Ga naar inhoud

Montage RAM-kogel balhoofd, 800 FI (RC 46)


Aanbevolen berichten

Beste Vfr'ers,

 

Na het kopen van een TomTom Rider 400 moest hij ook bevestigd worden op de motor!

Heb daarvoor een ram-kogel gekocht voor de in de stuurpen, maatje 17 tot 21,5mm van sw-motech.

Omdat de binnenmaat 19mm is gaat de kogel uit het midden en sluit de ring niet goed af, minpuntje vond ik zelf.

Heb denk ik een "oplossing" gevonden om hem beter in het midden te krijgen, hieronder een aantal plaatjes:

 

Foto-QJTRQAUO-D.jpg

Isolatietape (dun alluminium met een sterkte kleeflaag, ook gebruikt thuis voor het kanaal van de houtkachel)

 

Foto-6SSGFPQK-D.jpg

Strak omheen gewikkeld, daarmee de maat vergroot van 17 naar 18,5 mm, daarna afgesneden zodat het overeenkomt met de hoek van de bussen.

 

Foto-B8XKXNGO-D.jpg

Passend, eerst was er een kier tussen en trok de kogel excentrisch weg.

 

Heb ook overwogen om het 1e opstaande randje van 21mm naar 19mm af te veilen/slijpen ..

maar aangezien dat een vrij definiteve ingreep is en ik de gevolgen niet helemaal kon inschatten dacht ik eerst even aankijken hoe dit gaat. En hier wellicht meer oplossingen?

Tot nu toe blijft het stevig zitten, wel een maal moeten na-aandraaien na de eerste rit, waarschijnlijk niet hard genoeg aangedraaid in het begin of wat gezet.

 

Advies/Toevoegingen/Verbeterslagen hoor ik graag!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beroemde Wybertje.

Heeft ook nog het voordeel dat je navi niet met je stuur mee beweegt.

VFRikus

 

post-1168-0-82363500-1436344557_thumb.jpg

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Past dit Wybertje ook op een RC36-1?

 

Bij een RC36 I zitten geen tankboutjes aan de voorkant, antwoord is dan neen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beroemde Wybertje.

Heeft ook nog het voordeel dat je navi niet met je stuur mee beweegt.

voordeel = nadeel :)

Sommigen vinden het niet erg of hebben het zelfs graag dat de navigatie met hen 'meebeweegt'. Heus waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een steun gemaakt die vast zit met de boutjes van de tank. Nadeel is dat hier een rubber tussen zit en daardoor trilt de steun. Het rubber zit er zodat de bout niet direct op de lak van de tank zit. Ik wil dus niet mijn metalen steun direct op de lak van de tank hebben.

 

Dus ik overweeg toch een balhoofd-mount zoals http://www.emounting.nl/ram-mount-motorcycle-fork-stem-base-with-1-ball.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is inderdaad lastiger, maar ik vindt het ook zonde om nu over te stappen, en het meedraaien heb ik geen last van :crossy: (kijk in de bocht immers nooit op mijn tellers/navigatie)

Ik moet verder nog wel even wennen met het afstanden inschatten met de navigatie, al 2 keer een afslag voorbij gereden :schater: gelukkig vindt hij erg snel een vervangende route.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep herkenbaar, neem zelf regelmatig een afslag te laat................ en maak toch al langer gebruik van de TomTom.

Misschien helpt het als ik een nieuwe bril neem :wijsneus:

 

Gr Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externe antenne helpt ook. Dan is de satellietverbinding sneller zal ik maat zeggen. Bij mijn oude TomTom hielp dat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...