killer en kun je gebruiken om een db-killer van te maken, zie linkje van @newie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar nu weet ik nog niet hoe zo'n db killer in elkaar zit.

Ik had gehoopt dat iemand zoiets al een keer had gemaakt, maar dan zal ik toch zelf maar proberen iets uit te vinden, of toch 2e hands wat zien te regelen.

Heeft iemand een idee wat die dingen nieuw kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Db killer is in principe niets meer dan een obstructie in de doorvoer van uitlaatgassen waardoor de trilling (het geluid) gaat oscilleren en dus door het dempermateriaal wordt geforceerd.

Hoe meer obstructie hoe meer demping maar ook hoe meer beperking van vermogen, de wetenschap hier is niet zozeer hoe te dempen maar de balans te vinden tussen de gewenste demping met zoveel mogelijk vermogen te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Ray zegt duidelijk zichtbaar in de uitlaat van mijn crosser.

Is niets meer dan een simpel 'gaasje' voor je uitlaatgat, en geloof me dat scheelt echt aanzienlijk in het aantal dB!

 

 

post-5272-0-80957300-1429643224_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-5833-0-04071000-1429646089_thumb.jpg

 

Bij mijn vorige motor met een iets te luide uitlaat de bijgaande oplossing toegepast.

 

Een buisje aan een zijde dicht, waardoor de geluidsgolven teruggekaast worden en zo aanzienlijk wat db's verminderde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...