Ga naar inhoud

CBR wielconversie voor VFR750F RC24-2


Wubbes
 Delen

Aanbevolen berichten

Die gozer van het forum uit Amerika kan beter eerst zijn motor ontroesten en schoonmaken voordat hij veranderingen gaat toepassen;)

 

Je bent top bezig na de (edit) val partij.

Succes met het verdere herstel

aangepast door Simon1975
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VFoRever: Dankjewel! Deze oplossing blijft voorlopig.

@ Mikeyman: Deze bout (met M10 fijndraad!) is niet in de reguliere bouwmarkt te verkrijgen.

@ Simon 1975. Ziet er inderdaad niet uit, maar die gozer weet wel redelijk wat van RC24's af. Hij racet ermee, en is bezig een 6X replica in elkaar te zetten met hele mooie spulletjes!

 

Wubbes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Alweer een halfjaar geleden, tijd voor een (kleine) update.

De juiste bell-crank heb ik na 5 maanden internet afstruinen nog niet gevonden, dus binnenkort gaan de dogbones worden ingekort om de motor aan de achterkant iets op te hogen.

Verder heb ik vooral veel gereden: het resultaat van de wielombouw ben ik bijzonder content mee.

Vorige week had ik plotseling een lekke voorvork-keerring. Deze week zijn er nieuwe keerringen ingezet en nieuwe stofkappen (de glijbussen zijn bekeken maar die waren nog uitstekend; zijn dus niet vervangen). Nieuwe olie erin en een setje progressieve voorveren van WP - die ik al een half jaar klaar had liggen - geplaatst, en ik rijd weer rond met een zo goed als nieuwe voorvork. Lekker hoor.

 

Wubbes

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lekke voorband kan er dan ook nog wel bij, gisteren op de A4/A10 met lekker de gang er in. Leverde me een paar hachelijke momenten op, wat reageert je motor dan raar zeg! Gelukkig was ik al vlakbij de plek van bestemming waar ik cursus had, en zat er een motorzaak vlak naast. Tussen de cursus door mn voorwiel eronder uit gesleuteld en naar de motorzaak gebracht. Helaas hadden ze geen MPR3 op voorraad, dus is er een Bridgestone T30 onder gekomen: ik moest per slot van rekening wel weer met de motor naar huis aan het eind van de dag. Dat is in ieder geval gelukt. Inmiddels is de vettige laag er wel af en kan ik weer wat harder "de hoek om". Voelt vertrouwd aan deze band, dus voorlopig weer niks te klagen.

 

Wubbes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lekke voorband kan er dan ook nog wel bij, gisteren op de A4/A10 met lekker de gang er in. Leverde me een paar hachelijke momenten op, wat reageert je motor dan raar zeg! Gelukkig was ik al vlakbij de plek van bestemming waar ik cursus had, en zat er een motorzaak vlak naast. Tussen de cursus door mn voorwiel eronder uit gesleuteld en naar de motorzaak gebracht. Helaas hadden ze geen MPR3 op voorraad, dus is er een Bridgestone T30 onder gekomen: ik moest per slot van rekening wel weer met de motor naar huis aan het eind van de dag. Dat is in ieder geval gelukt. Inmiddels is de vettige laag er wel af en kan ik weer wat harder "de hoek om". Voelt vertrouwd aan deze band, dus voorlopig weer niks te klagen.

 

Wubbes

Hadden ze helemaal geen Michelins op voorraad?

De combinatie met de T30 (een uitgesproken stijve band) en de Michelin Pilot Road 3 (een behoorlijk slappe band) kan heel ongelukkig uitpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VFoRever: ik heb een lichte beschadiging geconstateerd aan het profiel eerder deze week, maar dacht dat het om een beschadiging door een steentje of iets dergelijks was. Ik kon geen afgebroken stuk metaal ontdekken. Omdat mn band nog keurig op spanning was heb ik er verder geen aandacht aan gegeven. Gisteren bleek echter dat de lekkage hier wel vandaan kwam.

@ AFS Motorparts: helaas niet. Het is niet ideaal, maar voorlopig doe ik het er maar even mee.

 

Wubbes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na bijna 7 maanden zoeken... korte bell-crank gevonden!

Die zal er binnenkort op worden gezet voor de looks (iets hogere kont, kan die best hebben) en wat meer grondspeling achter :-)

 

Wubbes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afgelopen vrijdag is dan eindelijk de korte bell crank eronder gezet, waarbij meteen alle assen en draaipunten van het linksysteem lekker opnieuw in het vet zijn gezet.

De achterzijde is zeker 3-4 cm omhooggekomen, ziet er erg mooi uit, al zeg ik het zelf: de kont lijkt nu niet meer "in elkaar gezakt", de lijnen lijken meer te kloppen. Op de foto's is het vooral te zien aan de toegenomen ruimte tussen achterwiel en onderzijde van de kontkap. Tevens staat de uitlaat nu iets meer omhoog en oogt daardoor wat agressiever. Hoe het stuurt zal ik morgen ervaren.

De wiel-ombouw is hiermee klaar. Mij rest nu nog de cosmetische schade te herstellen van mn glijer november vorig jaar, daar zal ik me de komende maanden op richten.

 

Hoe het was (met lange bell-crank);

post-2514-0-37125500-1471873557_thumb.jpg

 

En hoe hij er nu bij staat (met korte bell-crank);

post-2514-0-08195700-1471873611_thumb.jpg

post-2514-0-09225400-1471873621_thumb.jpg

aangepast door Wubbes
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog een 5" CBR600-wiel weten te scoren voor wèèèènach. Volgens kenners dezelfde naafmaat als de 4,5" velg, dus die kan erin zonder verdere aanpassingen. Kan ik er een 170 of wellicht een 180 bandje omleggen.

De kleur blijft uiteraard niet fluorescerend geel :-), maar laat ik poedercoaten komende winter.

 

Wubbes

 

post-2514-0-19888900-1476176688_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...