Ga naar inhoud

Delkevic high mount uitlaat past niet


Honda VFR750F
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn nieuwe Delkevic high mount uitlaat binnen gekregen maar het enthousiasme was snel over.

Laten we bij het begin beginnen. De oude uitlaat gedemonteerd, geen probleem. Alles schoongemaakt en de link pijp erbij gepakt. Deze willen monteren maar al snel was te zien dat deze veel te ver naar buiten staat gericht, zie foto. Hierna de demper er eens opgezet, zie 2de foto... Dit lijkt mij niet goed.

 

De link pijp kun je nog wel een beetje draaien maar dan past de uitlaat niet meer aan de ophangbeugel.

 

Het betreft een Delkevic Stubby: http://www.delkevic.co.uk/index.php?route=product/product&path=1_510_1009_1010_1016&product_id=7530

Welke gemonteerd dient te worden aan een VFR800 uit 2000, dus met cat.

 

Uitlaat is gekocht bij http://www.delkevic.nl, welke een onderdeel is van Bolski. Zij hebben mij voor het bestellen bevestigd dat deze uitlaat moest passen, ik heb hun ook op de hoogte gesteld van het ' probleem'.

 

Wie heeft de ultieme tip of is dit precies het verschil tussen de modellen met en zonder catalysator?

post-3580-0-00611000-1438106491_thumb.jpg

post-3580-0-84280900-1438106505_thumb.jpg

aangepast door Honda VFR750F
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover mij bekend is het verschil tussen het type met en zonder kat alleen te vinden in de lengte van het sytseem.

De stand van de pijp is exact gelijk, maar zit alleen iets dichter tegen het wiel aan bij de versie met kat.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De header van de collector / kat. zit dus niet onder een andere hoek of zo?

 

Dan lijkt het me dat de link pijp niet goed is in deze... Morgen het commentaar van de winkel afwachten en toch maar even naar de motorboer, wellicht heeft die een heldere ingeving!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou tussen de ophanging van de demper en de duosteun een busje (tussen 1 a 2 cm lang) kunnen plaatsen, waardoor de demper wat meer parallel aan het wiel loopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

product2814_3.jpg

 

Hij in dit voorbeeld ook met een speciaal beugeltje aan het frame vastgezet en niet aan de duovoetsteun

 

product2814_2.jpg

 

Foto's van de site van Delkevic gehaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een busje ertussen doe ik toch maar niet, dan ben ik bang dat er iets afbreekt!

Het beugeltje zoals op de foto zit al gemonteerd, hij zit niet aan de voetsteun. Maar daar past hij dus niet aan.

 

Heb vanmorgen al contact gehad met de leverancier en ze gaan het uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog gezocht naar mijn theorie dat er verschil moet zitten tussen de modeljaren 98-99 en 00-01, dus zonder en met katalysator.

 

Het blijkt dat de header van de collector van de modellen met katalysator +\-1,5cm verder naar achter staat zoals ook VFRikus al aangegeven heeft. Maar moet hierdoor niet ook de hoek groter zijn, anders past hij niet voor de middenbok of raakt hij de band? Als ik de link pijp onder de kleinere hoek vasthoud dan lijkt het te passen en zou deze dus geschikt kunnen zijn voor de modellen zonder katalysator (98-99).

 

Ook de foto hierboven van Johan laat een VFR800 zien waar de Delkevic bochten zijn gemonteerd, dus zonder katalysator en waar de uitlaat wel netjes gemonteerd zit.

aangepast door Honda VFR750F
Link naar reactie
Delen op andere sites

De hoek van de uitgaande pijp is exact gelijk. Er moet hier nog ergens een foto staan met een Bos uitlaat op een kat model waarbij de stand perfect is, maar de demper gewoon 1,5 cm. te ver naar achter zit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem nou maar aan dat er geen andere hoek in zit.

 

Ik heb zelf toen een 2000 uitlaat op een 98-er gezet. Ik hoefde hem alleen in te korten. Hoek was gelijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mysterie opgelost, met behulp van Paul (Delkevic UK).

Hij heeft me de goede weg op geholpen en een handleiding (die we normaal gesproken toch niet lezen) gestuurd, die in de doos miste.

 

Al met al zit hij er netjes op nu, heeft even geduurd maar dan heb je wat.

 

Foto mag natuurlijk niet ontbreken!

post-3580-0-14260000-1438276158_thumb.jpg

aangepast door Honda VFR750F
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...