Ga naar inhoud

Splitsing wordt niet aangegeven door 660.


Roodrunner
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi, Vandaag liepen we tot 2x toe tegen hetzelfde aan.

 

We hebben op 12 juli een toertocht. Hier gebeurt het 2x dat heenweg en terugweg over hetzelfde stukje weg lopen en in 1 geval zelfs in dezelfde richting gedurende 200 meter over dezelfde weg.

Op de heenweg werd 2x op een splitsing alleen het volgende kruispunt aangegeven. Dit geeft natuurlijk verwarring.

 

Om dit te voorkomen, heb ik 2 waypoints voor beide splitsingen aangebracht, die in de route zijn opgenomen en aangeven DAT je rechtsaf moet slaan. Op de terugweg worden dezelfde punten wel zonder problemen genomen. Waarschijnlijk ziet Truus de weg als doorgaand en geeft daarom geen melding, maar handig is het niet. Is deze workaround goed genoeg (en nee, dit kan helaas niet anders) en wordt het ook duidelijk zichtbaar?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ff de route uplaoden of een plaatje om de situatie ter plekke iets te verduidelijken?

 

Dit is me trouwens vaker opgevallen. Met het Sauerland weekend ook heel veel punten gehad waarbij je soms afvraagt of het wel zinvol is een melding te geven, bijvoorbeeld doorgaande weg met een bocht zegt Miep dood leuk sla links of rechts af. Op een ander moment zegt ie helemaal niets terwijl op het scherm wel te zien is dat je moet afslaan. Vermoed dat dit hetzelfde is waar jij nu tegenaan loopt.

 

Heb overigens een Zumo 390, dus denk dat het eerder een SW issue van Garmin is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het probleem bij 1 niet te verhelpen met het anders plaatsen van de routepunten?

Ik zet ze bij voorkeur op de kruisingen maar Garmin heeft wel meer punten dat ie niet aangeeft dat je af moet slaan omdat de hoofdweg afbuigt en rechtdoor dus in principe rechtsaf is of juist dat ie de weg rechtdoor tekent terwijl de hoofdweg afbuigt.

Bijgevoegd is punt 1 maar dan met de routepunten anders geplaatst.

voorbeeld punt 1.gdb

 

Ik snap niet wat je bedoeld bij de 2e want daar zie ik de logica niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is iets wat ik meerdere keren heb meegemaakt maar niet echt als een probleem heb ervaren, al zegt ze niets je kunt op het kaartje/scherm wel zien welke richting je op moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze punten niet zonder uit te zoomen :) In principe is het eerste punt inderdaad het volgen van de hoofdweg. Het tweede punt zal wellicht ook niet zo'n probleem vormen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...