Ga naar inhoud

Wie rijdt nog met de 1200F,wie deed hem weg,waarom, en voor welk merk/model


jopsalot
 Delen

Aanbevolen berichten

Je zit al op pagina 4, voor zover toch wel genoeg?

Maar nee jongen... Er valt heeeeel wat te vertellen over deze fiets dus laat maar komen. en voila,pagina 5 al :yahoo:

aangepast door jopsalot
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rijd sinds een maand of 3 met een 1200F (eerste model). Kilometerstand ondertussen van 14000 naar 17000 gebracht. Voorheen een Vespa PX150E, Honda VFR 750, Triumph Tiger 800 (op)gereden.

Ik moet zeggen dat dit by far de beste is: ideaal voor woon-werk verkeer (ik doe niet veel anders met de moto). Je kan perfect ontspannen rijden maar als je wil en het verkeer het toelaat, dan kan je hem eens de sporen geven (de mijne is een Belgische maar staat op full power) en wat er dan gebeurt.... Die acceleratie is niet normaal joh: één brok kracht die blijft gaan. Even aan de kraan draaien en je zit aan 200. Volgens mij letterlijk op een paar seconden.

Enige grote nadeel is dat, in mijn geval, de 1200F naar mijn gevoel wel nogal gemakkelijk uitnodigt tot snel rijden zonder dat je het doorhebt. Daar moet ik echt voor opletten. Ik denk dat ik hier nog heel wat kilometers mee ga doen. Kortelings ga ik nog wel eens de standaard uitlaat vervangen door 'iets anders'.

Groeten

Ambi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even aan de kraan draaien en je zit aan 200. Volgens mij letterlijk op een paar seconden.

0-100km/h 3.0s

0-140km/h 4.7s

0-200km/h 8.9s

60-100 km/h 4,5s

100-140 km/h 3,8s

140-180 km/h 4,1s

 

DCT

0-100km/h 3.9s
0-140km/h 5.7s
0-200km/h 10.1s
60-100 km/h 4,4s

100-140 km/h 4,2s

140-180 km/h 4,3s

 

 

* Wel afhankelijk van de omstandigheden en factoren als eigen kunde en gewicht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigen kunde is belangrijker op de manueel geschakelde. Als het allemaal perfect lukt, ben je sneller. Vaak ook niet dus... Maar als het lukt geeft het een enorme kick en houdt zo goed als niets of niemand je bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij er nog mee........net binnen gebracht voor de 36.000 beurt.
Ga in 1 ruk ook de bougies laten vervangen (kwestie om dit nog in te kunnen brengen in m'n belastingen dit jaar)

Zal snel een extra kost van 150-200€ voor de bougies zijn :~ maar ja, de korte pijn maw :closedeyes:

En voor het einde van dit jaar ook nog een setje rubbers inkopen (zelfde reden als hierboven)

Heerlijk beestje, maar begin een beetje lak aan het winter rijden te krijgen.

Ik zie wel wat volgend jaar brengen zal........

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even met wat vrienden naar onze Friese vrienden gereden. Dat was een ritje van 200 km. enkele reis. Toen daar nog een mooi rondje gestuurd door Friesland en Groningen van 250 km. Toen weer 200 km naar huis gereden. Heerlijke dag op een heerlijke fiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij er nog mee........net binnen gebracht voor de 36.000 beurt.

Ga in 1 ruk ook de bougies laten vervangen (kwestie om dit nog in te kunnen brengen in m'n belastingen dit jaar)

Zal snel een extra kost van 150-200€ voor de bougies zijn :~ maar ja, de korte pijn maw :closedeyes:

En voor het einde van dit jaar ook nog een setje rubbers inkopen (zelfde reden als hierboven)

Heerlijk beestje, maar begin een beetje lak aan het winter rijden te krijgen.

Ik zie wel wat volgend jaar brengen zal........

?? Zijn dat gouden bougies ??

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...