Ga naar inhoud

Zijn er ook andere storm-rijders?


bvanes
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag in de storm gereden ( harde wind, slagregens ). De wind kwam van links, haaks op de kuip. Vond de VFR best wel windgevoelig en
de VFR wilde graag met de wind mee. Best wel moeite om de plof op z'n/haar lijn te houden.
Ik vermoed dat mijn balhoofdlager niet al te best meer is, hoor/voel af en toe een "knak" bij remmen en ook de stabiliteit in bochten en zijwind wordt minder.
( Lijkt het,...... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Als oude rot vind ik het fantastisch, met banden en ophanging van nu is het een lachertje als ik terug denk aan een CB750 (19 73). ik woog toen wel 73 Kg en nu een 100 KG (zonder vet aub)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De BMW die ik hiervoor had (K100RS) wapperde alle kanten uit boven windkracht 4. Dat onding had al gauw de hele weg nodig, en dan bedoel ik niet één strook.

 

De CBR1000F beweegt als vanzelf soepel mee, alsof ie onder je vandaan waait en zo dus vanzelf tegen de wind in gaat leunen bij vlagen. Heerlijk.

 

De VTEC doet dat ook, maar wel iets minder fraai dan de 1000F. Wel eenvoudig binnen m'n eigen strook te houden, als ik het niet te bont maak qua snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zware storm boven ons dak, VFR staat lekker in zijn hokje. Bij redelijk weer, komt Tweety er vrijdag 19 februari weer uit.
Dan gaan we samen gezellig naar de motorbeurs in Utrecht. Trein is geen optie v.v. bijna 35 euro. Moet dan eerst 20 euro
storten op een OV-chipkaart. Dus vooraf ff 55 euro aan de NS betalen voordat ik naar de beurs kan,.....
Ik gooi het dan liever in Tweety en trotseer de storm. Hahahahaa :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zware storm boven ons dak, VFR staat lekker in zijn hokje. Bij redelijk weer, komt Tweety er vrijdag 19 februari weer uit.

Dan gaan we samen gezellig naar de motorbeurs in Utrecht. Trein is geen optie v.v. bijna 35 euro. Moet dan eerst 20 euro

storten op een OV-chipkaart. Dus vooraf ff 55 euro aan de NS betalen voordat ik naar de beurs kan,.....

Ik gooi het dan liever in Tweety en trotseer de storm. Hahahahaa :)

https://www.spoordeelwinkel.nl/product/motorbeurs

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een harde zijwind de knie aan de zijde waar de wind vandaan komt uitsteken, je zult merken dat de motor dan weer rechtop komt en je geen last hebt van de zijwind.

Des te harder het waait des te verder de knie naar buiten draaien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Johan, da's een betere prijs,........ Heb gisteravond bij de ANWB kaartje gekocht voor 13 euro.
Volgende keer op NS-voordeel kijken, die aanbieding was beter dan de ANWB,........
De trein kost v.v. dan maar 17 euro ipv 35 euro. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...