Jump to content

Nou ja...gewoon mijn boot verkocht, 2e motor erbij?, -En gevonden-

chris747
 Share

Recommended Posts

Tsja, ooit het verlangen gehad naar een zwaardere motor. De 800fi blijft een mooi ding maar het verlangen naar meer koppel was groot.

Destijds was de wil er wel maar de centen niet.

Net dus mijn boot verkocht.....het verlangen naar koppel is er nog steeds en de centen heb ik van het weekeinde :P

Net wel een boel geld in de fi gestopt omdat ik dacht deze fiets nog wel een tijdje te blijven rijden, wegdoen is dus doodzonde.

Blijft er een optie over, gewoon een 1200 erbij :oops: , hahahahaha moeders hier weet niet wat ze hoort....

Daar heb je helemaal geen plaats voor in de schuur zegt ze, wel als alle kinderfietsen en skelters naar buiten gaan zeg ik :thumpup:

Maar nu de keuze nog....en die is niet makkelijk, de X lijkt me wel wat en de F vindt ik ook wel gaaf. Echter valt de X eigenlijk buiten mijn budget.

keuzes, keuzes, keuzes.....

Chris

ps: tips en trics zijn welkom

Edited by chris747

bestel in de VS een blowersetje en zet die op de 800, heb je meer pk en koppel als de 1200

Tip, je lijkt wel een kind met 2 euro in de snoepwinkel :schater: , doe ff rustig aan en bedenk wat je echt wil gaan doen voordat je weer ergens geld aan uit gaat geven wat het toch niet blijkt te zijn of je toch iets anders wilt.

Ps als je die andere motor hebt rij je toch niet meer op de FI. Dus tip 2, verkoop de fi, sloop er alle extra s vanaf en verkoop die los.

kZou eerst eens richting Hippolytushoef om een paar 1200's te gaan bekijken en evt. proef rijden. Heb je gelijk een heel stuk meer gevoel erbij en kan je zelf de verschillen eruit vissen.

Snoek in HHW zou ik persoonlijk niet eens moeite voor nemen maar da's natuurlijk erg onderhevig aan je eigen mening.

Verder; standaard riedeltje bij het kopen van een motor.

Wat betreft de 800 houden voor erbij; ben het eens met Lars. Ik merkte na 3 maanden dat ik absoluut niks meer deed met mn GPz nadat ik de Fi had gekocht.

Als je echt bang ben om de 800 de 'verliezen' en het nog aan wil kijken voor een nieuwe kun je 'm beter schorsen (Erg simpel en snel gedaan). Voor ik geloof €24,- kun je in Primera Grootebroek of Enky de Fi schorsen en kost het je ook niks meer dan puur schuur ruimte. ;)

En, mocht je er echt voor gaan - veel geluk en plezier!

Waar ga je de motoren voor gebruiken? Je kan voor tour ook de 800 houden, en voor de fun bijvoorbeeld een ander type motor kopen.

800 en 1200, edit; 1200 F, liggen in elkaars verlengde, vind ik persoonlijk zonde en zou dan toch voor diversiteit gaan.

Edited by DaniëlU

mijn voorgangers zeiden het ook al, als je 2 motoren hebt staat er 1 bijna altijd stil, dat is bij mij ook het geval.

ik heb ervaring met zowel een F als een X en ik vind de X een veel lekkerdere motor zowel voor woon-werk als voor een tour/vakantie.

Ja, keerzijde is wel dat de X wel duurder is en het aanbod niet overweldigend.

En als je koppel wilt:

1200F:

Max. koppel 129 Nm / 8.750 t.p.m.

1200X:

Max. koppel 126 Nm / 6,500 t.p.m.

je koopt een multistrada 1200 :P dan heb je 160 pk en 136Nm op 7500rpm ;-)

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan met mijn 800FI. Gewoon lekker gaan testrijden om te zien welke motor en type je het beste bevalt.

Ik heb toen naar hoogpoter gekeken maar dat was niet mijn ding.

De BMW 1000rr was het eigelijk wel maar te weinig praktisch en zo gevoelig. (maar wat een feest)

De 1200f is het uiteindelijk geworden. Machtig mooi vermogen, duidelijk een betere wegligging dan de 800 en nog steeds een feest om mee te rijden.

Als ik woon-werk kilometers moest gaan rijden, zou mijn keuze wellicht anders zijn maar voor die 10k+ pretkilometers.....

Een tweede motor is leuk maar dan moet je kiezen voor diversiteit. Wat is anders de reden dat je zou switchen?

Succes met je keuze.

Precies wat Antoine zegt, kies voor diversiteit. Ik gebruik mijn Pan European voor woonwerk verkeer, als we met z'n tweeën weggaan.

De VTEC gebruik ik als ik er alleen op uit ga. Gewoon voor de fun. De VTEC is een stuk lichter en beter geschikt voor gooi en smijt werk. En ik hou van de Honda V4! En ik geef toe dat ik mijn garage wel helemaal vol wil hebben met de meest uit een lopende motoren. Maar met deze twee dek ik voorlopig wel de lading.

Succes

• Like 1

• 2 weeks later...

Ik zou de 800fi gewoon houden voor het toeren, en er een vtr1000sp1/sp2 bij kopen voor de fun. Die staat ook op mijn lijstje voor 'erbij' als het huis klaar iS , de garage heb ik inmiddels om er twee in kwijt te kunnen ?

• 5 weeks later...

post-3781-0-93433000-1440833035_thumb.jpg

Kogel is door de kerk :blink:

post-3781-0-70040400-1440833055_thumb.jpg

Proefgereden op een (nieuwere) GS Adventure en dat beviel direct prima.

Een ongelofelijk zware fiets, zeker met volle tank. Maar als die wielen eenmaal rollen verdwijnt het gewicht als sneeuw voor de zon.

Begrijp nu ook beter waarom er complete volksstammen op dat apparaat rijden, tis gewoon een verdomd goede fiets.

Oke, het schakelt niet zo soepel als een jap, en de boxer loopt totaal anders dan welke vier cilinder dan ook. Dat zijn overigens zaken waarvan ik de charme al een beetje begin te voelen. Het blok is lekker sterk en trekt als een beul. Het gevoel om die fiets zelfs in zijn 2 met open gas op het achterwiel te trekken werkt wel een beetje verslavend hoor.

Ik was op zoek naar een hoogpoter, met rechte zit en koffers, omdat ik erg aangetrokken werd door dat uiterlijk, nu blijkt dat die fietsen ook super rijden en een zeer potent blok hebben was de keuze gauw gemaakt.

Ik was op zoek naar een "volle" fiets en dat is via de gs club wel gelukt, hier zit abs,asc, esa, rdc, led knippers en xenon pitten op en verder zo'n beetje alles op wat een kerel zich wensen kan. Met name de volledige bmw kofferset valt goed hier. Geen gesleep meer met rug- en tanktassen voor boeken en kleren :yahoo:.

Maar de liefde voor de Viffer zit toch ook wel diep, ze staat inmiddels keurig weggezet onder een dekentje in de schuur. wellicht dat vrouwlief erop rijden gaat, (moet ze nu wel eens gaan starten met lessen :blink: ).

Het lidmaatschap van de club heb ik inmiddels opgezegd, wordt lid van de GS club. Ik blijf wel op het forum hangen al zei het wel wat minder.....aan de andere kant(GS forum) is het ook gezellig met zelfs bekenden mensen uit het banden circuit :154:

Groet,

Chris

hoi Chris

Veel plezier met je nieuwe motor is wel heel wat anders .

Je doet het wel zo als het hoort , ander merk motor ,andere motorclub .

Dat zouden er meer moeten doen .

Gr

Kijk maar uit. Mijn Tiger lust vfr's rauw..... :schater:

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets Chris. Ga je zeker veel plezier van hebben. Motoren van dit formaat zijn voor mij net ff te groot en te zwaar. Vandaar dat ik nu een maatje kleiner rij. (met net zo veel lol als anders.)

Edited by tourristic

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...