Ga naar inhoud

contactslot, hoe verder


VFoRever
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik vond dit antwoord van een vaseline fabrikant op een vraag op een ander forum:

 

"Onze Vaseline Pure Petroleum Jelly is 100% zuiver, het is ongeparfumeerd en zuurvrij.

In vaseline van andere merken is soms een geurstof en/of conserveringsmiddel in de vorm van ascorbinezuur(Vit. C-zuur) toegevoegd om verkleuring en geurverandering van het product te voorkomen.

Ons product bevat dit niet. Het kan daarom, behalve voor de huidverzorging ook uitstekend gebruikt worden voor klusjes in huis zoals bv voor het onderhoud van metalen voorwerpen etc.

Vaseline Pure Petroleum Jelly is nagenoeg onbeperkt houdbaar."

 

Er kan dus zuur in vaseline zitten. Ik heb deze gebruikt:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd die van Kroon.

 

Ziet er goed uit, maar dit kan je niet spuiten zoals Rikus suggereerde.!! :schater:

aangepast door Qwerc
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als je het spul uit elkaar haalt om schoon te maken hoef je ook niet te spuiten maak kan je prime smeren en dat is meestal juist het moment dat dit product aan de orde komt :coolsmiley:

Spuiten is natuurlijk wel een optie voor wanneer je preventief te werk gaat i.p.v. pas wanneer er een storing is maar Kroon heeft dit ook in een spuitbus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, maar dit kan je niet spuiten zoals Rikus suggereerde.!! :schater:

Daarom gebruik ik dan ook deze!

post-1168-0-75996700-1431981544_thumb.jpg

 

:schater:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik deze (vooral voor de stekkers) - via Amazon.de te koop : heb een tijdje moeten zoeken naar diëlectrisch siliconenvet. Vanuit de States wilden ze niet verzenden :angry:

 

 

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na alle potjes met vet nog even het vervolg. De uitgeboorde breekbouten moesten nog uit de kroonplaat. Honda heeft deze bouten stevig vastgedraaid en geplakt en met hamer en beitel kreeg ik ze niet los. Na uitboren twee dagen kruipolie in laten werken en toen gingen ze er met een griptang en daarna waterpomptang redelijk makkelijk uit.

 

 

Groene lijm

 

En er uit.

 

De uitgeboorde kop van de breekbout.

 

En het contactslot kan weer worden gemonteerd.

 

En als vervolg op de potjes met vet; ik heb deze kruipolie gebruikt:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb het onderdeel niet verwarmd. Ik dacht na het beitelen: eerst maar eens zo proberen en dat ging goed. Ik ben bij dit soort onderdelen altijd een beetje huiverig om het heet te stoken. Ik weet niet zeker of een warmtebehandeling de eigenschappen van het materiaal waar de kroonplaat van gemaakt is kan veranderen. Met uitboren wordt eea lokaal natuurlijk ook warm, maar als je het rustig aan doet valt dat erg mee. Bij boren heb ik overigens ook gekoeld, maar dat meer om de levensduur van mijn boortjes te verlengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...