Ray Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelDB Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Yep, dat is een hele vooruitgang! Maar om op de topictitel te reageren. Ingeruild op een CT. 1200F was wel m'n ding maar vooral met duo én bagage icm krappere bochten veel en veel te zwaar en had er zodoende geen plezier meer in. Rij je solo en veel snelweg is ie echt geweldig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Na de flash is het bokken inderdaad stukken minder. Vaak is het zelfs helemaal weg en dat lijkt me dan temperatuurgerelateerd. Ook ik zie mezelf echt niet op een andere motor en met 76000 pechvrije kilometer rijdt hij nog als nieuw. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
de ritselaar Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 (edited) na de flash ( Sabteef ) is de motor nog beter geworden en doe ik hem zeker niet meer weg al heb ik wel een paar aanpassingen gedaan/laten doen zoals ander stuur en zadel 2 cm laten verlagen en ook een hoger scherm. Heb besloten om hem op te rijden en te blijven genieten daarom gaat hij voor onderhoud zaterdag naar Bakker Motors Zaandam en kan ik in het voorjaar er weer een tijdje tegenaan. ik kan makkelijk praten ( niet te LUID )maar ga in september richting Pyreneeën 9 dagen en via de alpen weer retour maar neem dan de Pan van mijn zoon mee en hoef ik niet zoveel keer te tanken, Gr Nico Edited January 2, 2020 by de ritselaar 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Daar ga je spijt van krijgen De VFR is echt wel een paar keer tanken waard qua rijgedrag 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 17 hours ago, de ritselaar said: ..... maar ik ga in september richting Pyreneeën 9 dagen en via de alpen weer retour maar neem dan de Pan van mijn zoon mee...... Gr Nico Ach ja, we worden allemaal een jaartje ouder, nietwaar? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Met mijn 56 lentes rijd ik volgend jaar september toch gewoon met de 1200f weer voor 9 dagen naar de Dolomieten. Afgelopen zomer 4500 km in 11 dagen (Franse Alpen-Vogezen-Elzas) zonder een centje pijn. Als ex-Panrijder prefereer ik de VFR in zo goed als alle omstandigheden. Mindere bescherming tegen kou en regen maar veel lichter sturen en ook bij 30c nog te rijden. Die dikke toerbuffels zijn prima voor woon-werk-snelweg, maar vermoeiend op zomerse bergritten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Die dikke toerbuffels zijn prima voor woon-werk-snelweg, maar vermoeiend op zomerse bergritten. Dit is ook precies waar ik bang voor ben. Zo'n toerbuffel lijkt me ideaal voor langere afstanden (naar Dolomieten rijden ofzo) maar eenmaal op bestemming lijkt het mij een mindere motor. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JooST Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 22 uren geleden, de ritselaar zei: Heb besloten om hem op te rijden en te blijven genieten daarom gaat hij voor onderhoud zaterdag naar Bakker Motors Zaandam en kan ik in het voorjaar er weer een tijdje tegenaan. ik kan makkelijk praten ( niet te LUID ) maar ga in september richting Pyreneeën 9 dagen en via de alpen weer retour maar neem dan de Pan van mijn zoon mee en hoef ik niet zoveel keer te tanken, Gr Nico En als je motormaat ook een Pan rijdt zit je wel in hetzelfde tank-ritme! Hopelijk is deze morgen ook nog lekker Nico! Ik zal een stukkie voor je bewaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
de ritselaar Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Joost, Dat is precies de reden waarom ik met de Pan van mijn zoon ga kan je dus de helft aantal tankbeurten nemen en er kan meer bagage mee (ik heb geen topkoffer). en ik volg mijn gehandicapte voorrijder die heeft wat in zijn rechterbeen want remt nooit met zijn achterrem doet er 200.000 km mee met de remblokjes en bevalt de Pan niet kunnen we altijd nog een keer naar de dolomieten gaan met de 1200 F. Tot morgen,zal wel in de middag worden. Gr Nico 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cock Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 @de ritselaar werkt zijn dcbs niet naar behoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
harrie Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Ik heb een parelwitte F1200F, bjr2010, in de garage staan(wintertijd ,verzekering even stop FII in de tank). Gekocht als Italiaanse demo(uit Como) met 1250km op de teller voor E 14000 ipv 17000. Een fantastiese machine! Ben ook racefietser(Luik Bastenaken Luik),beetje sportieve houding,urenlang,, daarom niet zoveel problemen daarmee. Heb vanalles en nog wat gehad, Yamaha XS750 3cil, Ducati 750 en 900SS,Honda VFR750,Triumph Daytona 3ci 995,Buell Sportster1200,BMW 800 Rotax Maar vind de VFR1200F het absolute einde. Styling, nog altijd actueel. Misschien ook iets te maken met ouder worden...Magisch merk,lichtvoetig,power, autobahn KingoftheRoad,toeren in Schotland,vriendenclublje: gassen! Heb ook ooit de Honda 6cil 250 van Mike Hailwood gehoord en gezien op Assen,midden 60er jaren, onvergetelijk). Magisch merk ,HONDA. En vind de VFR1200motor V4 het ultiem bereikbare. Voordat..?? Voordat de EBIKES(of wat dan ook) het worden. Misschien ook de reden dat Honda nu met de ontwikkeling is gestopt. Wen dr maar aan!!. Ik van mijn positie, wat ouder ,denk ,dat het echt anders wordt, ik maak dat niet meer mee. Geen VFR 1200F meer maar een E 25K(Ampere...) , desnoods met een syntetische 4cilgeluidssimulator of nog iets anders.. Niettemin, je houdt de dingen niet tegen: Een gelukkig -Honda VFR2020- you all. We kijken uit wat Honda verzint... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopsalot Posted April 13, 2020 Author Share Posted April 13, 2020 ik nog altijd na 8 jaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viffer Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Ik ook nog altijd. Denk wel eens na over een 50 kg lichter motor maar kan niet kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Ik al een maand niet meer, maar zodra het weer mag ben ik voor minimaal een dag weg. De dit jaar vernieuwde Kawa Ninja 1000SX is aanlokkelijker dan ooit, maar ik vrees achteraf spijt te krijgen. Het zijn grote schoenen om te vullen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts