Meer Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Ik heb gisteren een proefrit gemaakt op een VFR 800. De is 6 jaar oud met 20.000 km op de teller. Hij bevalt mij erg goed en ik overweeg de aanschaf. Echter heb ik twijfels over de kilometerstand. Met name vanwege corrosie aan de vorkpoten en de leidingen er achter. Zie foto's... Is dit normaal voor een motor met 20.000 km? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VFRDriver Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Mijn VFR van inmiddels 9 jaar oud en met rond de 12.000km op de teller heeft dit niet. Er zit hele lichte roestvorming op de leidingen achter de kuip maar zeker niet in de mate zoals op de 2e foto. De uitlaatbocht is op de 2e foto ook aardig bruin. Of de km stand van die VFR klopt en dit soort corrossie klopt hangt ook af van het moment van gebruik denk ik. Ik rij nooit in de winter/met pekel op straat. Daarnaast poets ik veel. Mijn vorige motor van 7 jaar oud en 32.000 km had ook geen corrossie, maar verkeerde in nieuw staat! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Viffer Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 (aangepast) De eigenaar is duidelijk geen fan van poetser 19 juli 2015 aangepast door Viffer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ray Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Ik zou deze lekker laten staan want mijn voorpoten zagen er na 75k in weer en wind nog niet zo gehavend uit (en ik ben ook geen poetser) dus ook al klopt de kilometerstand dan is hij flink mishandeld en is de kans ook groot dat hij nooit goed warmgereden is. Tip: kijk bij aankoop altijd naar de staat van het rubber om de schakelpook, deze is bij motoren met teruggedraaide teller altijd te nieuw of te versleten t.o.v. de kilometerstand. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RodeVFR Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Ik denk dat de aantasting zoals op de foto's te zien is best met de km stand overeen kan komen. Dit heeft niet zozeer met de km stand te maken als wel met hoe de motor is onderhouden en in welke weersomstandigheden hij heeft gereden. Tijd doet dan meer dan km. Als er in de winter mee is doorgereden en niet gepoetst kan het er wel na 2000km zo uitzien. De leidingen naar de oliekoeler zijn naar mijn mening ook niet van het beste materiaal. Of je de motor moet laten staan of niet is aan je zelf natuurlijk. Als de prijs gunstig is kan je na een beetje knutselen en poetsen toch best weer een knappe motor bezitten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JooST Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 duidelijk een pekel rijder, dit kan je echt al na 1 winter hebben (ervaringsdeskundige) en om dan op basis van 2 detail foto's te zeggen dat je de fiets moet laten staan? 20,000km is voor een gemiddelde rijder in 6 jaar normaal, maar als ie dan wel in de winter heeft doorgereden is weer een vraagteken waard. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
V4Wim Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Pekelrijder idd. Ik zou dan ook de collector van de uitlaat goed bekijken. Die kunnen bar slecht tegen pekel. Honda maakt erg goede fietsen maar uitlaatbochten maakten ze in Die tijd van pisbakkenstaal. Geldt ook voor diverse CBR types uit die tijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
L1dert Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Mijn ingeruilde VTEC (7 jaar, 55.000 km) had geen enkel corrosieplekje, alles glansde en glom nog. Voor een motor als boven zou ik weinig geld over hebben en er eigenlijk niet eens naar kijken. Als hij er zo uit ziet, heeft de eigenaar/eigenaresse er weinig mee gehad. Als je dan ook nog bij 24.000 kilometer kleppen moet laten controleren, dan moet hij wel héél goedkoop zijn (ik zou er niet over denken om hem aan te schaffen). Zelfs als hij buiten staat, kun je een motor onder een hoes zetten en indien nodig regelmatig afspuiten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eric Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 (aangepast) Je mag idd vermoeden dat de eigenaar niet veel aandacht voor onderhoud heeft gehad. Als dat ook voor de kettingset het geval is geweest dan mag je die ook goed nakijken op slijtage. Evenals remmen e.d. Het gaat om de totale staat van onderhoud in relatie tot de prijs. En in dit geval: kleppen stellen komt er aan.... Daarmee hoeft het dus geen slechte motor te zijn..... 19 juli 2015 aangepast door Epi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
deovolens Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 (aangepast) Geconcentreerde pekel kan na een langere rit dit al veroorzaken.De collector is uit koolstofstaal gemaaktDit is veel steviger dan inox.Het roest natuurlijk maar een laagje grafiet erop en laten inbranden maakt hem weer "nieuw". Weinig kilometer ,weinig rijden en parkeren in een niet geventileerde stalling zorgt voor extra corrosie. 19 juli 2015 aangepast door deovolens Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
748cc Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 OK de hamvraag dan..................... Wat is de vraagprijs???? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Meer Geplaatst: 19 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Bedankt voor de reacties tot zover. De vraagprijs is EUR 6.250. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ray Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Gezien je woonplaats en aangeleverde info lijkt het dat het om deze gaat en dan moet ik zeggen dat hij er op de foto's verder best netjes uit lijkt te zien. Maar als je dan kijkt naar deze dan heb je een paar km meer, een jaar ouder en €500 duurder wel een motor die er voor zover te zien op de foto een veel nettere motor plus zijkoffers. De economie trekt wel aan maar er is nog steeds een erg groot aanbod aan motoren (ook de VTEC) wat je keuze geeft en onderhandelingsruimte (als je geen inruil hebt nog wat meer) en als hij ver weg staat dan kan je meteen een lange terugweg genieten als je hem ophaalt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
newie Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 (aangepast) Ray, de eerste die jij aangeeft heeft geen ABS en vlgs mij heeft een 2009 model dat altijd ???? Dat aspect kunnen we op de plaatjes van Meer helaas minder goed zien. 19 juli 2015 aangepast door newie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VFRob800 Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Vanaf 2006 hebben ze standaard ABS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten