Ga naar inhoud

Honda VFR 800 Fi - Andere kleur wielen?


Patrick1991
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mede-VFR'ers.

 

Zoals gepost in het aankopen show-off topic heb ik onlangs een 8 Spaaks RC 36-I achterweg gekocht voor mijn RC46 (800 Fi uit '98).

Het resultaat van even "snel passen":

 

groteFoto-DCRVTDZL-D.jpg

 

Nu heerst er nog één probleem .. beide wielen moeten (naar mijn smaak) dezelfde kleur hebben.

De nieuwe achtervelg moet toch gestraald & gecoat worden dus dan pak ik de voorvelg gelijk mee .. de vraag is alleen, welke kleur?

 

Ik heb al meerdere afbeeldingen opgezohct met: Witte, Grijze, Gouden, Zwarte velgen, maar dacht hier zijn mischien nog meer ideeén en wellicht voorbeelden & kleurcodes te vinden?

 

Zwart lijkt mij de meest "veilige" optie, en was in het eerst ook het plan, maar nu ik het witte wiel er op zie ...

Poetsen vind ik niet vervelend, maar met witte velgen zoek ik het wel erg op? :ninja: Ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaringen!

aangepast door Patrick1991
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wit staat wel goed maar persoonlijk zou ik in dit geval voor het zilvergrijs van het frame gaan.

Zo heb je mooie frisse velgen en de motor wordt meer 1 geheel want het frame steekt nu nogal af (de belangrijkste reden waarom ik mijn frame zwart heb gemaakt).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee Ray, mijn achterwiel heeft flink wat krassen en was op zoek naar een kleur anders dan zwart

 

Heeft iemand nog goede adressen voor stralen en coaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu zelf te denken aan de kleur van de carterdeksel/afdekkapje. Het donker grijze/antraciet. Of op safe; zwart en dan weer velgstriping toepassen :yes:

 

@ Edje, ik ga denk (na aanraden van mede motorrijders) naar straalbedrijf 'van Gelder' in Zwolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleer een definitieve kleur te kiezen (want je bent er blijkbaar nog niet uit welke) kan je ook eerst de optie "Plastidip" eens een tijdje uitproberen ...

Velg goed onvetten en spuiten. Tijdje mee rondrijden en evalueren. Eventueel nog een volgende kleur proberen en weer evalueren.

link

Dan pas (bijvoorbeeld tijdens winterstop) velgen laten stralen en coaten.

Akkoord, Plastidip is niet gratis maar zo krijg je wel een goed beeld van hoe je het écht wil hebben.

't Is maar een ideetje hoor ^_^

 

Greetz

aangepast door Morango
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips!

 

@ Johan, Dankje, ziet er ook goed uit, binnenkort even een bellertje doen en vragen wat mogelijkheden zijn. (:

 

@ Morango; Plastidip is inderdaad wel leuk alternatief om kleuren mee te proberen, maar wil toch in 1 keer voor een definitieve oplossing gaan, wel badankt voor de tip!

 

Zit te dubben tussen Zwart, "Frame-zilver", "Carter-antraciet" ,maar genoeg tijd om over na te denken :yes:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou inderdaad gaaf zijn! Mocht iemand er handig mee zijn wil ik het origineel best opsturen! (als de huidige foto niet goed genoeg zou zijn).

Binnenkort anders zelf maar even keer proberen met fotosoep, kan een redelijk goed beeld geven inderdaad. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle voorbeelden, de link voor de rimstriping gaat onder de favorieten! :)

 

Zelf deze plaatjes nog gevonden en het zilvergrijze/antraciete staat hem denk erg goed, wit zeker ook, maar wordt niet leuk om schoon te houden denk ik.

Edit: HRC gold wordt ook nog een mogelijkheid, maakt hem wat unieker & gaat het effect van de velg niet verloren... Nu nog opzoek naar de juiste kleurcode;

 

Edit edit: Uiteindelijk toch voor wit gegaan, bij het brengen van de wielen bij TT-motoren in Zwolle rondgekeken en dat ziet er i.c.m. rood gaaf uit.

 

Plaatje gevonden van iemand met hetzelfde idee kwa wielen/rode vfr, 't wordt wat meer schoonmaakwerk om het netjes te houden maar dat heb ik er wel voor over, ik poets immers toch vaak. :crossy:

 

post-2785-0-16694900-1308190029.jpg

aangepast door Patrick1991
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...