Ga naar inhoud

OSCO kettingsmeersysteem, goede plaats vinden


Case
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb net een OSCO kettingsmeersysteem aangeschaft en in huis.

Nu nog een mooi plaatsje vinden op mijn VFR 800fi van 2001 met een mooie Remus Grandprix carbon hoge uitlaat.

Heeft iemand dit al eens gedaan en de "ideale" plek gevonden?

Altijd goed om te weten wat anderen bedacht en ervaren hebben.

Alvast bedankt voor een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was even knutselen, maar hij zit op een mooie plek. Goed bereikbaar en toch geen last met schakelen/aanraken/motorlaars en zo.

De leiding en druppelaar zijn niet zichtbaar verwerkt binnen in de kettingafschermer (die moest er wel ff af, maar dat is een klein klusje).

Werkt prima allemaal en ziet er strak uit.

Wie weet kan iemand er iets mee.

 

post-6864-0-12806400-1443545661_thumb.jpg

 

post-6864-0-97450100-1443545645_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die plakkers in de ketting kast gaan het waarschijnlijk niet volhouden.

Er komt olie tegen aan en de lijm zal daardoor vrijwel zeker gaan loslaten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast staat de ketting te klapperen bij wisselende belasting, en zal vol tegen de leiding aan slaan. Dit blijft niet heel.......

Alternatief: aan de achterzijde van de kettingkast plaatsen. Ook (vrijwel) uit het zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die plakkers vond ik ook al maar "zo zo" hoewel ze toch goed vastzitten.

Heb ze al vervangen door tyraps die vast zitten aan de metalen stripjes (voor de beugelschroeven van de remleidingen).

Gaat geen kant meer op zo en is oliebestendig.

De "klapperende" ketting lijkt me geen probleem, omdat dit het trekkende deel is van de kettinglijn. Een goed afgestelde ketting gaat nooit 4 cm omhoog, want dat is de ruimte die er is tussen ketting en slang.

Gaat lukken allemaal.

Enne, bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan zal jij het wel beter weten. Ik kom in de praktijk wat anders tegen......

Je ketting zou 3cm vrije slag moeten hebben (met de hand gemeten), onder belasting (accellereren en afremmen op de motor) is dat meer. Dus heel even niet opletten en iets te lang wachten met afstellen van de kettingspeling zorgt ervoor dat hij wel degelijk raakt. En dat zie ik dus in de praktijk gebeuren. Maar wie weet ben jij wel nauwkeuriger dan die anderen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...