Ga naar inhoud

Koffer(set?) voor de VFR800 2002-2006


TomasLight
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik ben bezig met de aankoop van mijn allereerst VFR800 (model 2002-2006)! Een heuse zoektocht maar er komt licht aan het eind van de tunnel, echter hink ik op twee gedachten;

1) een VFR kopen mét koffer(set) voor wat meer

2) een VFR kopen zonder koffer(set) en later een set kopen.

 

Nu heb ik al gepoogd e.e.a. financieel uit te zoeken maar ik kom er lastig achter. Een officiële Honda kofferset voor deze modelserie is op internet bijna niet te vinden (nieuw dan). Tweedehands soms op marktplaats maar ook niet dagelijks. Dus dan ga je kijken naar andere opties, en daar loop ik nu op vast. Wat voor koffer(set) kan ik nu goed op mijn VFR monteren, ik zie van Givi een V35 zijkofferset, maar geen topkoffer..

 

Hebben jullie tips, ervaringen, of juist afraders dan wel aanraders? Ik waardeer het zeer als ik hier kan lezen wat nu goede koffers zijn voor een goede prijs en wat er wel of niet goed is aan bepaalde sets.

 

Groeten!

Tomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar nog nieuwe koffers gekocht. Zijkoffers via davidsilver, topkoffer via eBay. Beschikbaarheid hangt vooral af van de kleur.

Beperk je niet tot Nederland en dan komt het wel goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een complete kofferset bestaat uit:

 

post-5787-0-01835700-1429543317_thumb.jpg

 

dus incl 2 metalen delen die je onder het subrame moet monteren.

Bij 2e hands setjes wil men die nog wel eens vergeten.

 

 

 

Ik zocht eigenlijk een rood koffersetsetje, maar liep tegen een zwarte set aan.

zat een lichte kras op, 2 koffers voor per saldo 140 euro

Het bijbehorende rekwerk heb ik via een VFROC lid gekocht; weet niet meer precies..... 5 tientjes???

 

 

Een Vtec MET koffers zou dan iets van 2-300 meer mogen kosten.....

 

Het "comfort" van een set koffers is echter geweldig als je wat langer met de motor weg wil gaan

 

 

Het "hekwerk" van een vtec is zeker niet zo lelijk als menig GIVI/Krauser...

 

 

 

 

Maar je motor krijgt er wel (en in mijn geval zeker) een dikkere kont van... :schater:

 

 

P6217539_zps9d994692.jpg

 

Vtec koffers op een RC36-2

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dank voor jullie reacties! Ik heb wat rond zitten kijken en kom nu uit op een set van Givi V35 voor de zijkant (i.v.m. de prijs van originele zilveren kofferset van Honda) met monokey zijdragers, +-400 euro. Daarnaast ook een Givi topkoffer alleen twijfel ik over de maat. Kan iemand mij vertellen hoeveel inhoud de originele topkoffer van Honda heeft? Ik zit nu tussen 34L of 37L te twijfelen maar kan niet een twee drie op internet terugvinden hoeveel L inhoud de oorspronkelijke koffers hebben?

 

P.s. ervaringen over bovengenoemde koffers zijn uiteraard altijd welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...