Ga naar inhoud

Corrosie


Meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Ray, de eerste die jij aangeeft heeft geen ABS en vlgs mij heeft een 2009 model dat altijd ????

Dat aspect kunnen we op de plaatjes van Meer helaas minder goed zien.

Goed opgemerkt, daar had ik niet op gelet want ik was meer aan het kijken naar de staat van de voorpoten en hij staat geadverteerd als 2009 en zoals Rob al aangaf is vanaf 2006 ABS standaard.

Dat geeft dan voldoende info om hoe dan ook deze motor te laten staan want dan zijn diverse scenario's mogelijk met als enige goede dat het gaat om iemand als mij die liever geen ABS heeft en de boel heeft omgebouwd maar meer voor de hand liggend is een schademotor opgelapt met oudere onderdelen (verklaard wel de staat van de voorpoten) of het is een '04 of '05 model die geïmporteerd is en voorzien van een later model knipperlichten en achterlicht met het nieuwe kenteken opgegeven als bouwjaar (na te kijken bij de RDW als jet het kenteken hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties tot zover. De vraagprijs is EUR 6.250.

Sorry, maar ik vind dit een volslagen absurde prijs... Ronduit belachelijk. Dat is mijn mening. In deze staat niet meer dan 2000 euro waard. Geen euro meer. Ieder mag er anders over denken. En, ik zou die 2000 euro hier niet voor neertellen.

Tel nieuwe banden, kettingset, achterstallig onderhoud, slechte conditie bij elkaar op, doe er nog koffers bij en dan is 2000 euro nog heel veel geld. Te veel geld.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben ik ooit een 2007 model tegengekomen bij motoport waar zelfs geadverteerd werd met abs maar hij had dit niet, wel de voorwielring maar voor de rest niks. Zo zie je maar dat er nog altijd genoeg waarschijnlijke schade pakketjes aangeboden worden.

 

Als het idd om deze zilveren gaat dan liet ik hem mooi schieten. Wel nog ff de verkoper vragen naar zijn verhaal hoe dit volgens hem kan. Kijken of je een eerlijk of een bullshit antwoord krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de motor in de link van Ray, deze motor heeft geen ABS. Interessant... ik kon niet op het web vinden dat vanaf 2006 ABS standaard is. Ik dacht dat het een optie was.

De motor is een geimporteerd model, de historie is dus een beetje vaag.

aangepast door Meer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet meer aan denken, neem het als een leermoment en neem het mee in je volgende bezichtiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eigenaar is duidelijk geen fan van poetser

 

Sorry, maar ik vind dit een volslagen absurde prijs... Ronduit belachelijk. Dat is mijn mening. In deze staat niet meer dan 2000 euro waard. Geen euro meer. Ieder mag er anders over denken. En, ik zou die 2000 euro hier niet voor neertellen.

Tel nieuwe banden, kettingset, achterstallig onderhoud, slechte conditie bij elkaar op, doe er nog koffers bij en dan is 2000 euro nog heel veel geld. Te veel geld.

Echt super knap dat jullie dat allemaal kunnen concluderen uit 2 foto's met een beetje pekel corrosie aan de voorvork en wat oppervlakkige roest aan een leiding volledig uit het zicht. :scratchchin::blink::shock:

 

Ik lees best veel onzin en onwaarheden zo op motorfora maar dit is wel weer iets waarvan ik heel hard BULLSHIT van ga boeren.

Jullie weten vast feilloos te vertellen wat voor weer het volgende maand wordt :wacko:

 

De reden dat ik redelijk fel hierop reageer is omdat ik mijn VTEC ook ooit zo heb ingeruild, met wat corrosie op de voorvorken en die leidingen zaten ook wat plekjes dat is pisbakkenstaal, maar daarbuiten wat het een perfecte motor ondanks zn 60.000km en altijd zn beurten bij de dealer gehad. Dus geen ellende van thuis-knutselaars die toch weer zuinig aan doen op olie, pakkingen of filters.

En dat je geen poetser bent wil niet zeggen dat je slordig met je spullen omgaat of ergens niet zuinig op bent!

Als je in de winter rijdt kun je alleen met enige regelmaat het ding afspoelen en als je geen overdekte stalling hebt gaat oxidatie erg snel. Kijk maar naar je remschijven na 1 nachtje in de regen.

Als je de foto's uit de link van Ray bekijkt staat daar een knappe VTEC met NIEUWE BANDEN en kun je pas iets over het onderhoud zeggen als je boekjes ziet of onderzoekt.

 

@ Meer, ik kan je niet zeggen of dit een goede prijs is of niet, ik heb me niet verdiept in de 2e handsmarkt van VTECs maar stel dat er goed te onderhandelen is, je garantie krijgt en zoals RodeVFR al zei zelf wat kunt knutselen of poetsen kan dit best een mooie machine zijn.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

...

@ Meer, ik kan je niet zeggen of dit een goede prijs is of niet, ik heb me niet verdiept in de 2e handsmarkt van VTECs maar stel dat er goed te onderhandelen is, je garantie krijgt en zoals RodeVFR al zei zelf wat kunt knutselen of poetsen kan dit best een mooie machine zijn.

Alles kan maar bij deze motor zitten veel meer haken en ogen zoals een niet aanwezige ABS die er standaard op zit en een vage dan wel ontbrekende historie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Joost.

Ik zeg niets over de motor. Wel over de eigenaar. Had deze echt aandacht aan zijn motor gegeven had het er toch echt anders uitgezien. Dat het materiaal van mindere kwaliteit is vind ik een slap excuus.

Maar even goede vrienden hoor. ☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de hand van de details is dit geen 2009 model, ook de kleur is geen Sword Silver Metallic maar Digital Silver Metallic

Digital Silver Metallic is uitgebracht in 2004, 2005, 2006 en 2008 met grijze wielen

De modellen 2009 hebben gouden wielen.

Sword Silver Metallic is geleverd in 2008, 2009, 2010 en 2011 met gouden wielen

Vanaf 2006 zit er standaard ABS op dus dit kan een 2005 model zijn,

 

Hoe het ook zij hier is mee geknoeid.

 

Ik ben een keer een 2002 tegen gekomen met alles tot in detail van een 2006.

Mijn conclusie was 2002 total loss en ge-upgrade met een gestolen 2006.

Waarbij alles is overgezet naar het frame van de 2002

Hij was na total los opnieuw aangeboden aan het RDW voor keuring na total loss.

Voor een leek een keurige motor waarvan de 2006 onderdelen niet meer te achterhalen zijn en gewoon verkocht wordt als 2002 model.

 

Oh ja, hier het kleuren schema. http://pkarwowski.pl/moto/kolory-vfr/
aangepast door Johan
Link naar reactie
Delen op andere sites

De modellen 2009 hebben gouden wielen.

 

Vanaf 2006 zit er standaard ABS op dus dit kan een 2005 model zijn,

 

Hoe het ook zij hier is mee geknoeid.

 

 

Hoe weet je zo zeker dat vanaf 2006 ABS standaard is? Geldt dat voor alle landen? Deze motor komt uit het buitenland (Duitsland of Italie)

 

Over de kleurstelling: ik zie deze kleur wel vaker op een 2009 motor (bijv. http://www.muldersmotoren.nl/voorraad-nieuw-gebruikt/honda-vfr-800-v-tec-abs-dcbs-2009/)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even bij het kenteken op RDW. Dan weet je wanneer ie voor het eerst op naam is gezet en wanneer ie geïmporteerd is.

Dan weet je nog niet trouwens wat het jaar van fabricage is. Dat kun je volgens mij zien aan het VON-nr. VIN-nr.

 

Hoe dat precies werkt ? Even zoeken hier op het forum;of googelen.

aangepast door Epi
Link naar reactie
Delen op andere sites

De VFR in jouw OP is geen Sword Silver Metallic maar Digital Silver Metallic en die is niet in 2009 uitgebracht

 

De Kleur uit jouw linkje van Mulders motors is Sword Silver Metallic

 

ABS modellen hebben goud kleurige remklauwen en zijn vanaf 2006 standaard geleverd met ABS

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ABS modellen hebben goud kleurige remklauwen en zijn vanaf 2006 standaard geleverd met ABS

 

Hoi Johan, bedoel je dat alle abs modellen goud kleurige klauwen hebben of bij een bepaalde kleur motor/wiel? Want die van mij heeft zwarte klauwen met abs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...