Ga naar inhoud

Vizier schoonmaken


VFR-Tux
 Delen

Aanbevolen berichten

Je kan met gemak de kleine krasjes van de huidige vizieren met Commandant 4 weg polijsten, mits je vizier geen kleurcoating aan de buitenzijde heeft.

Misschien beter even op de zijkant van het scharnier bevestiging testen of deze het toelaat.

 

Groeten

Lex

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doen! Zeker niet bij de betere helmen. Deze hebben een krasvaste coating op het vizier. Bovendien, als je het wel doet (in het verleden heb ik het wel eens gedaan bij een HJC), loop je kans op vertekening. Misschien kun je beter proberen om de kras (tijdelijk) te vullen met bijv. een beetje siliconenolie/-vet of vaseline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kras op een vizier komt meestal door vallen of iets dergelijks, de coating is tegen krassen door alles wat tijdens het rijden tegen je vizier komt zoals wervelend zand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwijder kleine krasjes uit het vizier al de laatste 30 jaar met Commandant.

Ok, misschien dat er wel verschillen zitten in de kwaliteit van vizieren, het ene vizier van een merk is het andere niet.

Maar wanneer het een shoei vizier betreft, gewoon Commandant erover ^_^

Enne @L1dert, misschien heb je even iets te fanatiek op je vizier zitten polijsten.

Anders krijg je " vertekening" in het vizier niet zo 1,2,3 voor elkaar.

Voor goede werking een groter oppervlak polijsten en niet per krasje lokaal wegpolijsten!

En zoals " Smuiger" al aangaf, mocht het niet lukken- dan kan je altijd nog een nieuw vizier kopen.

Gewoon proberen, nee heb je-en ja kan je krijgen :rolleyes:

 

groeten

Lex

aangepast door Essers_68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwijder ook regelmatig kleine krasjes (en soms ook de wat grotere!) uit perspex, maar niet als dit een oppervlaktebehandeling heeft ondergaan. Als je dan met een slijpmiddel gaat poetsen, krijg je een 'olievlekachtig' resultaat. Simpelweg, omdat je de coating plaatselijk beschadigd.

En dat is niet handig. Dan moet je namelijk het hele oppervlak flink gaan behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een vizier gepolijst.

Als die kleine krasjes in de weg zitten (met andere woorden als je er last van hebt tijdens het rijden) dan wordt het tijd voor een nieuw vizier.....dacht ik altijd.....

 

Daarom ga ik dit topic eens effe in de gaten houden......

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...