Ga naar inhoud

Goedkoop reinigen van bezine leidingen etc....


Bassie
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij weelerdealers was er eens en item met vervuilde motor. Werd aan een apparaat gehangen dat een goedje in de inlaat liet vernevelen tijdens stationair draaien. Zag er duur uit maar scheen goed te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klepje is weg, heb een DAM exhaust. Moet wel zeggen dat ik de laatst tijd veel aan het cruzen was. Dus traag gereden. Tanken doe ik altijd 98 loodvrij. Heb natuurlijk juist 5500 km gereden in schotland en enkel gewone loodvrij kunnen tanken omdat er niets anders was. Nu als ik het met een additief wegkrijg is er geen probleem. De vraag is juist ,is er iets dat wel degelijk werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klepje is weg, heb een DAM exhaust. Moet wel zeggen dat ik de laatst tijd veel aan het cruzen was. Dus traag gereden. Tanken doe ik altijd 98 loodvrij. Heb natuurlijk juist 5500 km gereden in schotland en enkel gewone loodvrij kunnen tanken omdat er niets anders was. Nu als ik het met een additief wegkrijg is er geen probleem. De vraag is juist ,is er iets dat wel degelijk werkt?

 

Zoals Ray zegt, tot het het rood doortrekken, dan raak je het wel kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het op de juiste plaat en tijd doet valt het best mee.

Je hoeft ook niet constant tegen het rood te zitten maar als je wel eens snelweg rijdt dan kan je bij de opritten altijd prima doortrekken (niet doen als je blok nog niet op temperatuur is) en bij sportieve ritjes binnendoor even doortrekken bij het uitkomen van de bochten zorgt meestal ook wel voor voldoende toeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft ook niet constant tegen het rood te zitten maar als je wel eens snelweg rijdt dan kan je bij de opritten altijd prima doortrekken (niet doen als je blok nog niet op temperatuur is) en bij sportieve ritjes binnendoor even doortrekken bij het uitkomen van de bochten zorgt meestal ook wel voor voldoende toeren.

 

Euh met een geflashde 1200 zou ik dat toch niet proberen, want in 2e vlieg je op het achterwiel en raak je ver boven de 100 en in 3e raak je voorbij de 180km/u om in dat gebied te komen :schater:

Beter deftig sprintje aan een stoplicht doen om de boel schoon te blazen. Effe doortrekken is wel van een iets andere orde dan op een 800.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.a.w. je hebt te veel powerrr om nog eens lekker uit te acceleren in een bocht. Het werkgebied (gashendel) om controle te hebben over de motor wordt dus verkleind.

Alleen rechtuit doen dus...

 

...Maar het ging in dit topic over iets anders?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het eens uitproberen in Duitsland natuurlijk. Ga in oktober naar tjechie. Die topsnelheden zijn niet zo mijn ding maar effe lang door cruzen aan 180 200 zie ik wel zitten. Ik denk niet dat het met af en toe eens te accelereren het weg te krijgen is, omdat ik dat al eens doe. Ik weet ook niet of het nadelige of schadelijke gevolgen heeft. Zijn forums waar er verschillende al boven de 100.000 km zitten en daar blijkbaar geen last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik verschillende merken lampolie in huis ivm poetsen maar ook gewoon voor de lampen.

Zijn allemaal op paraffine basis.

 

Is dit nou wel of niet te gebruiken in de tank?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...