Ga naar inhoud

Mijn VFR750f avontuur is gestart!


PB76
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo beste forum leden,

 

Ik ben hier nieuw en heb sinds een paar weken een VFR750f uit 1995.

 

IMAG04051.jpg

 

 

Dit is de motor die ik voorheen reed. Ik heb deze kunnen ruilen tegen de VFR750f die ik nu rijd!

 

GS550%20te%20koop%201980%20-%202.jpg

 

 

 

Ik heb de motor nagekeken en ben een paar dingen tegen gekomen die ik wil gaan bewerken. Het eerste was de aanpassing die ik nodig heb.

Wel ik moet rijden met een aanpassing doordat ik mijn linker arm niet meer kan gebruiken door een verlamming.

 

Dus moet de koppeling naar de rechterkant komen:

 

IMAG03581.jpg

 

Dus de koppelingsleiding verleggen naar de andere kant.

 

IMAG03571.jpg

 

En nu ook de olie vervangen uit de voorvork. Dat werd duidelijk tijd gezien de kleur!

 

IMAG04041.jpg

 

De voorvork heeft lekke keerringen op de poten en die moeten toch echt vervangen gaan worden.

 

IMAG03661.jpg

 

IMAG03671.jpg

 

Dit is trouwens de ergste plek waar de keerring kapot is. Maar olie heb ik niet op de vork! Waar de olie vlek vandaan komt op het spatbord is mij nog enigszins onbekend gezien de kleur. Ik denk eerder aan remvloeistof dan olie uit de poot. Jullie enig idee?

 

Ook gelijk de luchtfilter schoongemaakt en alles nog eens goed nagelopen.

 

IMAG03551.jpg[/url]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig.

Hoe zit het met de bedoening van de schakelaars op de linkerkant dan?

Als het remvloeistof is dan kan je dat wel voelen als je het op je vinger doet en tussen je vingers laat rollen, dan voel je meteen het schrale van remvloeistof.

In dat geval zijn mogelijk de remslangen poreus geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het remvloeistof is op je spatbord dan kun je het wel aan de lak zien. Remvloeistof vreet de lak weg namelijk.

 

Ga je echt met rechts gas geven, remmen en de koppeling bedienen ? Nee toch ?

aangepast door Epi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een verkeerde foto of een verkeerd model getypt? Mijn 750f uit 95 zag er toch echt anders uit. :)

 

Anyway, ben heel benieuwd naar hoe je dat met die koppeling etc oplost. Plaatjes, graaaaag!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een vrij veel voorkomende aanpassing voor mensen met een handicap, net zoals veel dingen gewoon een kwestie van gewenning.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedien de koppeling met mijn duim. De rem net als jullie en gas geven en optrekken gaat vanzelf. Ik had al wel het idee dat mijn model en bouwjaar niet met elkaar overeen kwamen. Maar dit is wat er in de papieren staat.

Ik heb mijn motor rijbewijs gehaald na mijn ongeval. Maar geniet van elke kilometer die ik op 2 wielen maak. Ik gebruik de motor nu vooral voor woon/werk verkeer. Dus elke dag 2 X 45 km genieten van deze machine.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schakelaar voor de knipperlichten zit ook rechts. De bediening links zit er enkel voor de choke.

 

Ik loop alleen tegen een probleem waar jullie misschien wel antwoord op kunnen geven. Als ik rem hoor ik een tik. En ik kan niet goed uitmaken of dit uit het balhoofd komt of remmen of misschien wel de poten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk vast te stellen vanuit een beschrijving maar een versleten balhoofdlager is vrij aannemelijk.

Zet 'm eens op de middelbok en laat iemand de achterkant omlaag duwen zodat je de voorkant goed heen en weer kan bewegen om te testen op een dood punt in het midden en wat naar voor en achteren trekken en duwen of er speling op zit.

Je had denk ik beter tijdens het wisselen van de voorvorkolie ook het balhoofdlager kunnen vervangen voor een conische want dat is zelfs als de lagers (nog) niet zijn versleten wel een verbetering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een revisie van de voorpoten in de planning staan. Ik neem dan ook gelijk de lagers mee. Een goede service beurt zal ook spoedig volgen. De rem en koppeling zijn reeds voorzien van nieuwe olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij denkt dat je keerring is die stuk is op de foto is eigenlijk gewoon je stofkap, je keerring zit hieronder. De stofkappen kun je vervangen als je de poot eruit neemt zonder de keerring te hoeven vervangen. Als je toch bezig bent is het natuurlijk niet verkeerd om de keerringen mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...