Ga naar inhoud

Stoppen met motorrijden?


Roodrunner
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk er hard over, om te stoppen met motorrijden.

 

De laatste 2 x dat ik op een lang weekend ben geweest met de VFROC heb ik dat moeten bekopen met een niersteenaanval en ook 1x moeten cancelen omdat ik 4 weken van tevoren een niersteen had na een weekend met de motorclub Veendam en omstreken... Dit jaar heb ik zo nu en dan (en ook dit weekend....) last van pijn in de nieren en plas ik ook wel (kleine) steentjes uit...

 

Ik weet, wat het is als zo'n ding vast komt te zitten. Dat wil je niet weten. Ik hoor verhalen, dat mensen liever zonder verdoving botten laten zetten. Nou heb ik nog nooit iets gebroken, maar ik geloof het gelijk.

Gezien mijn rijstijl (kuilen, hoezo kuilen, doorrijden!) heb ik het idee dat ik nog eens met een taxi naar huis kan na een niersteenaanval bij een toerrit.

 

Ik rijd bijna niet meer omdat ik weet dat ik het zou kunnen bezuren. En als je dan regelmatig ook die pijn nog hebt, tja.... Misschien beter om de motor weg te doen en te stoppen met motorrijden. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar het gewoon link vind. Heb ook auto gereden terwijl ik een aanval kreeg, ik weet zeker dat dit op de motor niet lukt.

 

Tis maar dat je weet dat ik er over nadenk :) De rest van de zaken - routes uitzetten, vakanties regelen en nog wat andere dingen- blijven natuurlijk wel leuk, maar het echte rijden... tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tabletje Buscopan Compositum in je jaszak ... helpt binnen het kwartier en je kan weer (rustig) verder rijden. Ik spreek uit ervaring.

Trouwens, ik heb een herseninfarct gehad 2 jaar terug en heb altijd mijn medicatie bij; het weerhoudt me er niet van om lekker te genieten van het motorrijden.

Ik kan natuurlijk ook thuis in mijn zetel zitten wachten op een mogelijke volgende aanval maar zo zit ik niet in mekaar ^_^

Think about it ...

 

Greetz

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sollidago en brandnetel thee is preventief.Mijn vrouwtje heeft in de tuin mijn plantage gemaakt, er staat genoeg voor een dorp.
Ik had een niersteen (dronk slechts 0,5 liter per dag) Het deed vrij veel pijn.Ik had een moto gekocht en die stond 200 km van huis.
De nierstyeenverbrijzelaar was niet zo fantastisch.Ik ging met mijn kameraad de moto halen en zou deze zelf rijden.Wat een foltering meer dan 2 uren op slechte wegen.

De dag erna was de steen weg.

Dat was in 2011 , nooit meer problemen gehad. Veel drinken dus is de boodschap.

Bij een crisis is Buscopan speelgoed, je kronkelt van links naar rechts. En ik werd dan ook nog extreem agressief tegen mezelf.

aangepast door deovolens
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Viffer: als je aanleg hebt voor stenen, helpt een vergruizer niet. Het heft het acute probleem op. (en doet tevens verdomde pijn :) ) En je plast een dag lang bloed... en veel klein gruis en steentjes - au -.

Er was de 2e keer vergruizen iemand achter mij, die net een paar week eerder alle stenen had verwijderd gekregen.

 

Het enige dat licht helpt is koemis koetjing. Heeft ook een vergruizende werking. Maar de pijn van nierstenen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het volledig. Ik zie mijn vader nog steeds voor mijn ogen op zijn knieën rond het bed kruipen. Hij plaste in al zijn levensjaren zowat een rotstuin bij elkaar.... Akalige scherpe rotsjes wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met je beslissing Kars.

 

Heel erg vervelend dit, je kunt alleen zelf de inschatting maken natuurlijk. Het is erg vervelend om niet meer echt te kunnen genieten van de dingen die je leuk vind, omdat je gezondheid je dwars zit.

Ik hoop voor je dat je eruit komt. Sterkte ermee :183:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kars,

 

Ja erg jammer dat je deze beslissing moet nemen omdat je lichaam je in de steek laat.

Maar waar een wil is is een weg, het kan alleen zijn dat deze weg nog niet geasfalteerd is .........

 

Sterkte,

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen het ons niet voorstellen denk ik, sterkte Kars!

Is een ander type motor geen optie? Wellicht dat een rechteropzittende motor met andere vering minder (of misschien wel helemaal geen) klachten oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelende gezondheidsproblemen Kars. En zeker als dat ook nog leidt tot beëindiging van het motorrijden. Sterkte en beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het begin had ik schrik van..... onderweg toch niet weer zo'n crisis, zou ik met de auto nog naar Keulen.Ik werd er wat paranoia en depressief van. Gewoon door doen: ik drink wat meer water en let op producten die urinezuur veroorzaken.. Ik leef zonder geneesmiddelen terug gewoon en als Belg nog Bourgondisch.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...