Ga naar inhoud

Ervaringen VFR800F


F@stForward
 Delen

Aanbevolen berichten

 

@F@stForward. het volle vermogen heb je gewoon niet bij een koude motor heeft de dealer me verteld. blijkbaar zit er een beveiliging in die op de een of de andere manier niet toelaat dat je met koude motor de gek gaat uithangen.

 

Thnx!. Ik had al zo'n vermoeden, maar zeker goed om dit met onderbouwing bevestigd te krijgen. Het is inderdaad alleen bij een erg koude motor, verder loopt hij geweldig. Na een paar warme starts is het niet meer aanwezig. Maar de eerste keer dat je het voelt, lijkt het alsof hij niet goed loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Na 4 dagen Ardennen kan ik alleen maar concluderen dat de VFR800F een heerlijke stuurmachine is.

De motor is zelfs op de Belgische wegen niet gek te krijgen en voelt altijd vertrouwd aan.

 

Hij kan heerlijk rustig toeren bij mooi uitzicht, maar ook onwijs hard en betrouwbaar door de bochten. En dat alles zonder al te vermoeid te raken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ook mijn ervaring heeft enkel betrekking op een korte testrit. Wellicht moet zo'n machine nog wat aan je groeien, maar als eerste rij-indruk was ik toch niet meteen overdonderd door al dat nieuws.

Het blijft een VFR en dat is het goede nieuws. En Honda staat tegenwoordig niet meteen bekend om het innovatieve, toch hebben ze het bedacht om de bediening van de richtingaanwijzers op de plaats van het claxon te zetten. Of tenminste waar ik dat altijd al weten staan heb. Is wellicht even wennen en misschien ben ik jaren achter, maar mij stoorde het voorlopig en ik ben hardleers zo blijkt, dus claxonneerde ik er regelmatig vrolijk en ongewild op los.

Mijn Fi klinkt ongetwijfeld beter, of tenminste ik ben wat meer in - en uitlaat gebulder gewend dan wat de standaard VFR levert. Naar mijn gevoel moet daar dus allereerst iets aan gebeuren wil ik het even leuk gaan vinden. Daarnaast heb ik de eerste keer de V tec ervaren. Dat er meer koppel zou zijn in de lage toeren heb ik niet gemerkt. Dat hij daar wat minder verbruikt neem ik gewoon gemakkelijkheidshalve aan. Het kleine schopje of tikje was er wel, maar je moet het wel gaan opzoeken dan. Of dat op zich me zou storen betwijfel ik. Of V tec echt een stap vooruit tov de continue 16 kleppen betwijfel ik evenzeer. Of de nokkenasketting een stap vooruit is, ook dat lijkt me niet per definitie zo.

Wat zeker wel.

De ophanging bv, die ziet er niet alleen beter uit, de hele motor voelt directer en strakker aan dan wat ik gewend ben op de oude Fi. Hij stuurt net iets lichter of voelt algemeen zelfs wat lichter aan. Het liefst had ik net zoals op de 1200 een upsd-vork gezien, al is het maar voor de looks. Maar honda's poging het zo te doen lijken is niet helemaal mislukt.

ABS en TC zijn moderne dingen die mijn Fi nog maar zelden nodig had, maar evengoed het verschil kunnen maken als het er die ene keer echt op aan komt. Een welgekomen aanvulling vind ik zelf. CBS is er niet meer en persoonlijk vind ik dat een goede zaak.

Slechter remmen doet hij zeker niet en ook het vertrouwen en de feedback tijdens hevig remmen zijn stukken beter dan op mijn Fi.

De uitlaatcollector is volledig RVS geworden. En dat is een goed idee, hoewel mijn plaatstalen exemplaar er na 15 jaar en 60dkm er ook nog steeds onder hangt. Dan wel amper en het is geen zicht meer ondertussen.

Het dashboard is mooi. Stijlvol en volledig. De versnellingsindicator vind ik ook een plus. Niet zozeer voor straatgebruik waar we normaal gesproken alle tijd hebben, maar op die zeldzame circuit-dagen waar alles snel moet gaan zal ik er zeker handig gebruik van maken.

Het verbruik volgen is dan in mijn opinie eerder een gadget. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik met mezelf de competitie ga aangaan om er nog maar eens 0,1 l af te krijgen eerder dan dat ik gewoon rij zoals ik rij en dan wel zal bijtanken als hij leeg. De resterende afstand bereken had dan wel handig geweest, maar dat doet hij dan weer niet.

De paar functies kunnen trouwens niet op het stuur bediend worden. Hoewel er plaats voor is, temeer er geen lichtschakelaar meer gemonteerd is.

De verlichting is mooi. Of het 's nachts beter werkt dan de dubbele H4 heb ik niet kunnen testen.

Net zoals op de Fi komt er behoorlijk wat rijwind afgeleid naar de bovenkant van de schouder en vervolgens op de helm. Niet meer niet minder. Of tenminste niet dat ik kon waarnemen. Oordopjes blijven aan te raden maw. Verschil in zithouding heb ik niet gemerkt. Maar ik voelde me zeker geen moment oncomfortabel en met 1,8m is er ruimte genoeg om een juiste positie aan te nemen en snel te wisselen.

Lang verhaal kort. Mooie motor, prima afgewerkt en vertrouwde en gekende kwaliteit. Maar naar persoonlijke beleving weinig meerwaarde met de oudere modellen.

Toch haal ik me er 1tje en ik hoop dat hij net zo goed gaat passen als mijn vertrouwde Fi dat nu doet.

En wie op zoek was naar een blauwe RC46 01 kan binnenkort een koopje doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal, alhoewel persoonlijk kan ik me niet in alles vinden wat je schrijft.

Daarnaast gefeliciteerd met de nieuwe Viffer, welke kleur is het geworden en wanneer wordt ie geleverd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik nog wat te onderhandelen en te bestellen, maar ze zijn uit voorraad leverbaar en dus zou ik volgende week deze tijd de nieuwe moeten hebben. En blauw hebben ze niet.. ^_^ Dat is een probleem; denk dat het een witte wordt. Maar evengoed verras ik mezelf nog, want ik vind voor iedere kleur wel wat te zeggen. Besluiteloos dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Posted 04 July 2015 - 09:28

:offtopic: De bestuurder van het filmpje hierboven moet zich schamen voor de inhaalactie op 4:05 en het haastige prutswerk van 9:10 tot 9:25 en van 16:05 tot 16:21. Het doet mij denken aan ene Pascal op de Periferique.

 

Geachte V F R'ers

Vindt het een grof schandaal zoals deze man rijdt.

Kunnen wij deze man niet aanpakken?? Of op zn minst zeer ernstig toespreken? Of aangifte doen bij de politie?

En moderator: Kan dit nare filmpje eraf?? Is een aanfluiting voor ons motorrijders in t algemeen en voor ons Forum in t bijzonder.

Dit is nou net het probleem waar we -met ons slechte imago- mee worstelen.Je probeert het zo goed mogelijk

te doen en een paar van dat soort idioten verpesten dat dan weer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harrie, ik ga als moderator hier niets aan doen. En ik vind je reactie wat wat laat...

Misschien is niet alles netjes gegaan, maar je kan vanuit alleen het camera-perspectief ook niet alles beoordelen....;)

 

Ook mag je voor 'wij' (alle forumleden) het woord 'jij' lezen voor wat betreft het 'aanpakken'.

 

Ik kan je vertellen dat er op Youtube nog veel erger filmpjes staan dan dit filmpje. Een beetje overdreven moraalridderschap...

Ook voor jezelf:.....:ignore:

 

En nu weer 800F ervaringen..:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werd een rode. En slechts 10 dagen en 1500km later permiteer ik mezelf om eens terug te komen op mijn eerdere bevindingen. Ik zal beginnen met de conclusie, hoewel dat niet de regel is. Ik ben heel tevreden met de aanschaf uiteindelijk en het klopt dat een nieuwe motor wat moet groeien, maar dat is snel gegaan in dit geval.

Ik verklaar me nader.

Iedereen van ons die graag met zijn RC36 of 46 rijdt zal graag met de RC79 rijden vermoed ik heel sterk. Alle kwaliteiten die ik terugvond in de RC46 heeft deze ook gewoon weer mee.

Ik ga dan voorlopig niet zeuren over nokkenaskettingen ipv tandwielen enz. want uiteindelijk, dit is een nieuwe motorfiets met de gekende bouwkwaliteit die een goed vertrouwen geeft op vele zorgeloze km's vanaf nu. Ik ga ook niet lopen zeuren over de V-tec en de overgang. Zelfs niet als er bij bepaalde gasstand en veelal bij zwaardere belasting zoals in 6de zelfs even te voelen is dat hij heel even inhoudt voordat hij verder in de toeren klimt. Ik schrijf dit snel even weg als "karakter", iets waarmee we willen en kunnen leven.

Nee, ik denk dat wat de meeste van jullie liefhebbers van de VFR willen weten is of die paar nieuwigheden ook echt wel een verbetering zijn en of ze werken.

Sinds de eerste keer rijd ik met ABS aan boord. Sommigen verkiezen om dat liever niet te hebben, maar ik durf te stellen dat het voor de grote meerderheid alleen maar een goede zaak is, hoewel de kans bestaat dat we het nooit echt nodig gaan hebben, die ene keer volstaat en maakt dan alles weer goed.

Ik heb wellicht niet de rijvaardigheid of de ervaring om iets zinnigs te zeggen over de TractieControle, maar het staat er op en voorlopig heb ik er nog geen last van gehad, noch plezier. Misschien kom ik daar later nog wel eens op terug nu hij eindelijk wat ingereden is of na een dagje circuitrijden.

Led verlichting. Mooi of niet, dat laat ik in het midden. Maar wat wit is wordt witter dan wit in de duisternis. Nooit te klagen gehad over de verlichting op de oudere VFR's en ik ben er nog niet uit of het echt beter is nu. Maar het is in ieder geval helder en strak. Zo strak dat de klassieke slecht aangelegde vlaamse betonweg in het donker een soort van stroboscopisch effect teweeg brengt door het wippen van de lichtbundel en de vlakken die zo beurtelings wel en niet verlicht worden. Contrasten zijn gewoon duidelijker zichtbaar, tot soms wat te geaccentueerd. Niet echt een probleem, maar ik kan me voorstellen dat het extra vermoeiend zou zijn om langere stukken te rijden met de led's dan met het zachtere en uitgespreide licht van de halogeen zoals we ze kennen.

De spiegels. Makkelijk inklapbaar en ze komen netjes terug in de juiste stand. Regelen doe we vanaf nu op het glas en dat werkt prima, het zicht is goed naar mijn aanvoelen. De richtingaanwijzers zijn dan weer klassieke gloeilampen. Maar dat werkt en dat weten we al jaren.

De standaard banden heb ik nog niet echt gedwongen tot iets, en dus heb ik voorlopig nog geen moment het gevoel gehad dat ze niet voldoen. Wellicht word ik de komende dagen wel wat stouter en misschien merk ik het dan wel, maar op het eerste zicht denk ik niet dat de gemiddelde rijder die niet in elke bocht zijn knie wil leggen te klagen zal hebben.

Van de ophanging blijf ik netjes af. Die doet het nml prima zoals het is. Ik ben zeer tevreden van het weggedrag en heb nu al de indruk dat ik harder zou kunnen gaan moest ik dat willen dan ik ooit met de 46 heb gekund. Ik krijg heel veel vertrouwen in zowel de bochten als tijdens remmanoeuvres en dat is wellicht de grootste en belangrijkste upgrade aan het hele verhaal wat ik mezelf hiermee gekocht heb.

En nu wordt ik wat lyrisch, maar die motor, jongens toch. Met 100iets pk wordt ik net niet uitgelachen als we de boeken open leggen, maar voor mezelf, die grol en dan vervolgens dat gesnerts waardoor er als vanzelf 2 hoorntjes uit mijn helm zouden groeien zijn iedere dag opnieuw een waar genot. Dezelfde verslaving als die ik al had, maar dan in een nieuw en proper jasje. En vermogen, meer mag altijd, maar behalve op circuit (en zelfs daar amper) herinner ik me geen moment op straat dat 100+ net niet genoeg was, ik heb het nooit meegemaakt dat ik even niet mee kon in het verkeer, zelfs 2 versnellingen hoger en 5000t/pm lager dan wat ideaal had geweest. Integendeel. Ik ben blij dat ik nog wat te werken heb als ik wil werken, dat er nog wat te leren en te kennen is, aan te voelen, te schakelen, toeren draaien, en niet de bullebak die er ongeacht wanneer koppel en vermogen uitbraakt dat het een lieve lust is. Anders kocht ik me wel een bullebak, want die zijn nml amper duurder.

Maar dat is persoonlijke beleving. En de concurrentie loopt graag met cijfers want dat verkoopt. Maar voor een straatfiets vond en vind ik het allemaal prima en meer dan net gepast.

U hoort het. Ik ben wellicht een eerder doorsnee VFR fan. En dan klopt het nog steeds om een nieuwe te kopen als de oude om 1 of andere rare reden toch ooit wat versleten begint te geraken. Want je koopt gewoon dezelfde, maar dan nieuw, en nieuw is deze keer ietwat beter.

Tenzij je eens iets nieuw wil, als in 'anders', koop dan iets anders. :wijsneus:

  • Like 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi en goed verhaal Smirnaft. Als je nog ooit wat geld wilt uitgeven, raad ik je het sports pack aan. De Akrapovic demper geeft een net iets stoerder uiterlijk. En de quickshifter, dat vind ik persoonlijk erg gaaf. Gas tegen de stuit en dan door de versnellingen omhoog schakelen. Ook met 100iets pk een hoop lol.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is niet dat ik geen geld wil uitgeven :sleep: maar de Akrapovic kon er voorlopig simpelweg nog maar moeilijk vanaf. Edoch heb ik dit opgelost met een Delkevic. Je weet wel, de klassieker van carbon met zo'n tutje voor net iets meer dan 200€. Werkt voor mij prima wat het uiterlijk betreft, alleen mis ik de diepe toon op de lage toeren die mijn Devil van weleer tevoorschijn kon toveren op de 800fi. De quickshifter is ook gewoon los verkrijgbaar voor 225€ zo blijkt. Ik heb er idd al over gedacht, maar bedankt om te bevestigen dat ik daar een hoop lol mee koop.

Misschien komt iemand die mooie blauwe wel eens halen en dan weet ik meteen weer waar naartoe met die paar extra euro's. :rolleyes:

 

post-6487-0-99068300-1443471214_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Puur uit enthousiasme, even een kleine update na 3 maanden, 2 oliewissels en een goede 8dkm.

Ik heb voorlopig nog geen enkele dag geen plezier beleefd aan de nieuwe VFR. Ik heb het geluk ongeveer alle dagen wel eens te kunnen rijden en die paar dagen dat hij niet van stal kwam heb ik er tenminste naar kunnen kijken. Want ik doe zo'n dingen. Soms duik ik gewoon even de garage in, om te kijken hoe ze het maakt daar. Neem ik nog eens een doek en hou alles netjes en proper.

En dat valt mee met deze. Op de banden na kan hij zo nog de showroom in na een grondige poetsbeurt en voor nieuw doorgaan. Al is er al heel wat regen en vuiligheid overheen gekomen op die korte tijd. Ik rij ook voor de eerste keer met een pro-oiler. De ketting houdt zichzelf niet alleen gesmeerd op die manier maar blijft ook helemaal netjes. De fling-off beperkt zicht tot dat stukje achterbrug alwaar het ook makkelijk weer schoon te wrijven is, maar de velg en band blijft quasi proper. En het is nu eenmaal een zorg (hoewel kleine) minder eens geïnstalleerd.

En die banden? Wel ja, voorlopig nog steeds niet echt te klagen. Heel af en toe word ik met de neus op de feiten gedrukt dat ze echt wel wat warm gereden moeten worden. De MPR2 deed dat sneller denk ik, maar al bij al rij ik er met gemak de kantjes net niet af, ook bij nat wegdek schenken ze voldoende vertrouwen en ik ga ze met plezier gewoon helemaal oprijden. Heel lang gaat dat sowieso niet duren heb ik de indruk, ik gok op 15dkm, dus ben over de helft. Veel snelwegkm's zorgen ervoor dat er nu al een duidelijke plat loopvlak op de achterband afgetekend is en het bochtgedrag wijzigt onopvallend maar voorlopig valt hij de bocht nog niet in naar mijn beleving.

Puntje van kritiek zouden eerder de remmen zijn. De voorrem meer specifiek. Bij nat en vervuilt wegdek heeft de nieuwe sneller last van ophopend vuil en water op de blokken. In die mate dat het soms wel even lijkt alsof ik met versleten blokken rij. Beetje schraperig gevoel is dat en een lichte trilling voelbaar. Bij de oudere VFR's herinner ik me dat fenomeen totaal niet. Stoppen doet hij alsnog wel, het is alleen niet zo'n fijn gevoel.

En uiteraard, alles werkt nog, niets geeft de indruk binnenkort niet meer te gaan werken en het is een goed gevoel om met zoveel vertrouwen in zowel het gedrag als de techniek op de baan te zijn.

Ow ja.. TC.. toch ook al een paar keer niet goed geweten wat me overkwam ondertussen. TC grijpt nml nogal abrupt in. Op zo'n manier dat ik de indruk krijg dat het nog maar de vraag is of het me helpt op dat moment of eerder laat schrikken nog voor het echt problematisch zou zijn. Feit is dat een beetje wielspin niet meteen een probleem hoeft te zijn. Maar de VFR is daar totaal niet mee akkoord en houdt zich geweldig hard in. Dat inhouden op een moment dat je eigenlijk verwacht er wat vandoor te kunnen gaan, duurt bij mij toch een paar momenten alvorens ik goed en wel besef wat er aan de hand is. Ik merk dus dat ik het ook regelmatig uitschakel op momenten dat ik me wat stouter voel en denk het zelf wel allemaal onder controle te houden. Bovendien reken je soms op de acceleratie om ermee weg te geraken en als die dan uitblijft vormt zich een weliswaar ander probleem, maar 't is nog steeds wat een probleem.

Of dat uitschakelen dan echt verstandig is laten we in het midden, maar vermits motorrijden veelal om beleving gaat van de feiten behoud ik mezelf dat recht toe. :)

ABS kan je afdwingen, gewoon om moeilijk te doen, om te weten dat het nog werkt. Maar ik ben voorlopig nog niet in de situatie gekomen dat ik grip tekort kwam en het spontaan gebeurde, tenzij bij een beetje lift op het achterwiel zo nu en dan. Blijft alsnog een prima meerwaarde voor op dat ene moment.

Behalve nog de Delkevic, waar ik matig tevreden van ben, verder geen mods, geen behoefte aan. Gewoon een prima fiets naar mijn standaard.

Conclusie na 3 maanden nog steeds heel erg tevreden van de zure investering.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Ik had kunnen wachten tot 24 december en zou daarmee net een jaar later geweest zijn dan mijn laatste schrijfsel hier. Maar het is nu dat ik er even tijd voor heb, de dag nadat ik hem bijna een week heb moeten missen tijdens de onderhoudsbeurt van 24dkm.

Als ik een jaar geleden al liet uitschijnen dat ik het een fijne fiets vond dan geldt dit een jaar later nog steeds, niet meer niet minder. En ik ben me ervan bewust dat er nog anderen zijn, die er ook mooi uitzien en lekker rijden wellicht. Ook ik vraag me soms wel eens af hoe het met een ander zou zijn, ik geef dat toe, maar ik besef iedere dag opnieuw dat ik gewoon goed zit, een "winning team" de rode en ik en er is geen enkele reden om te vermoeden dat we de komende jaren niet gewoon goed voor elkaar gaan zorgen.

Dat gezegd zijnde, de zorgen..

Hoeveel kost het om zo'n ding goed te onderhouden, een niet oninteressant gegeven. En we weten hier allemaal dat de VFR en al zeker de V-Tec motoren daar een klein nadeel hebben tov de klassieke lijnmotoren als het op kleppen stellen aankomt.

Behalve de kleppen slijt er nog wel meer trouwens. Zoals bv de remblokken vooraan die na 12dkm helemaal op waren. Ik betaalde daarvoor toen in de 60€ per paar aan de dealer, voor "originele" dan, bij gebrek aan anderen.. Ikzelf zou de voor ongeveer de helft van de prijs kunnen vervangen hebben, maar ach, als ze dan toch bezig zijn dacht ik zo. Blijkbaar moest ik aanvankelijk ook rekening houden met wat olieverbruik. Iets wat ik niet gewend was van mijn eerdere VFR's. Zowel de fi als de 750f verbruikten geen druppel, zelfs na meer dan 100dkm op de teller. Tezelfdertijd kan ik ondertussen ook melden dat ook de nieuwe er een beetje door is en tussen 12 en 24dkm heb ik niets meer moeten bijvullen al zakte het peil nog lichtjes, hij bleef binnen de streepjes hangen.

De banden sla ik over hier, daar hebben we andere topics voor en verder kan ik geen slijtdeel meer bedenken om aandacht aan te besteden.

Dat brengt me vanzelf weer naar dat laatste onderhoud waar men blijkbaar 8,35u gespendeerd heeft om de kleppen te stellen. De zin of onzin daarvan laat ik in het midden, maar van de 16kleppen waren er blijkbaar 2 met een kleine off-set en een pastille kost tegenwoordig meer dan 6€.

Hierbij koop ik mezelf gemoedsrust en volg ik netjes het boekje zoals voorgeschreven, maar beter rijden doet hij niet want hij reed ook gewoon al goed.

Lucht en oliefilter zijn nieuw alsook de rem en koppelingsleidingen werden gespoeld. Alles gesmeerd en uiteraard een oliewissel met half synthetische olie kost bij de Honda dealer 612€ euro.

Voor dat geld steekt alles uiteraard netjes weer in elkaar en is er geen schroefje teveel of te weinig aan, want daar let ik ook steeds heel hard op voordat ik hem meeneem.

En dat meenemen was een plezier na 4 dagen vreemdgaan op een geleende Deauville 650. Niets slecht over die Deauville te zeggen trouwens. Heel comfortabele motor en ik heb genoten op een heel andere manier dan ik van de VFR doe. Alsof de hoorntjes die anders spontaan uit mijn helm groeien plaats maakten voor engelenvleugels op mijn rug. Op zo'n ding is het leuk het rustig aan te doen en ik was met momenten maar net wat sneller dan de bejaarde oudjes op hun scootmobiel zonder het echt erg te vinden. Op het laatste begon ik het allemaal wel wat te appreciëren zelfs, al is de 2cilinder 650 cc echt in de verste verte geen match voor onze V4's.

En dat is pas echt duidelijk na de overstap. Onmiddellijk kwam ik weer thuis als ik op mijn rode weg kon rijden. Spreekwoordelijk dan. Ik voelde me veel hoger zitten, veel harder, veel dynamischer en had de neiging er als een speer vandoor te willen gaan, iets wat een Deauville helemaal niet en nooit uitlokt want die lijk je daar alleen maar pijn mee te doen.

En ik zeg het opnieuw, de 800 is niet de sterkste en snelste, maar het gemak waarmee je km's laat rollen aan een tempo dat ver boven het toegelatene ligt is een zalige beleving. Het constante gevoel dat je elkaar geen kwaad kan doen, zelfs al draai je eens flink door, dan nog lijkt hij het alleen maar leuker te vinden en word ik alweer getrakteerd op die mooie serenade die me vertelt dat het allemaal ok is.

Het is net die beleving, dat soort van interactie tussen mij en die machine die de ervaring maakt dat ik alle dagen opnieuw met veel plezier op deze motor rijd. Want rijden is feedback krijgen, niet alleen van alles en iedereen rond je, niet alleen van de weg, de weersomstandigheden, niet enkel de geuren en kleuren rond ons, maar evengoed van hetgeen waar je mee rijdt. En dat doet die VFR net zo fantastisch, zowel auditief, als actief in gedrag. Hij is geruststellend heel de tijd als ik precies lijk te begrijpen wat hij me wil vertellen. EN omgekeerd is evenwaar, als het steeds lijkt alsof hij precies wil doen wat ik in mijn gedachten had.

Zo willen we samen oud worden, al gaat het soms eens wat sneller. En op die manier voel ik geen pijn, geen spijt, om het ietwat duurdere onderhoud met veel plezier te laten doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...