Ga naar inhoud

Wie rijdt nog met de 1200F,wie deed hem weg,waarom, en voor welk merk/model


jopsalot
 Delen

Aanbevolen berichten

Yep, dat is een hele vooruitgang! Maar om op de topictitel te reageren. Ingeruild op een CT. 1200F was wel m'n ding maar vooral met duo én bagage icm krappere bochten veel en veel te zwaar en had er zodoende geen plezier meer in. Rij je solo en veel snelweg is ie echt geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de flash is het bokken inderdaad stukken minder. Vaak is het zelfs helemaal weg en dat lijkt me dan temperatuurgerelateerd. Ook ik zie mezelf echt niet op een andere motor en met 76000 pechvrije kilometer rijdt hij nog als nieuw.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

na de flash ( Sabteef ) is de motor nog beter geworden en doe ik hem zeker niet meer weg al heb ik wel een paar aanpassingen gedaan/laten doen zoals ander stuur en zadel 2 cm laten verlagen en ook een hoger scherm.

Heb besloten om hem op te rijden en te blijven genieten daarom gaat hij voor onderhoud zaterdag naar Bakker Motors Zaandam en kan ik in het voorjaar er weer een tijdje tegenaan.

ik kan makkelijk praten ( niet te LUID )maar ga in september richting Pyreneeën 9 dagen en via de alpen weer retour maar neem dan de Pan van mijn zoon mee en hoef ik niet zoveel keer te tanken, :thumpup:

 

Gr Nico

aangepast door de ritselaar
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, de ritselaar said:

..... maar ik ga in september richting Pyreneeën 9 dagen en via de alpen weer retour maar neem dan de Pan van mijn zoon mee......

 

Gr Nico

Ach ja, we worden allemaal een jaartje ouder, nietwaar?  :lol:

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 56 lentes rijd ik volgend jaar september toch gewoon met de 1200f weer voor 9 dagen naar de Dolomieten. Afgelopen zomer 4500 km in 11 dagen (Franse Alpen-Vogezen-Elzas) zonder een centje pijn. Als ex-Panrijder prefereer ik de VFR in zo goed als alle omstandigheden. Mindere bescherming tegen kou en regen maar veel lichter sturen en ook bij 30c nog te rijden. Die dikke toerbuffels zijn prima voor woon-werk-snelweg, maar vermoeiend op zomerse bergritten.

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dikke toerbuffels zijn prima voor woon-werk-snelweg, maar vermoeiend op zomerse bergritten.

Dit is ook precies waar ik bang voor ben. Zo'n toerbuffel lijkt me ideaal voor langere afstanden (naar Dolomieten rijden ofzo) maar eenmaal op bestemming lijkt het mij een mindere motor. 

  • Confused 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, de ritselaar zei:

Heb besloten om hem op te rijden en te blijven genieten daarom gaat hij voor onderhoud zaterdag naar Bakker Motors Zaandam en kan ik in het voorjaar er weer een tijdje tegenaan.

ik kan makkelijk praten ( niet te LUID ) maar ga in september richting Pyreneeën 9 dagen en via de alpen weer retour maar neem dan de Pan van mijn zoon mee en hoef ik niet zoveel keer te tanken, :thumpup:

 

Gr Nico

En als je motormaat ook een Pan rijdt zit je wel in hetzelfde tank-ritme!

 

Hopelijk is deze morgen ook nog lekker Nico!  Ik zal een stukkie voor je bewaren :D

 

 

Cakeje.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joost,

 

Dat is precies de reden waarom ik met de Pan van mijn zoon ga kan je dus de helft aantal tankbeurten nemen en er kan meer bagage mee (ik heb geen topkoffer).

en ik volg mijn gehandicapte voorrijder die heeft wat in zijn rechterbeen want remt nooit met zijn achterrem :schater: doet er 200.000 km mee met de remblokjes :thumpup:

 

en bevalt de Pan niet kunnen we altijd nog een keer naar de dolomieten gaan met de 1200 F.

 

Tot morgen,zal wel in de middag worden.  Gr Nico

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een parelwitte F1200F, bjr2010, in de garage staan(wintertijd ,verzekering even stop FII in de tank).

Gekocht als Italiaanse demo(uit Como) met 1250km op de teller voor E 14000 ipv 17000. Een fantastiese machine!

 

Ben ook racefietser(Luik Bastenaken Luik),beetje sportieve houding,urenlang,, daarom niet zoveel problemen daarmee.

 

Heb vanalles en nog wat gehad, Yamaha XS750 3cil, Ducati 750 en 900SS,Honda VFR750,Triumph Daytona 3ci 995,Buell Sportster1200,BMW 800 Rotax

Maar vind de VFR1200F het absolute einde. Styling, nog altijd actueel. Misschien ook iets te maken met ouder worden...Magisch merk,lichtvoetig,power, autobahn KingoftheRoad,toeren in Schotland,vriendenclublje: gassen!

 

Heb ook ooit de Honda 6cil 250 van Mike Hailwood gehoord en gezien op Assen,midden 60er jaren, onvergetelijk).

Magisch merk ,HONDA. En vind de VFR1200motor V4 het ultiem bereikbare. Voordat..??

 

Voordat de EBIKES(of wat dan ook) het worden.

Misschien ook de reden dat Honda nu met de ontwikkeling is gestopt. Wen dr maar aan!!.

Ik van mijn positie, wat ouder ,denk ,dat het echt anders wordt, ik maak dat niet meer mee.

 

Geen VFR 1200F meer maar een E 25K(Ampere...) , desnoods met een syntetische 4cilgeluidssimulator of nog iets anders..

 

Niettemin, je houdt de dingen niet tegen: Een gelukkig -Honda VFR2020- you all.

 

We kijken uit wat Honda verzint...

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik al een maand niet meer, maar zodra het weer mag ben ik voor minimaal een dag weg. De dit jaar vernieuwde Kawa Ninja 1000SX is aanlokkelijker dan ooit, maar ik vrees achteraf spijt te krijgen. Het zijn grote schoenen om te vullen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...