Ga naar inhoud

Camera inbouwen


Rodi
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zou even de voorste montage herzien want die oliekoeler wordt heet en aluminium geleidt warmte zeer goed, grote kans dat het geheel te heet wordt.

Verder wel een mooi setje maar ik worstel al met het filmmateriaal van mijn ene GoPro.

Heb daar even opgelet dat ik laatst een aardig stuk gereden had, maar de warmte valt te verwaarlozen

En nu de andere beugeltjes erop zitten, mocht het warm worden en gaan geleiden. Dan heeft het een lange weg te gaan voordat het uberhaubt bij de camera komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heeft even geduurd maar ondertussen ook wat stukken kunnen rijden en de camera's testen.
Kwam alleen erachter bij de eerste keer dat na ongeveer 1,5 uur de beelden opeens niet meer te bekijken zijn. Was tussentijds gestopt en viel me al op dat de unit in de pouch wel aan de warme kant was.
Normaal tijdens het rijden kom ik ook nooit onder de zadel, dus ook voor het eerst dat ik erachter kwam dat het überhaupt best warm wordt onder het zadel.
Is misschien ook wel omdat ik dubbele uitlaten heb direct onder het zadel.

Hierna een bericht gestuurd naar Innovv of dit probleem misschien door de warmte kwam. En ondertussen zat ik al te denken om de camera te proberen zonder de batterij, om warmte te minderen.
Kreeg van Innovv ook te horen dat ze eigenlijk aanraden om de unit te gebruiken met de houder. Omdat op deze manier de warmte beter weg kan. De pouch beschermd het beste tegen stoten maar houd veel warmte vast wat dus de beelden na een tijd rijden niet te bekijken maakt.
Gelijk ook aangegeven om dit enige probleem met de unit aan te geven op de site, en om te kijken of dit warmteprobleem te verhelpen is.

Gisteren wezen rijden om de camera weer te proberen, nu zonder batterij
Dit zorgde er wel voor dat de beelden langer te bekijken waren, maar alsnog na tegen de 2 uur kon ik de beelden niet meer bekijken. Ziet er zeer mooi uit de uitlaten zo, maar geven toch een behoorlijke bulk warmte.
Heb nu al zitten kijken of het toch mogelijk is om de houder te gebruiken ipv de pouch. En dacht dat dit eerst niet mogelijk was maar na wat proberen toch een plekje gevonden waar ik de houder kan plaatsen.
Dit ga ik dan doen met stevig klittenband zodat ik de unit makkelijk ook eruit kan halen, heb ook al hittefolie binnen om de warmte van de uitlaten te minderen.
Dus dit hopelijk van de week doen en dat dit ervoor zorgt dat de camera het gewoon 24/7 doet.

Belangrijkste opmerkingen tot nu toe:
Het is een zeer goed systeem, goeie kwaliteit.
Alleen als je zoals mij (Honda VFR800 VTEC) je uitlaten zeer dicht bij de plek zitten waar je de unit wil, moet je goed kijken met warmte.
Als je uitlaat niet in de buurt zit, heb je van de warmte al zeer weinig last.
Ook dus de pouch niet gebruiken om de warmte van unit goed kwijt te kunnen, alleen de houder gebruiken
En als je een motor als een BMW GS1200, Pan European of een NC700 (met opbergvak waar de tank zit). Of een motor waar je standaard koffers of veel vrije ruimte op zit, dan kan je met gemak dus de unit in de houder plaatsen. Dan hoef je over warmte dus helemaal geen zorgen te maken

aangepast door Rodi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag weer even goed stuk gereden

Met een beetje handigheid toch de aparte houder kunnen gebruiken en deze op een plaatje gemaakt met een stuk hittefolie om de warmte tegen te houden.

En dit zorgde er wel voor dat de unit vele malen minder warm werd, maar dit zorgde er ook niet voor dat de opnamen te bekijken waren na een tijd. Kon het eigenlijk ook nu wel goed merken omdat de temperatuur buiten niet al te hoog is. Het hele opbergvak onder het zadel wordt best warm en dan is het nog niet eens zomer.
Daarbuiten blijft denk ik ook het grootste nadeel met warmte dat mijn uitlaten direct onder het zadel zitten. Helpt ook niet echt al je weinig warmte wil.
Maar zit nog te denken misschien dat als ik ook folie bij de uitlaten doe, dat dat misschien ook wel heel wat scheelt in warmte.
En heel misschien dat een andere sd kaar helpt, geef het het kleine kans maar je weet maar nooit.

Is dus nog jammer maar helaas voor mij op dit moment, maar laat dit andere mensen niet afschrikken.

Want dit zal meer een type geval zijn bij mij, vanwege de uitlaten direct onder het zadel. En volgens mij staat de VTEC er ook wel om bekend om niet echt koud te zijn. Het frame kan ook wel aardig warm worden (wel lekker als het kouder wordt buiten)

Zoals ik al eerder zei, als je een motor hebt waarbij je de uitlaat niet direct in de buurt hebt zitten.
Of in het geval van bv. een Pan european of een dergelijke motor, heb je eigenlijk standaard koffers bij je waar je dit in zou kunnen doen. Of gewoon veel meer ruimte om dit systeem in te bouwen en het hitteprobleem geen punt is.

Snap het eigenlijk ook niet dat hier meer in wordt gedaan, zelfde met auto's. Het is niet dat de techniek er niet is

aangepast door Rodi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige plek waar ik de unit kan doen is onder het zadel dus een ander plek ervoor heb ik niet


Maar blijf nog wat dingen proberen om te kijken of het toch wil werken, want het systeem is gewoon goed en er is geen ander systeem die doet wat dit doet.



Ga proberen de warmte van de uitlaten zoveel mogelijk te minderen met extra hittefolie


En wist het niet eens maar heb al een Sd kaart van UHS-1 klasse, deze is weer een stap hoger van de Class10 kwa snelheid


Het kan zijn dat de beelden op een gegeven moment niet meer te bekijken zijn, omdat de Sd kaart het wegschrijven niet meer kan bijhouden na een tijdje


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het slechtere weer de afgelopen dagen een stuk kunnen rijden
Nu met een andere Sd kaart (UHS-1 klasse)
Ongeveer een uurtje kunnen rijden en alle beelden waren gewoon te bekijken, dus dit geeft goeie hoop.
Hopelijk snel een langer stuk kunnen rijden en dan kijken of de beelden ook allemaal te bekijken zijn. "fingerscrossed"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was het gelukkig nog redelijk weer dus maar even een lang stuk gereden (ong 90 minuten)
En alle beelden waren nog steeds goed te bekijken, dus was waarschijnlijk toch de Sd kaart
Class10 is natuurlijk hoog, maar bij dit systeem is dus minimaal een Sd kaart van UHS-1 class of hoger nodig.

Had ook nog wat extra hitte folie tussen de buddy en uitlaat gedaan, misschien dat dit ook wat geholpen heeft, maar baad het niet dan schaad het niet

Enige puntje wat ik nu merk is dat alleen de laatste opnames niet te bekijken zijn
Heb het ingesteld dat het 10 minuten segmenten opneemt, en de laatste 10 (vlak voordat je stopt) kan ik niet bekijken. Denk misschien dat dit is omdat het binnen de 10 minuten valt en de stroom eraf gaat, dat het dan niet goed opgeslagen word.
Maar mocht het weer het toestaan dan ga ik dit nog testen met instellen naar 5 minuten of 2 minuten segmenten.

Belangrijkste is dat het doet wat ik wil dat het doet en gewoon opneemt tijdens rijden :D
En mochten andere dit ook willen aanschaffen let erop: Sd kaart van klasse UHS-1 of hoger nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste segment ga ik nog uitproberen met in te stellen op 5 minuten of lager

Maar op het moment is er totaal geen ander systeem wat doet en levert wat dit levert, dus dat kleine dingetje neem ik wel voor lief

 

Maar toch is het vreemd dat bedrijven als GoPro, Drift, of Contour

Nog niet gedacht hebben of al begonnen zijn met het bedenken als een systeem als dit, met hun ruime ervaring in Action camera's zou dit voor hun niet al te moeilijk zijn.

Misschien dat ze er wel mee komen binnenkort wie weet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gopro, Drift en Contour hebben hun focus liggen op veelzijdigheid. De camera situatie die jij toepast vraagt dat niet.

Denk hierbij aan diverse bevestigings systemen en camera settings. Ik gebruik mijn gopro voor al mijn sportieve en recreatieve uitspattingen met als gevolg een doos vol accessoires en een diversiteit aan foto's en filmpjes.

 

Terug naar jouw opzet. Fabrikanten van action cams maken weinig tot geen winst op de verkoop van accessoires zoals de diverse bevestigingen adapters. Settings als time laps en burst die de camera's bieden zullen in bijv jouw toepassing weinig gebruikt worden.

 

Misschien dat dit in de toekomst veranderd maar ihkv omzet genereren heb ik mijn twijfels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga deze camera sowieso niet alleen gebruiken voor woon werk, ga het ook gebruiken om te filmen tijdens tripjes. Misschien met de tijd een circuitdag of iets, juist vanwege nog betere(en mooiere) point of view manier van filmen.

 

Als je kijkt naar prijs, voor dit betaalde ik 230 (260 met BTW), een Drift of een GoPro kost rond de 300. En het is niet dat je constant een nieuwe camera koopt, dus kwa prijs/omzet kom je eigenlijk op hetzelfde neer.

En ik blijf alsnog de Drift gebruiken die ik heb voor erbij

 

Maar wat nog niet is kan in de nabije toekomst nog komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk misschien dat dit is omdat het binnen de 10 minuten valt en de stroom eraf gaat, dat het dan niet goed opgeslagen word.

Is de batterij niet vol of iets anders mis mee? Zou het maar eens bij de fabrikant aankaarten, misschien een firmware update nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had tot nu toe de batterij er juist uitgehaald, omdat ik dacht dat de warmte juist het probleem was en zonder batterij voelde het al minder warm

Maar nu het opnemen opgelost is door een betere Sd kaart, ga ik wel weer proberen met de batterij.

Misschien dat dat helpt en zo niet dan kan ik wel de unit gebruiken zonder dat ik het op stroom moet hebben. Scheelt weer als ik ergens ben en wat wil bekijken of instellingen wil veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah OK, maar dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je het laatste fragment niet meer kan afspelen. Ik meen dat alleen mpeg2 spontaan afgebroken kan worden zonder dat dit van invloed is op de afspeelbaarheid van het bestand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...