Ga naar inhoud

eerste generatie crossrunner


crossrunner
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben sinds drie weken de trotse eigenaar van een crossrunner uit 2011.

Naar wat ik uit de reacties uit het even voorstellen topic begrepen heb ben ik nu de eigenaar van een redelijk unieke motor.

Hieronder wil mijn eerste ervaringen delen dit in vergelijking tot mijn vfr800Fi uit 2001

 

Positief:

comfortabele zithouding

lekker bochtengedrag

Warme handen door de handvatverwarming :)

geen pijnlijke polsen en handen meer.

Lekker zacht zitten door lederen buddyseat.

 

Negatief:

Hoger brandstofgebruik tov FI

 

Ik heb nog maar 1000km gereden dus waarschijnlijk wordt de lijst nog wel langer.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk :thumpup:

 

Ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Heb je toevallig ook proefgereden op de nieuwe Crossrunner? Zo ja, kan je de verschillen ook eens beschrijven. En anders heb je nog eens een uitdaging ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb nog niet proefgereden op de nieuwe crossrunner, ik heb er wel op gezeten en ik moet wel zeggen dat de beenhouding wat comfortabeler is bij de nieuwe. De nieuwe valt echter nog buiten mijn budget.

Nee dat is niet mijn kenteken, ik rijd op een via duitsland geimporteerde ex belgische motorfiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb inmiddels 3000 km gereden op mijn vlaamse frites met Joppiesaus en een Bratwurst crossrunner en ik moet zeggen dat plezier steeds groter wordt.

Waar ik op mijn Fi regelmatig toch tintelende handen had kom ik hier mee thuis en denk dan ik kan nog welk een stukje rijden.

Vooral het bochtengedrag is erg fijn alleen weet ik niet of dat komt omdat hier Bridgestones BT 023 onder zitten of dat de motor gewoon beter stuurt.

Onder mijn FI had ik BT 021 zitten.

Alleen het brandstofgebruik blijft mij storen op de Fi haalde ik 1 op 18,5 en op de crossrunner ongeveer 1 op15,5, weet iemand of dit normaal is voor een Vtec?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad zuiniger, kijk maar eens naar mijn handtekening.

Echter dit is wel een uitzondering heb ik gemerkt wanneer ik met meerdere VTEC's op pad ben.

Daarentegen vind ik jou verbruik zelfs voor een VTEC redelijk hoog.

Rijdt je soms veel in de hogere toeren, zeg 6500 en hoger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit gemiddeld op 1:16,5.

Met koud weer en als ik alleen aan het uitleven ben dan gaat het wel eens onder de 1:14 maar met de clubritten zit ik in de buurt van de 1:17 à 1:18.

Heel sporadisch reken ik het nog eens uit maar doorgaans ga ik tanken als de tankmeter begint te knipperen of voor de start van een clubrit en wil ik het verder ook niet eens weten, ik heb lol en dat is wat belangrijk is :coolsmiley:

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit meer tussen 4000 en 5000 toeren.

Maar ik had verwacht dat een nieuwere motor zuiniger zou zijn, maar dit had ik ook verwacht van mijn VW kloon met sjoemelsoftware.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas, mijn logica zou ook zijn dat minder verbruik gelijk staat aan minder (schadelijke) uitstoot maar die logica delen deelt niet iedereen.

Welke benzine tank je doorgaans? Witte pompen zorgen doorgaans voor een hoger verbruik en steeds een ander merk tanken en dan ook veel half lege tanks volgooien om maar vol de nieuwe dag aan te gaan geeft ditzelfde effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witte pompen zorgen doorgaans voor een hoger verbruik en steeds een ander merk tanken en dan ook veel half lege tanks volgooien om maar vol de nieuwe dag aan te gaan geeft ditzelfde effect.

:scratchchin: Tja,als je hem helemaal leeg rijdt dan heb je zelfs geen verbruik meer............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas, mijn logica zou ook zijn dat minder verbruik gelijk staat aan minder (schadelijke) uitstoot maar die logica delen deelt niet iedereen.

Welke benzine tank je doorgaans? Witte pompen zorgen doorgaans voor een hoger verbruik en steeds een ander merk tanken en dan ook veel half lege tanks volgooien om maar vol de nieuwe dag aan te gaan geeft ditzelfde effect.

Je logica is juist. Een hoger verbruik betekent simpelweg dat er per kilometer méér benzine wordt verbrand. Zelfs als deze benzine volledig en netjes wordt verstookt, dan heb je nog steeds een hogere uitstoot aan CO2. Dat is nu eenmaal het effect van verbranden: alle koolstofatomen uit de benzine worden omgezet naar koolstofdioxide. Dus meer benzine -> meer CO2. Andere schadelijke bijproducten die tijdens het proces kunnen ontstaan (bijvoorbeeld stikstofoxiden) staan hier los van. Roepen dat er dan dus minder uitstoot is, is niet zo relevant, als er tegelijkertijd méér CO2 de lucht in wordt geblazen. Dat heet appels met peren vergelijken.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank alleen bij de shell tenzij ik geen andere keuze heb.

Ik zit op de crossrunner wel meer rechtop en heb ook een varioruit waardoor je lekker uit de wind zit maar daardoor volgens mij wel meer lucht weerstand creeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...