Ga naar inhoud

Olielampje brandt af en toe


Ken_wood
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat stationair ga ik even van uit gezien zijn omschrijving, maar helemaal duidelijk is TS daar nog steeds niet over.

Als het tijdens afremmen is zou ik eerder denken aan een sluiting in bedrading.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf toch denken aan een te laag olie niveau, bij het remmen klotst de olie naar voren en kan even voor een druk verlaging zorgen als de pomp even lucht hapt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet hij wel heel serieus onder peil zijn, want er zit in een motorfietscarter zoveel mechaniek verstopt dat dat klotsen wel mee valt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oliepeil staat tot in de bak, dus het carter zal niet zo gauw leeg zijn, maar laten we de meting van TS afwachten.

Speculeren lost niets op.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we inderdaad de meting maar even afwachten, maar tijdens het draaien van de motor staat er alleen maar olie in het carter de rest wordt rond gepompt en bevind zich in het systeem van oliekanaaltjes, nokkeassen, oliekoeler enz

 

post-4095-0-51212700-1443906764_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist gepeild en peil is goed.

Met afremmen bedoel ik terugschakelen (en dus deels afremmen op de motor) en bijremmen met de remblokken. Met terugschakelen brandt het lampje nog niet direct omdat de motor dan nog voldoende toeren maakt. Maar als ik bijna stil sta en de koppelingshendel heb ingeknepen (ontkoppeld toch?) en gas volledig dicht gaat het lampje branden. Dat blijft branden totdat ik (nog steeds ontkoppeld) wat gas geef. Dan gaat het weer uit. Met gewoon stationair draaien brandt het lampje ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus: bij stationair gaat het lampje pas branden.

Dan is er of te weinig druk of de zender is niet goed meer.

Dat laatst kan heel goed, het is een veer belast drukschakelaar.

Druk meten of een andere zender proberen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan ook nog een probleem hebben met de oil press relief valve. Deze blijft in de openstand staan. Bij een plotselinge val in toeren (ontkoppelen) blijft dan de oliedruk niet op niveau.

 

post-725-0-93326100-1443987928_thumb.gif

 

Item 4

 

post-725-0-66783100-1443987295_thumb.gif

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...