Ga naar inhoud

SHAD SH36 zijkoffers ervaringen?


Smirnaft
 Delen

Aanbevolen berichten

SHAD heeft een 3P systeem ontwikkeld hetgeen er naar mijn opinie mooier uitziet dan wat bv Givi voorziet aan ophangsysteem. De prijs van een volledige kofferset is minder dan de helft van de originele. Ik overweeg deze te monteren, maar zijn er hier mensen met ervaringen met SHAD en eventueel dat 3P systeem? Maw, is het een waardig alternatief of geef ik beter die extra euros uit voor de originele kofferset?

 

 

http://www.silverstonemotor.com/shad-support-3p-sides-cases-for-luggage-honda-vfr-800-f-2014-2015,us,4,SHAD-SM-3P-VFR800F-14.cfm#.Ve5zYbReDhs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topkoffer vind ik niks maar die zijkoffers zien er niet eens verkeerd uit en de beugel is ook minimaal, iets om in het achterhoofd te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen besteld, dus ergens volgende week kan ik mijn eigen ervaring hier wel posten. Probleem is dat het er allemaal wel netjes en mooi uitziet van opzij. Maar ik vind nergens een afbeelding langs achteren om te zien hoe ver ze gemonteerd staan van het chassis, en dus hoe breed het geheel komt. Zou nog wel eens tegen kunnen vallen. Ik ben voorlopig gewend van vlot te filteren, op de snelweg zal het wel meevallen, maar in het stadsverkeer is het dan weer een ander verhaal. Bij deze lijk ik hier het proefkonijn. Foto's volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet geheel on topic maar toch een vraag.

Is er een bepaalde keuring of keurmerk die dergelijke koffersystemen moeten hebben. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben ook benieuwd. Persoonlijk vind ik dat Shad kwalitatief een stuk slechter is dan Givi. Vooral de plastiek vind ik minderwaardig bij Shad (oa. verkleuring). Na drie jaar is de Shad topkoffer op mijn scooter het enige dat er echt verouderd en verkleurd uitziet....

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren.

Ik heb voor SHAD gekozen omdat de beugel voor de zijkoffers nogal leek mee te vallen in esthetisch opzicht.

En omdat zijkoffers me mooier lijken dan een topkoffer.

En dat blijkt ook zo te zijn. De 36l zijkoffers zijn van goede kwaliteit, degelijk afgewerkt, makkelijk te monteren en van stevig materiaal.

Tot zover het goede nieuws.

 

De pasvorm van de beugels is ronduit slecht.

SHAD gaat er van uit dat er wat gewrongen en gespannen mag worden om het geheel er min of meer aan te kunnen hangen.

SHAD vindt het OK dat de ene beugel wat meer naar buiten zal staan dan de andere, en het is ook prima dat de bijgeleverde instructies niet kunnen opgevolgd worden omdat de bevestiging er wel ongeveer hetzelfde uitziet maar dat toch ook weer niet helemaal is

Ik hoor jullie al denken nu.. En dat heb ik ook gedaan. Ik heb de leverancier aangeschreven, die de importeur aanschreef die vervolgens SHAD aanschreef. Ik heb wel degelijk de enige "juiste" montagestukken ontvangen. Jammer in dit geval.

 

De beugels voor de zijkoffers staan ver naar buiten en verder dan eigenlijk nodig had geweest. De koffers zelf kunnen een integraalhelm houden, maar dat maakt hen niet van de smalste. In de praktijk kan ik ze gewoonweg niet gebruiken voor mijn dagelijks woon-werkverkeer, tenzij ik me er bij neerleg dat ik in de stad net als iedereen een beetje mee ga staan aanschuiven.

Hetgeen ik niet van plan ben te doen.

 

Ik heb een moment getwijfeld SHAD te vergeten en alsnog GIVI te gaan kopen met enkel een topkoffer. Anderzijds is de extra bagage van de zijkoffers wel meegenomen als ik boodschappen doe en daar gebruik ik ze dan ook enkel voor. De 2 systemen mengen ging niet en ik heb dan nog een topkofferrek gekocht met een cheap 42l topkoffertje. 90€ koste dat ding en het is dan ook in niets te vergelijken met de GIVI. Geen dichting, minder efficiënte sluiting en het plastiek is idd van mindere kwaliteit. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat SHAD ook duurdere en wellicht betere topkoffers in het gamma heeft.

 

Maar voorlopig doe ik het daar mee. De topkoffer rijdt alle dagen mee. Ik krijg er alles in en filter met gemak door de files iedere dag. Water komt er niet in en eigenlijk is het voor zijn geld alles behalve slecht.

 

post-6487-0-53352500-1447259340_thumb.jpgpost-6487-0-02955000-1447259342_thumb.jpg

post-6487-0-88542700-1447259342_thumb.jpg

post-6487-0-38760900-1447259344_thumb.jpg

post-6487-0-08436300-1447259345_thumb.jpg

post-6487-0-19217900-1447259346_thumb.jpg

post-6487-0-44179300-1447259347_thumb.jpg

post-6487-0-55761700-1447259348_thumb.jpg

post-6487-0-96989200-1447259349_thumb.jpg

post-6487-0-79285200-1447259350_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn inderdaad joekels. echt jammer dat ze de motor zo breed maken. In de originele linker koffer van honda (als je achter de motor staat) krijg ik ook een integraalhelm gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...