Ga naar inhoud

"Zachte" punten zijn weer "Hard" na verzending naar de 660.


 Delen

Aanbevolen berichten

Snap er niks van! :blink:

 

Ik heb 8 routes gemaakt waar iets heel vreemds mee aan de hand is.

 

In Basecamp zien de routes er perfect uit met zachte punten waar het kan en harde punten waar het moet.

Versturen naar de Zumo gaat heel gladjes net als het importeren (duurt wel erg lang trouwens), MAAR nu komt het.....

Na de import (Mijn gegevens etc) staan alle 8 de routes DUBBEL bij de aangepaste routes op de Zumo (eentje met de gewone naam en eentje met een 1 achter de naam) èn
alle "zachte" via punten zijn opeens weer "HARD" (vlaggetjes) :pompomdown:

 

Het gebeurt trouwens niet alleen bij deze nieuwe routes. Vorige week heb ik de "Betuwe route" van het forum binnengehaald, zoveel mogelijk viapunten "soft" gemaakt en de route vervolgens op de Zumo gezet.

Tot mijn stomme verbazing begon Truus tijdens de trip toch iedere keer tegen me te "blaten"

Ik heb dat toen afgedaan met: "zal de originele route met de harde punten wel geladen hebben". maar nu blijkt het dus ook met nieuwe routes te gebeuren!!

 

Info van de spullen die ik gebruik:

Zelfde kaart versie op de PC en op de Zumo (NT 2015.4)

 

BaseCamp versie 4.4.7

De toesteloverdrachtopties staan allemaal UIT.

 

Zumo 660 software versie 5.10

Modus herberekenen staat uit

 

Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn??? :scratchchin:

 

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks guys!

 

Het probleem van de dubbele routes is opgelost (Thanks Newie). Oorzaak?

Niet wachten tot de Zumo klaar was met importeren maar, terwijl de Zumo nog bezig was ZELF ook de import starten. Duh!! :oops:

 

@MrGPS (ook hans :) ): de bovenste vinkjes bij de toestel opties stonden al uit dus dat is niet de oorzaak van de weer "hard" geworden viapunten.

 

Inmiddels ben ik er wat dieper ingedoken en wat me opvalt is het volgende:

Als ik de bibiotheek routes met Basecamp bekijken dan zien ze er allemaal fantastisch uit met alle viapunten prachtig midden op de weg (Ook als ik maximaal op de viapunten inzoom).

 

Kijk ik dan na de transfer met BaseCamp naar de routes die in de Zumo staan (interne opslag) dan zie ik opeens een aantal vlaggetjes. en die vlaggetjes staan dan òf net niet midden op de weg òf er net naast.

Zoom ik met de Zummo extreem in op de vlaggetjes dan staan ze ook daar nèt niet goed.

 

Als voorbeeld de eigenschappen van dezelfde route (vóór en nà het versturen naar de Zumo dus)

Bibliotheek. 19 via punten, 11 geen waarschuwing en 8 wel.

Interne opslag Zumo: 19 via punten, 4 geen waarschuwing en 15 wel

Er zijn dus 7 softe viapunten verandered in harde viapunten. :?

 

Volgens mij kan dat alleen maar betekenen dat:

a. De kaart in de Zumo toch iets anders is dan de kaart die door BaseCamp gebruikt wordt

b. BaseCamp een soort van auto correctie uitvoert op de viapunten die blijkbaar toch net niet goed staan.

c. Ondanks dat de Zumo bij de import niet herberekent doet hij toch iets (geen idee wat) met de route.

 

O ja, nog 1 ding. Het fenomeen zie ik alleen op de smallere weggetjes. Op de snelwegen en de grote doorgaande provinciale wegen is er geen enkel probleem.

 

Iemand een idee? MrGPS (Hans) ?

 

Ik ga intussen met JaVaWA RTW aan de slag om te kijken of dat helpt.

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Heb je dezelfde kaartversie in zowel de Zumo als in BC? edit: Ja dus, zag ik net in een eerder bericht.

2. Heb je de (geïmporteerde) route eerst herberekend in BC en dan verstuurd naar je Zumo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Heb je dezelfde kaartversie in zowel de Zumo als in BC? edit: Ja dus, zag ik net in een eerder bericht.

2. Heb je de (geïmporteerde) route eerst herberekend in BC en dan verstuurd naar je Zumo?

1. Yep kaartversie is identiek

2. Yep eerst herberekend

 

Ben er trouwens, na het bekijken van de cursus dvd's, achter dat het in BaseCamp "soft" maken van via punten alléén werkt voor het nieuwere type Zumo's en NIET voor oa de 550 en 660. Voor die wat oudere toestellen laat Hans (MrGPS) op de DVD zien hoe je dat soft maken aan moet pakken met de tool JaVaWa RTWtool.

 

Je raad het denk ik al? Ik had de BaseCamp methode gebruikt terwijl ik een 660 heb..... :~

 

Ik ben dus nu met de JaVaWa RTWtool bezig en na unflaggen plus unglitchen van de eerste route (probeersel) ziet die er er een héééél stuk beter uit! Beter nog: Geen "vlaggetje" meer te bekennen. :thumpup:

Nu de rest nog.

 

Dus Problem solved. (Met dank aan NeWie en MrGPS)

 

Pfoei.

aangepast door Hans
Link naar reactie
Delen op andere sites

:)

 

Bij de 660 gaat het er veelal om dat de via's niet uitgesproken worden. En dat lukt door de via's 'soft' te maken.

 

ECHTER: vraag me niet waarom maar dat werkt ALLEEN als de route meteen is gemaakt in de juiste versie kaartmateriaal. Als je een route downloadt en herbekerent dan werkt het niet.

 

Alternatief voor het werken met RTW tool is het gebruik van de track; vind ik zelf (inmiddels) makkelijker. Zie ook http://www.mrgps.nl/kennis/routes-importeren-op-basis-van-de-track-het-ei-van-columbus/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik me maar eens bezig gehouden met het vlaggetjes probleem bij route overdracht naar de Zumo 660.

Van een gekregen route gemaakt in de zelfde versie Base Camp bleven de vlaggen zichtbaar na overdracht op de Zumo 660.

Ondanks dat de route punten soft gemaakt waren en de instelling bij overdracht (verwijder route punten etc. en route aan de kaart van het toestel aanpassen) niet zijn aangevinkt.

 

Dit bevestigd het verhaal van MrGPS hierboven genoemd.

 

Ik heb het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen door van de route een spoor te maken.

En dat spoor heb ik nog maar eens niet overgedragen naar de Zumo 660.

Maar van dat spoor heb ik in Base Camp maar weer een route gemaakt.

En deze route heb ik overgedragen naar de Zumo

En weg zijn de vlaggen na overdracht naar de Zumo 660. En ja de waarschuwing van MrGPS neem ik te harte "automatisch herberekenen staat uit"

In feite omzeil ik het verhaal door van het geïmporteerde spoor in je Zumo weer een route te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek altijd de route over (Nieuwe route maken over de geïmporteerde) en plaats de routepunten hetzelfde of soms net even anders als dat in mijn kaartversie beter uitkomt.

In dat bestand kan ik de punten zacht maken zodat ze in de 550 niet genoemd worden, dit zal waarschijnlijk ook zo werken in de 660. Op deze manier behoud ik wel de viapunten die ik wel hard wil houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Ray. In eerste instantie was het mij niet bekent dat het ontvlaggen van een gekregen route zo'n probleem is.

In de regel dupliceerde ik de route gaf hem een ander kleurtje en na herberekenen herstelde ik de route weer.

Voortaan ga ik gekregen routes overtekenen. En dan de punten soft maken.

Met overtekenen van de route behoud je inderdaad de viapunten die je hard wil houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden! Waarom zo moeilijk!? Gesteld dat het een vrij recente route is en er niets aan de route zelf is gewijzigd: dubbelklik op de routenaam, kies voor 'spoor maken' en zet die track over... (en dan dus wel even herberekenen uitschakelen).

 

Probeer het gewoon eens uit, desnoods met je 'oude werkwijze' als backup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...