Ga naar inhoud

Kuipruit VFR 750 RC36-II


VFR-Tux
 Delen

Aanbevolen berichten

Mede Viffers,
Ik wil ietjes meer windbescherming voor mijzelf, nu zag ik deze kuipruit.

Iemand ervaring met dit ruitje en zou dit ongeveer een 10cm luchtstroom verhoging opleveren? en waar is er goedkoop aan te komen?
650702.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zat er bij mij op, zelfs met iets meer 'knik' (je geleukte foto op m'n FB-pagina), maar vond hem poeplelijk - nu origineel zwart zonder flap.

Ligt er denk ik aan hoe lang je bent, zelf 185 cm. Ik vond het zelf niet veel uitmaken, de oude was best wapperig aan de kop - de nieuwe lekker strak in de wind

Als ik wil knallen ga ik toch buikschuiven en maakt het niks uit ^_^

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die van jou was wel erg extreem!
Deze is niet zo extreem doorgetrokken maar wel wat hoger, het gaat met name als ik lange stukken 120-140 km/pu rijdt of het dan (veel) uit zou maken dit model ruitje.

Overigens vind ik deze ook niet lelijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn viffer kocht zat er ook zoiets gemonteerd maar net als Hans vond ik het esthetisch niet verantwoord.

Verder verlegde het de luchtstroom tot precies op mijn helm met een hoop gebulder tot gevolg. Ben dus ook terug naar origineel gegaan.

Ik kwam tot de conclusie door iets meer rechtop te gaan zitten waarna het een stuk stiller werd, ergo, een lager ruitje gewenst.

Volgens mij heb ik het oude ruitje hier nog ergens rondslingeren dus als je wil proberen dan ben je welkom in Utrecht.

(bij MDI mag je trouwens eerst proefrijden met het beoogde ruitje voordat je tot aanschaf overgaat maar weet niet waar jouw ruitje vandaan komt)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel tov MDI double bubble

post-5787-0-41490500-1446755604_thumb.jpg

 

Als je de db wilt proberen, be my guest.

 

 

 

Een aftermarket (merk kan ik niet opzoeken, motor staat in stalling) tov db

 

post-5787-0-05150400-1446755686_thumb.jpg

 

 

 

Bevalt mij beter dan de db

Kwam tot mij via "de reserveplank"

 

post-5787-0-70232900-1446755785_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog zo'n ruitje met verstelbaar spoilertje ... eigenlijk nog nooit uitgeprobeerd ... bang dat ik Roadrunner stuk maak met overplakken :D (denk ik)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...