Ga naar inhoud

Montage RAM-kogel balhoofd, 800 FI (RC 46)


Aanbevolen berichten

Die 550 van mij is best traag (voor wat we tegenwoordig gewend zijn) maar een afslag missen doe je daardoor niet want daar is hij toch echt wel snel genoeg voor, kan me niet voorstellen dat er een tragere GPS is.

Op de snelweg is een afslag missen wel mogelijk als je niet oplet want daar wordt de afstand naar de afslag aangegeven en als je dat aanhoudt dan kan je de uitvoegstrook al voorbij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past dit Wybertje ook op een RC36-1?

ik heb nog wel een ramkogel liggen die in het balhoofd past.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep herkenbaar, neem zelf regelmatig een afslag te laat................ en maak toch al langer gebruik van de TomTom.

Misschien helpt het als ik een nieuwe bril neem :wijsneus:

 

Gr Chris

 

Het ligt bij mij nog aan 't wennen (onkunde), ben over de navigatie zelf dik tevreden (Rider 400) :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Beste mensen,

 

Ik heb net als Patrick1991, de starter van dit topic, de balhoofd RAM-kogel van sw-motech gekocht (http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-adaptor-bal-balhoofd-buis.html)

In de montage-instructie staat dat je de inbusbout moet aandraaien met het moment dat in de manual van je motor is opgegeven, en als dat niet is opgegeven met 12Nm.

Ik kan er in de manual van mijn motor niets over vinden, en heb ook geen inbus-momentsleutel, dus heb hem maar gewoon stevig handvast gezet. Ik weet alleen niet of dat dan meer is dan 12Nm.

Hoe belangrijk is het moment hierbij, en kun je dit ook te vast zetten?

 

Verder heb ik het gedeelte dat in het balhoofd gaat dun ingesmeerd met een een stay-fixed pasta (wat je ook gebruikt voor zadelpennen, om te voorkomen dat de boel op elkaar gaat inwerken en je het niet meer los krijgt).

Neem aan dat dat ook geen kwaad kan.

Groeten,

Simon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een steun gemaakt die vast zit met de boutjes van de tank. Nadeel is dat hier een rubber tussen zit en daardoor trilt de steun. Het rubber zit er zodat de bout niet direct op de lak van de tank zit. Ik wil dus niet mijn metalen steun direct op de lak van de tank hebben.

In het rubber hoort een busje te zitten en daarop een ring om te voorkomen dat je je rubber tot moes draait en er genoeg spanning op gezet kan worden. Door dit busje zal de verbinding met het frame via het busje een vaste en bewegingloze bevestiging zijn.

 

Ergo: je mist zoals je het beschrijft een busje + ringetje.

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...