Rodi Posted September 12, 2015 Share Posted September 12, 2015 (edited) Mede (VFR)rijders Nu zit ik al een tijdje hierover te denken en de laatste weken aardig wat zitten zoeken en vergelijken naar verschillende manieren om een camera permanent in te bouwen in de motor. Als zijnde dashcam voor gebruik bij dagelijks woon/werk en mocht het gebeuren in geval van een ongeluk om je verhaal te onderbouwen. Als motorrijder sta je vaak als eenling zwak bij een ongeval. Dacht eerst goedkoop te gaan, zijn wel leuke opties te krijgen maar om het toch goed te doen toch wat duurder. En dit systeem ziet er toch wel veel belovend uit http://www.innovv.com/#!the-k1/c3r6 Prijs: $265 - €234 bij bestelling van 10 of meer 207.55 per stuk Compleet systeem met camera voor en achter 1080p resolutie Aan te sluiten op de motor zodat je start/stop kan opnemen. Als je wil kan je ook de bijgevoegde start/stop knop gebruiken Goed beeld zelfs bij regen/nacht GPS module voor het weergeven van Snelheid, route, richting en andere GPS gegevens. Hoef je niet aan te sluiten, werkt ook zonder Mocht je in je auto ook een goed systeem willen kan je naderhand de camera's voor in de auto los bestellen. En dan kan je de bedieningsunit gewoon gebruiken in de auto. Multifunctioneel mocht je vaker in de auto zitten of andersom. Camera's hebben geen losse verbinding dus mocht iemand ze willen stelen dan zouden ze de hele of halve motor eerst uit elkaar moeten halen. Dus de verleiding tot stelen is ook veel minder Camera aan de voorkant heeft een kabel van 2 meter, Achter een kabel van 1 meter. Dus zelfs als je dit op een andere motor wil inbouwen heb je genoeg kabel lengte om een goed plekje te vinden. EN hierdoor kan je de bedieningsunit altijd wel op een plek kwijt waar je makkelijk bij kan Door de 1080p resolutie zijn ze ook uitermate geschikt voor leuke POV vakantiebeelden, circuitdag. Zelfs goed geschikt voor rijscholen/instructeurs voor hulp bij lessen Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat de camera's misschien een klein beetje groot zijn. Om deze bij mij op de VTEC te plaatsen heb je niet zo heel veel keus om zo goed en zoveel mogelijk beeld te krijgen. Onder de topkuip en bij het kenteken waren toch wel de beste en enige opties in mijn mening. Dus als je echt goed kijkt dan zie je ze zeker wel, vooral bij het kenteken. Maar dat neem ik dan wel voor lief, want zoals gezegd wil je ze dan stelen moet je de hele motor uit elkaar halen. Nu zal dit als je een grotere motor hebt of ander type niet zo'n punt zijn omdat je dan meer plekken om hebt de camera te plaatsen. Zoals op de site iemand ze geplaatst heeft op een BMWK1300GT, valt zo goed als niet opMaar als je zelf goed handig bent en het helemaal weg wil werken, kan je ook zeggen ik bouw de camera helemaal in de kuip Zelf ben ik al vrij enthousiast over dit systeem en ga ik deze ook zeker bestellen, als het meezit beetje eind volgende maand. Nu zat ik te denken, ik zal vast niet de enige zijn die hier over heeft nagedacht of in geïnteresseerd zal zijn. En waarschijnlijk zijn er ook meerdere (VFR)rijders die dit ook wel zouden willen hebben, of dat je iemand kent die dit wel zou willen hebben voor de motor. Misschien ben je of ken je een instructeur/rijschool. Of misschien zijn mensen die zeggen ik wil dit sowieso voor in de auto hebben, en dan later de camera's voor de op de motor los bestellen als het bevalt. Misschien als er een leuke (grote) groep mensen tegelijk willen bestellen is er iets leuks te regelen met de verkoper Edited September 15, 2015 by Rodi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arno71 Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 Mocht je voornemens zijn om een gezamenlijke aankoop op te gaan starten dan is het verzoek om dit in de rubriek "gezamenlijke aankoop" verder uit te werken. Evt kan dit topic daar naar toe worden verplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob@X-tour-R Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 De grote vraag bij een gezamelijke aankoop is: wat gaat dit kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jochem Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 Ik pas, omdat ik nog een prima helmcamera heb. Daarnaast heb ik slechte ervaring met Chinese cameras en webshops (Lightinthebox). Reken er op dat je waarschijnlijk nog invoerrechtenen 21%btw kwijt bent bovenop de prijs van $265, omdat het van buiten Europa komt. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin1981 Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 Gezien de prijs in $ zul je rekening moeten houden met de douane. Heb je al berekend waar je op uitkomt met verzendkosten enzo. Welke korting verwacht je bij x aantal? Heb je voorbeeld beelden van op de motor? (hie gaat hij met de trillingen om in het beeld) Zo'n ingebouwd systeem is wel een stuk mooier en handiger dan een gopro op je helm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rodi Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 (edited) (Als dit topic dan verplaatst kan worden graag, had eerst wel gekeken maar dat rubriek niet gevonden) Over de invoerrechten daar ben ik bekend mee, en als je de verkoper vraagt een leuke lage waarde te vermelden dan betaal je een heel stuk minder. Heb dat al vaker gedaan met aankopen van eBay, soms zelf helemaal niks hoeven te betalen Heb al een beetje contact gehad met de verkoper, er zijn geen verzendkosten en als je besteld krijg je gratis express delivery. Dus dan is het met een week binnen ipv van 2-3 weken. En ik begrijp dat mensen al slechte ervaringen hebben met eBay verkopers of andere chinese webshops. Maar dit is geen webshop verkoper per se, dit is gewoon een echt bedrijf waar je direct bij besteld. Over de korting weet ik nog niks maar heb net de verkoper een mailtje gestuurd en daarover gevraagd. Trillingen zou je denk altijd wel wat houden, en ligt ook wel op wat voor wegdek je rijdt. Maar met bevestigen helpt het denk ik ook wel als je deze bevestigd met iets van rubber ertussen. Of een trillingsdemper tussen de mount en motor doen Beelden van de camera: https://www.youtube.com/watch?v=kPIFNFDdo4U&list=PLyC9jxBcvx4m5wwPBLCp4JRpwhd04SvYo https://www.youtube.com/watch?v=diMGJ6tGHB4&list=PLyC9jxBcvx4m5wwPBLCp4JRpwhd04SvYo&index=4 https://www.youtube.com/watch?v=tobI98-eC10&index=15&list=PLyC9jxBcvx4m5wwPBLCp4JRpwhd04SvYo Edited September 13, 2015 by Rodi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob@X-tour-R Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 (Als dit topic dan verplaatst kan worden graag, had eerst wel gekeken maar dat rubriek niet gevonden)... Bij deze heb ik je topic verplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dude-nl Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 Wel gaaf systeem... Gebruik nu mijn Gopro 4 ervoor maar een vast systeem zou mooier zijn. Vooral icm de software, gps etc. Helaas ga je wel gezeur krijgen met de douane over de prijs indd. Lagere waarde werkt soms. Ze doen steeds meer steekproeven. Helaas heb ik afgelopen jaar al meer dan 1000,- euro naheffingen mogen betalen (ja ik leef op aliexpress etc). Anyway, I'm interested.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rodi Posted September 14, 2015 Author Share Posted September 14, 2015 Heb bericht terug gekregen van de verkoper en bij een bestelling van 10 stuks gaat er $30 af - €26.45, per set Als dan met verzenden een lagere waarde vermeld wordt, heb je de BTW die je moet betalen er dan al uit Maar dit was de indicatie die gegeven werd, als er meer mensen meedoen zal er nog wel een leukere korting te krijgen zijn En dan kan het dus de motorversie zijn of voor in de auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin1981 Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 Misschien ook de moeite om op andere plaatsen meer mensen te zoeken? (motorforum / samenkopen.net, ...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rodi Posted September 14, 2015 Author Share Posted September 14, 2015 Motorforum had ik al gedaan maar samenkopen.net kende ik niet, kan geen kwaad daar ook te plaatsen hoe meer hoe beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
de ritselaar Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 Rodi, Prijs aanpassen !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rodi Posted September 14, 2015 Author Share Posted September 14, 2015 prijs aanapassen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRooie Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Deze prijs vermoed ik ? Zag de beelden toen deze prijs, dacht gelijk, das geinig Heb bericht terug gekregen van de verkoper en bij een bestelling van 10 stuks gaat er $30 af - €26.45, per set Als dan met verzenden een lagere waarde vermeld wordt, heb je de BTW die je moet betalen er dan al uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob@X-tour-R Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Verwarring alom dus. Die $30 gaat er waarschijnlijk van de prijs af....zo goedkoop kan natuurlijk niet. @Rodi: nogmaals vermeld een prijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts