Ga naar inhoud

Hoge ruit VFR Crosstourer


Lebowski
 Delen

Aanbevolen berichten

Gezien mijn lengte (bijna 2 meter) heb ik op mijn crosstourer een verhoogde ruit van Puig gemonteerd.
Ik had daarna nog steeds last van teveel wind en moest bij snelheden vanaf 50 Kmh mijn vizier naar beneden doen.
Vervolgens heb ik de ruit iets stijler geplaatst door er aan de bovenste bevestigingsputen busjes tussen te monteren.

Ruit%202_zpsvwwbwnmm.jpg

 

Dit verbeterde de windstroom wel wat maar niet genoeg.
Nu heb ik een opzetruitje erbij geplaatst (Puig) en ik kan weer met open vizier tot 140Kmh en hoger.
Een enorme verbetering van mijn toerplezier.
Ruit%201_zpsmq27l8ey.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit effect heb ik daarna (nog) niet uitgeprobeert.
Het idee om de ruit stijler te plaatsen komt doordat ik naar de ruit op een GS heb gekeken (en erop gereden), en deze ruiten staan ook stijler.
Geen last van teveel wind hierop gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

vraag: wat zijn je ervaringen met deze ruit op hogere snelheid (> 140) voor wat betreft doorbuigen? Ik heb zelfde ruit + zelfde opzetstuk en ik ervaar een redelijk slappe ruit die boven de 180-200 bijna dubbel begint te vouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat probleem heb ik ook, boven de 140 en wat tegenwind buigt hij erg door met alle gevolgen vandien. Het blijft motorrijden natuurlijk.

aangepast door Arno71
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Omdat ik met m'n 1,98 met originele ruit vol met m'n helm zit en nu tot ruim 120 per uur met vizier open kan rijden :-)

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...