Ga naar inhoud

Wie rijdt nog met de 1200F,wie deed hem weg,waarom, en voor welk merk/model


jopsalot
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 5-7-2020 om 00:08, jopsalot zei:

Die zie ik niet zo graag.  Ik wil ook gemakkelijk met de voeten aan de grond kunnen.  Vergeef het me maar ik deed al een testrit met een harley sportglide.

Ideale zithouding en cruisecontrol standaard.  Wendbaar,koffers snel afneembaar standaard.....

Hallo allen

 

Ik ben er nogmaals.   2 keer met de Harley sportglide gereden enkele maanden terug.  Beslissing eigenlijk genomen.  Maaaaaaar..... Plots kwam me ter ore dat Honda de Rebel CMX 1100 zou uitbrengen.  Ik moet nog testrijden maar die zal het worden.  Veel meer extra's voor de helft van de prijs van een Harley sportglide.  4 rijmodi,ABS,wheeliecontrole,DCT,USB-C,bagageruimte onder zadel,cruisecontrol,euro 5,full led,lage zit,rechtop zitpositie,torque control, en ..........honda degelijkheid.  Dank u meneer Honda om net op tijd hiermee voor de dag te komen.  Het bespaart me 9000 eurootjes. (en veel lagere kostprijs qua onderhoud)

groeten

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

T'is eerlijk gezegd niet m'n voorkeurs-segment maar áls ik voor de keuze stond tussen een HD of een Honda dan wist ik het wel  :coolsmiley:

 

Lang geleden stond de HD van een buddy van mij op mijn pas gelegde oprit te pronken.

Hij had 'm net gescoord bij de dealer om de hoek en was er uiteraard apetrots op.

Terwijl ik gehurkt die, moet ik toch wel toegeven, fraai vormgegeven techniek aan het bestuderen was, zie ik uit een ooghoek een druppel vallen.

Yep, op mijn hagelnieuw gelegde cobblestone oprit  :angry:

 

Dus ik zeg "hey, je Fat Boyke is aant lekken jonge, ik zou maar rap teruggaan naar de dealer".

Waarop hij droogjes opmerkt: "Een Harley lekt niet, he marks his spot!"  :oops: 

 

Nu zal de kwaliteit in de loop der jaren vast beter zijn geworden, maar er zijn van die dingen, die blijven je toch bij  :D

Buiten dat heb ik altijd al een voorkeur voor Honda gehad en ik vind de 2021 Rebel wel een Bad Ass uitstraling hebben.

Zwarte Roof helm met een donker vizier erbij denken en voor de rest all-in-black.

Yep, zo zie ik het in gedachten voor me  :wink_smile:

 

Mocht het tot een aankoop komen dan is een plaatje uiteraard welkom  :thumpup:

 

CMX1100 Rebel Black.JPG

CMX1100 Rebel Red.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-2-2021 om 08:03, voodoo zei:

Wheelycontrol op een choppert, het moet niet gekker worden..... :wacko:

Ze hebben natuurlijk gewoon de hele elektronica van de Africa Twin genomen. Daar zit dit allemaal ook op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Grappig: 

 

Vele hebben eerder gezegd dat deze motor te zwaar is om te sportief te rijden en te sportief voor z'n toer eigenschappen. Nu draai ik de rollen ff om. Het is een sportmotor waarmee je kan toeren en het is toermotor waarmee je lekker sportief kan knallen. Het is allebei hetzelfde maar toch anders :P

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ja, lul het maar lekker recht. Misschien is een carriere in de politiek iets voor je? :schater::wink_smile:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, MichelDB said:

Grappig: 

 

Vele hebben eerder gezegd dat deze motor te zwaar is om te sportief te rijden en te sportief voor z'n toer eigenschappen. Nu draai ik de rollen ff om. Het is een sportmotor waarmee je kan toeren en het is toermotor waarmee je lekker sportief kan knallen. Het is allebei hetzelfde maar toch anders :P

Hetzelfde is ook altijd gezegd over mijn Blackbirds.
Maar ca. 90% van de sportrijders kon mij op straat niet bijhouden, en ca. 75% van de toerrijders reden minder uren per dag.
Het poppetje dat op het zadel zit heeft meer invloed dan de motorfiets.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 7 maanden later...

Sommigen zullen het al gezien hebben, 

maar ik neem ook afscheid van m'n VFR1200F.
 


Er is geen enkele reden die negatief zou klinken naar de motor toe.
Het blijft een prachtige motor (was reeds m'n tweede VFR1200F) met lekker veel power, en de nodige bekeuringen.
De reden dat hij weg gaat en ik stop met motorrijden, heeft gewoon te zien met praktische en luxe problemen.


Tot voor 3 jaar woonde ik nog zo een 25 km van m'n werkgever vandaan, 
en kon ik zeer moeilijk parkeren (Gent) met een 2e wagen door gebrek aan parkeerplaatsen en uitbuiting van de parkeertarieven.
Daardoor reed ik met de motor dagelijks naar het werk, winter en zomer.
3 jaar geleden zijn we begonnen met bouwen, en dit op slechts 10 km van m'n werkgever.


2,5 jaar geleden moest m'n echtgenote onder het mes, wat uitdraaide op een soap van 2 jaar thuis en in totaal 3 operatieve ingrepen,

en 2 schouder protheses voor dezelfde schouder. Bij de eerste operatie had men maar wat zitten klooien en had ze nog meer pijn dan ervoor in de schouder.
Die arts leek bij elke vraag steeds minder zelfverzekerd over wat er nog kon of niet.
Na een second opinion, drong men aan  op een schouderprothese. Tijdens deze 2e operatie had men blijkbaar de schouderprothese verkeerd geplaats.
En na een second opinion op deze second opinion, heeft men een volledig nieuwe prothese geplaatst met betere resultaten.
Eindresultaat : m'n echtgenote kan haar ene arm onvoldoende achteruit plaatsen om eventueel de handrepen van de motor vast te houden.


Alleen maar wat met de motor gaan rondrijden gaat snel vervelen en tijdens rondritten is het soms levensgevaarlijk.
Dit door zij die denken nog met een motor te kunnen rijden en reeds hoogbejaard zijn en hem zelfs met moeite op de zijsteun krijgen (over het af en opstappen ga ik het dan og niet hebben)

of zij die steeds weer willen bewijzen hoe goed ze wel kunnen rijden (ook al is dat soms niet zo), met het nodige materiële en soms lichamelijk letsel tot gevolg.
 

Doordat m'n echtgenote meer dan 2 jaar thuis zat, kon ik toen elke dag over de wagen beschikken.
Hierdoor stond de motor maar te staan in de garage,
en ondervond ik ook dat het manipuleren van deze jongen in stilstand moeizamer begon te lukken.
Hoe minder je er met omgaat, hoe moeilijker en tevens gevaarlijker (mijn mening) het is.

 

Maar ik kon ondertussen via m'n werkgever een fiets leasen.
Hierbij heb ik dit aanbod aangenomen, daar ik nu in een zeer mooie omgeving woon (Assenede het krekengebied / meetjesland ).
En ook omdat dit voor de conditie toch geen kwaad kan.
Is via het oude spoor slechts 9 km naar het werk enkel, en met een speed pedelec klaar je dit klusje in 15 a 20 min.


Recent is zij terug aan het werk gegaan en kon ik als het heel slecht weer was niet meer over de wagen beschikken.
Wat resulteerde in elke dag dat het zeer bar weer was, ik met de motor naar het werk zou rijden.
Hierbij zakte de moed me snel in de schoenen, en moest ik voor mezelf toegeven,

dat ik tijdens die barre weersomstandigheden en het gebrek aan routine niet meer relaxed met de motor kon rijden.

Eergisteren dus een 2e wagentje aangeschaft..........en bij deze mag hij wachten op een tweede baasje
Met gemengde gevoelens weliswaar, maar ik moet eerlijk voor mezelf blijven en mezelf en eventueel andere weggebruikers niet in gevaar brengen.
Het was een leuke bende hier, spijtig dat ik mede door m'n ploegwerk maar 1 rondritje meegedaan heb.
Bij deze zet ik er nog eens een paar foto's van destijds erbij. :zwaai:

 






 

P1060242 (Medium).JPG

P1060253 (Medium).JPG

P1060255 (Medium).JPG

P1060256 (Medium).JPG

aangepast door Paske
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je om die reden moet stoppen Pascal. Hopelijk houdt je vrouw uiteindelijk niet te veel pijn over aan die onverkwikkelijke historie. Het ga je goed en wie weet toch nog tot ziens.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...