Ga naar inhoud

Repsol 10w40 ervaringen ?


Yor
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik ben van plan mijn VTEC te voorzien van Repsol 10w40 motorolie.

Heeft er iemand ervaring met deze olie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, is wel 10W50 maar zo'n groot verschil zal dit niet maken ...

Een 3-tal weken geleden voor het eerst gebruikt bij oliewissel (voordien Castrol RS) en = ok.

 

 

 

Merk trouwens geen verschil hoor, schakelen is identiek, koppeling slipt niet dus ja, even tevreden als daarvoor.

 

Greetz

aangepast door Morango
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het er ook in zitten en merk ook geen verschil t.o.v. de Motorex top speed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat klinkt positief. Zelf heb ik met mijn vorige VFR nooit problemen gehad met Castrol.

Maar ik kan via een leverancier gunstig aan Repsol motorolie komen. Normaal heeft hij deze niet in zijn programma, maar hij maakt een uitzondering voor mij. Nu ik mijn VFR toch open heb liggen voor het vervangen van de thermostaat, kan ik meteen even de olie wisselen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 4l voor 3 tientjes als promotie aanbieding vanwege nieuw in het programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd Repsol 10W40 full synthetic voor mijn 125 cc scooter. Geen enkel probleem.

Persoonlijk gebruik ik dan weer voor de VFR Motul full synthetic (7100) omdat ik vind dat de VFR het best schakelt met Motul.

Met een gerenomeerd en gekend merk doe je in principe niks verkeerd. Ook een beetje ieder zijn persoonlijke voorkeur (objectief?).

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, lijkt mij ook niet dat je iets fout doet met een gerenomeerd merk.

Al zullen anderen hier op dit forum anders zeggen over Castrol.

Maar goed. Als het een beetje meezit dan heb ik de komende dagen mijn olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Repsol was het merk (samen met BelRay) waar ik 8 jaar geleden mee begon in mijn winkel.

Door al het gelazer bij de fabrikant/importeurs is toen iedereen ermee gestopt, en is het een paar jaar niet verkrijgbaar geweest in NL.

De fabrikant had 2 verschillende bedrijven in NL het importeurschap gegeven, en beiden dachten het exclusief te hebben. Dat was niet zo, en dus zijn ze er beiden mee gestopt.

Ik had (behalve bovenstaand gelazer) nooit klachten over het merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motorolie heb ik inmiddels binnen. Ik heb een can voor de VFR en een can voor de Pan European. 25 euro voor 4 liter is toch wel de moeite !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik heb een aantal "olietopics" bekeken, maar vraag mij af welke ik het beste kan gebruiken
bij de eerstkomende oliewissel ( als temperatuur weer boven de 10 graden gaat komen)

 

Er zit nu Castrol Power RS 10w40 in, en die bevalt goed. Althans doet wat ie moet doen.
Op het forum las ik ook het gebruik van Kroon Expulsa rr 10w40.

Eigenlijk is mijn vraag, welke van de twee het fijnste is, ze zullen allebei wel goed zijn.

Ik heb een 800 uit 1999.

 

Als ik deze vraag niet goed gepost heb, dan hoor ik dat vast wel,......... :huh:

aangepast door André
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom veranderen als het goed is?

Probleem met de Castrol is dat het bij de VFR wel eens tot slippende koppelingen wil leiden maar als dat niet het geval is zie ik geen reden te veranderen.

Als je toch wilt veranderen dan adviseer ik Motorex top speed of de Kroon Expulsa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er meerdere types olie beschikbaar zijn, maar ik vertrouw de deskundigheid op dit forum zodanig,
dat ik wel advies kan vragen, ervaringen genoeg.

Inderdaad doet de Castrol het goed en heb ik geen last en slippende koppeling. De platen zijn vorig jaar
vervangen en nu zo'n 6 dzd km oud,....... Johan had ook al advies gegeven en hij gebruikt Kroon-olie.
De versnellingsbak zou dan nog soepeler schakelen en de "Klak" bij inschakelen zou verminderen.

Ik weet al voldoende en volg Johan zijn advies op en ga voor Kroon Expulsa.
Nu ff kijken waar dat te verkrijgen is. ( Iets voor de sleuteldag bij Rikus ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...