Ga naar inhoud

OSCO kettingsmeersysteem, goede plaats vinden


Case
 Delen

Aanbevolen berichten

De "zuignap" is het achterste gedeelte van de TomTom bevestiging, normaal zie je die niet. :)

En je ziet gelijk het "geheime" sleuteltje, de inbussleutel voor mijn kapje. Nu is het geen geheim meer.........

aangepast door André
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Gezien ik zelf op zoek was naar een goede plek om mijn osco te monteren ben ik op deze pagina terecht gekomen. Helaas geen goede plekken voor de rc79. Dus zelf maar aan de slag gegaan. Ik dacht ik onthou dit niet voor degenen die dit ook willen plaatsten. Het is niet ideaal. Je komt er wel bij. Een betere plek zou zijn bij het blok. Maar daar heeft deze motor echt teveel kuipwerk en dus geen plaats voor. Zie het resultaat. Groet, Milwel

 

 

osco 1.jpg

osco 2.jpg

osco 3.jpg

osco 4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koffers heb ik (nog) niet. Dus op zich voor nu niet erg. Als ik die wel haal dan ga ik nog eens kijken. Ik had nog wel een andere plek bij het blok. Moet er alleen nog achter komen waar ik hem precies aan zet. Dus misschien een update. Voor nu vind ik hem prima zitten

 

PS waarom zouden de koffers niet passen. Maken die gebruik van de voetstep ophangpunt? Groet

 

Overigens als er iemand anders nog handige plekken heeft dan zou ik ze wel willen zien!

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah op die manier. Ja je kan er dan sowieso niet meer bij. Dus dat is nog iets om over na te denken. Ik wilde hem in eerste instantie aan het blok vast maken. Ik denk dat het een pompje is voor de koelvloeistof. Er hangt een slang aan. Dit deel durfde ik niet zomaar los te draaien. Dus daarom maar even voor deze oplossing gekozen. Dank voor het antwoord. Als iemand betere oplossingen heeft dan hou ik me aanbevolen. Groet, Milwel

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RoelNL heeft/had in zijn topic Blogje van mijn VFR een aantal foto's van de OSCO op de VFR800F

Helaas zijn alle doorgelinkte foto's in het topic niet meer zichtbaar voor ons.

 

Roel.thumb.JPG.89586e3db33b06890fe5389f5ad6d735.JPG

 

Via google vond ik onderstaande nog terug:

 

1704417583_roel2.JPG.4d3dfe46bb3c1d037c94e2dcd5b0bdee.JPG

 

Misschien dat Roel nog wat foto's op zijn HDD heeft die hij wil delen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de osco op de mijn hulpkoppelingscilinder geplaats ,1 boutje en je kan hem zo netjes vastzetten. Daar kan je prima met je hand bij en zit nergens in de weg.

 

zie foto.

IMG_20190429_095939-min.thumb.jpg.bc537fdb4ada174948a1d8829508b4dc.jpg

 

Verder geen foto's helaas.

aangepast door RoelNL
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, milwel traamen said:

Gezien ik zelf op zoek was naar een goede plek om mijn osco te monteren ben ik op deze pagina terecht gekomen. Helaas geen goede plekken voor de rc79. Dus zelf maar aan de slag gegaan. Ik dacht ik onthou dit niet voor degenen die dit ook willen plaatsten. Het is niet ideaal. Je komt er wel bij. Een betere plek zou zijn bij het blok. Maar daar heeft deze motor echt teveel kuipwerk en dus geen plaats voor. Zie het resultaat. Groet, Milwel

Op deze plek kan je hem niet navullen. Dan moet je hem elke keer loshalen.
Daarnaast ligt hij te vlak. Als het reservoir half vol is krijg je er al niets meer uit. Hij moet echt rechter op.

Ik weet dat het standaard slangetje daarvoor te kort is, maar ik plaats ze ook vaak op/bij het stuur of de kroonplaat. Qua bediening ook het makkelijkst.
Een doorzichtig slangetje kan je o.a. bij een dierenwinkel kopen (aquariumpomp-slangetjes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor, geen probleem als je een wc eend fles gebruikt. ding doet het prima totdat die nog maar voor 1/8 gevuld is want dan kan die de olie niet pakken. Standaard osco setje met slangetje is prima, lengte zat wat dat betreft. Op deze manier zat die ook op de vorige vtec die ik had en dat ging ook prima.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Osco is echt tot de nok toe gevuld in deze positie en hij werkt prima. Staat ook in de handleiding dat je hem zo kan plaatsen. Als ik problemen ervaar laat ik het weten. @RoelNL daar wilde ik hem dus ook plaatsen. Op een van die boutjes daaronder. Ik kan nu niet goed zien waar die nou zit. Heb je daar een betere foto van? Dat is echt een betere plek. 👍 O ik zie al...verder geen foto. Dan moet ik zelf maar even gaan zoeken.

aangepast door milwel traamen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga even kijken, momenteel liggen al mijn nokkenassen eruit omdat ik de kleppen aan het stellen ben, was te lui om de cilinderkopppen 1 voor 1 te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zit die op het bovenste boutje van de 3 van de hulpkoppelingscilinder (2 onder 1boven, kan niet missen als je de kap even weg doet), even uit mijn hoofd moet je het steuntje wel even wat buigen maar dat weet ik niet meer zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wilde hem dus niet op dat ronde ding eronder doen. Zal wel iets van de koelvloeistofpomp zijn oid. Ik weet nog niet zo goed wat alles is. (moet ik eerst nog even goed voor inlezen) Ik ga eens kijken. Want die oplossing van jou ziet er echt een stuk beter uit. En is ook beter te bedienen. Wel lastig om die osco te plaatsten zeg, op zo'n dichtgetimmerde motor. Overigens mooi ruitje. Ziet er strak uit. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had op de VTEC altijd een Pro-Oiler, wel iets duurder maar die kan je plaatsen waar het uitkomt want je hoeft er niet bij omdat het helemaal automatisch gaat. Het tankje was de grootje uitdaging bij de VTEC omdat er onder de buddy vanwege die seatpipes bar weinig ruimte is maar het lukt wel en ook daar hoef je maar heel weing bij omdat er voor meer dan 20k aan olie in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...