Ga naar inhoud

Wie rijdt nog met de 1200F,wie deed hem weg,waarom, en voor welk merk/model


jopsalot
 Delen

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, VFRFlanders zei:

Allemaal best interessant om te lezen, maar dit heeft niks meer te maken met het topic. Zo vind je zelfs de bomen in het bos niet meer...

Voor zover ik weet rijdt mijn VFR nog altijd op benzine.

Zo is dat! We zitten (gelukkig) niet aan een klimaat tafel .......... rijden met die VFR1200F en zeker niet inruilen.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, MotorLuuk zei:

Zo is dat! We zitten (gelukkig) niet aan een klimaat tafel .......... rijden met die VFR1200F en zeker niet inruilen.

 

Idd, laten we het bij het eerste deel van de topic titel houden:  Wie rijdt nog met de VFR1200F :183::thumpup: :w

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 6-12-2018 om 11:49, MotorLuuk zei:

Zo is dat! We zitten (gelukkig) niet aan een klimaat tafel .......... rijden met die VFR1200F en zeker niet inruilen.

 

Ik heb toch zeker geen spijt van de inruil op de 1200X  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 6-12-2018 om 20:46, Paske zei:

 

Idd, laten we het bij het eerste deel van de topic titel houden:  Wie rijdt nog met de VFR1200F :183::thumpup: :w

 

Ik heb hem ook net! ...hij heeft 22.500 km gelopen en van b.j 2010

 

Krijgt nu groot onderhoud van mij incl. klepspeling controle, van de achterste 2 cylinders stond de klepspeling aan de ruime kant maar die kan je met de hand stellen.

De inlaatklepspeling moet veranderd worden door de afstand shims aan te passen, dat is meer werk maar die stonden perfect. 

 

Verder ga ik hem zo maken als ik hem wil hebben.

De banden waren slecht ..en vervangen door Michelin Pilot Road 5 banden.

Een getint dubble bubbel kuipruitje er op.

Andere buddy ( gell ) monteren.

Motor manegement laat ik Flashen door Don Gull.

 

En dan ...lekker touren, knallen! :h030:  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al ervaring met Gel zadels?

Ik heb afgelopen paar jaar bij een aantal "zadelmakers" gevraagd naar hun mening over gelzadels. Het antwoord was vrijwel altijd negatief of niet perse positief. 

Met niet perse positief bedoel ik. Ze zullen niet zelf niet gauw adviseren maar hebben wel een aantal klanten die er positief over zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit goed maar als de motor in de zon staat wordt het heeeeel heet en de warmte gaat moeilijk weg.

Voor mij geen gel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Athome,

 

Tijgerleathers in den haag maken je zadel zoals jij het wil.

Mijn zadel 1200 F zadel laten doen is nu lekker stuk zachter (standaard zit verlijmt dus hard)ze moeten dit er voorzichtig afhalen en dan opnieuw bekleden met iets ruwer leer.

ik had het ook nog laten verlagen met 2 cm (alleen voorgedeelte) en geen dag spijt  van gehad.

Ze staan vlakbij ons op de motorbeurs (hal achter ons) kan je zien hoe ze werken.

 

Gr Nico 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na 150.000 km op de klok, is het goed om te kijken wat een goede vervanger zou zijn voor de VFR1200F. Dat is eigenlijk onbegonnen werk, want een VFR1200F is een unieke motor. Er is niets wat er in de buurt komt, dus vervangen wordt het niet. Dan maar als aanvulling een motor erbij gekocht: de Yamaha MT-10. Twee motoren is dan ook dubbel de "fun".

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...