Tox Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 Sinds een half jaartje ben ik eigenaar van een fijne 800FI uit 2000 en lid van dit forum. De motor liep goed, echter merkte ik wel dat er een paar zaken aan mijn motor waren die ik graag verbeterd en opgelost zou zien worden. Al snel kwam ik dit forum tegen en ook de welbekende Johan. Uit eerdere posts hier op het forum bleek al dat Johan niet zomaar een willekeurige monteur was, gezien de vele lovende reacties. We maakten een afspraak en vorige week reed ik dan (in de stromende regen) mijn motor naar het noorden. Toen ik aankwam stond Johan al op de stoep. Hij hoorde mij al aankomen (die laser duotech maakt toch niet zó veel herrie?). Ik kreeg een kopje koffie aangeboden en zo begon de eerste visuele inspectie. Uit de expertise van Johan bleek al gelijk dat ik hier met een liefhebber en vakman te maken had. Een van mijn klachten was dat ik het vermoeden had dat mijn stuur 2 graden scheef stond. In de garage leek dat inderdaad het geval. Waarschijnlijk was het T-stuk de boosdoener maar die kon nog wel recht gebogen worden en anders maar een vervangend T-stuk. Ook stond de uitlaat een tikje scheef. Iets wat mij wel was opgevallen maar waarvan ik simpelweg dacht dat het zo hoorde. Ging ook lukken, zei Johan. Verder het gebruikelijke onderhoud, wat op sommige punten wel nodig was. Na bijna een uur gebabbeld te hebben vertrok ik op Johan's leen-VFR weer naar huis. Wat reed die al heerlijk! Als dit een voorbode is voor hoe die van mij straks zou rijden.. Johan stuurde bijna iedere dag wel foto's om te laten zien hoe mijn motor vertroeteld werd. Iedere dag werd ik enthousiaster. Afgelopen dinsdag was het dan zo ver: ik kon hem ophalen, Jippie! Toen ik binnenstapte bij Johan kon ik mijn ogen niet geloven. Hij zag er fantastisch uit en onder het genot van een kopje koffie vertelde Johan wat er allemaal aan gebeurd was. Het stuur stond onder andere weer recht, de uitlaat had Johan een nieuw busje voor gedraaid en stond ook weer keurig naar achteren. De lijst met alles wat er aan verbeterd is, is werkelijk te groot om op te noemen. Ik weet nog steeds niet helemaal zeker of ik niet gewoon een compleet nieuwe VFR heb gekregen in plaats van degene die ik heb achtergelaten. Nadat we veel besproken hadden (en ik vooral veel geleerd) stelden we de vering af en was het tijd om mijn motor eens op de weg te proberen. Ik herkende mijn oude motor niet meer terug. Zo soepel dat het allemaal liep, stuurde, schakelde, remde. Met veel plezier reed ik naar huis en het laatste stukje binnendoor over de veluwe was echt genieten. Johan, nogmaals mijn hartelijke dank! Ik kom graag nog eens bij je terug. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted October 21, 2023 Share Posted October 21, 2023 Heel herkenbaar allemaal. Liever niet verder vertellen, want dan krijgt Johan het te druk. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaupieT Posted October 25, 2023 Share Posted October 25, 2023 Ook ik ben vereerd door mijn motor achter te mogen laten bij Johan. Johan is een vakman, en mag in geen enkel opzicht vergeleken worden met welke garage dan ook. De kwaliteit + mate van secuur werken in combinatie met de kennis die Johan meebrengt zou iedereen is moeten ervaren. Zo goed als alles onderhuids wat niet juist is is weer correct gemaakt. De motor goed afgesteld, de jaarlijkse beurt gehad met de nodige mods voor een zeer schappelijke prijs. Achteraf ook alle tijd gehad om uitleg te krijgen + wat afstelling van de vering. Mijn VFR is in ere hersteld. Dankjewel Johan en tot volgend jaar. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Posted October 25, 2023 Share Posted October 25, 2023 Aparte kleur is de motor, niet orgineel? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted October 25, 2023 Share Posted October 25, 2023 10 minuten geleden, Anton zei: Aparte kleur is de motor, niet origineel? Hij is hartstikke origineel, maar dan in een andere kleur. Erg mooi geworden hoor. (Ik ken de eigenaar). Wat een plaatje. @LaupieT moet zelf maar vertellen wat hij allemaal heeft gemodificeerd, want is een flink lijstje. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbreen Posted October 25, 2023 Share Posted October 25, 2023 (edited) 2 uren geleden, LaupieT zei: Ook ik ben vereerd door mijn motor achter te mogen laten bij Johan. Johan is een vakman, en mag in geen enkel opzicht vergeleken worden met welke garage dan ook. De kwaliteit + mate van secuur werken in combinatie met de kennis die Johan meebrengt zou iedereen is moeten ervaren. Zo goed als alles onderhuids wat niet juist is is weer correct gemaakt. De motor goed afgesteld, de jaarlijkse beurt gehad met de nodige mods voor een zeer schappelijke prijs. Achteraf ook alle tijd gehad om uitleg te krijgen + wat afstelling van de vering. Mijn VFR is in ere hersteld. Dankjewel Johan en tot volgend jaar. Ik weet niet of alle 800VTECs dat hebben maar zo'n zwarte bies die het monopos afdekzadeltje doet aansluiten op het zadel is best netjes en een goed idee! Er is zo te zien veel liefde en aandacht aan de afwerking besteed van deze motor, ziet er stijlvol uit met bijna alle blank metaalkleurige onderdelen zwart gemaakt. Nice! Wel veel poetsen na iedere keer rijden op een beetje nat wegdek. Edited October 25, 2023 by rbreen 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marquesas Posted November 8, 2023 Share Posted November 8, 2023 Ja, dan mag mijn machine ook niet ontbreken op dit forum. Kortgeleden is hij door Johan vertroeteld en in de tussentijd mocht ik op de leenmotor heen en weer naar Enschede. Zoals Johan dat altijd fantastisch doet werd ik ook nu weer overladen met voortgangsfoto's. Het moment van het ophalen van de motor is erg fijn, we hebben samen alles doorgelopen, Johan heeft mij uitgelegd wat ook alweer de voordelen waren van het vtec systeem, hij heeft de vering aangepast aan mijn lengte en het gewicht en hij had natuurlijk de "Cared for by Johan" stikker op mijn voor- en achterspatbord/kentekenplaat geplaatst. Zeer tevreden en met een big smile ben ik met mijn bijna nieuwe motor weer naar huis gereden. Johan, bedankt! Marc, Enschede 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted November 8, 2023 Share Posted November 8, 2023 (edited) Het zou mij niet verbazen, wanneer Honda Motor Co.,Ltd. nog eens een klacht in gaat dienen bij Johan, want hij maakt die VFR's alleen maar beter en mooier, terwijl dat niet in het belang is van Honda San. Edited November 9, 2023 by Robert-Jan 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 (edited) Dat is juist wel in het belang van Honda. Ze verdienen al vele jaren (vrijwel) niets met de verkoop van hun motoren, maar ze verdienen het in de 20 tot 30 jaar er na wanneer mensen onderdelen nodig hebben. Daar zit hun winst, niet op de motoren zelf.... Edited November 9, 2023 by AFS Motorparts 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Ah. Oké. Wat leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaniëlU Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 (edited) Gisteren de VFR weer mogen ophalen bij Johan. Had hem in juli gekocht maar nog amper op kunnen rijden door defecte stator en vakantie. Deze ervaren machine is door Johan weer in glorie hersteld, vele slangetjes, leidingen en kabeltjes liepen niet waar ze hoorden, hier en daar een verkeerde of missende schroef en plug, slippende koppeling en een versleten ketting. Nu staat de VFR er weer in showroomstaat bij, alleen de KM stand op het dashboard bewijst het tegendeel 😎 Bedankt weer @Johan ! Edited November 9, 2023 by DaniëlU 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 本田技研工業株式会社を代表して この美しいマシンを最高の状態に保っていただき、誠にありがとうございます。 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefly Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 Die heb je snel gevonden, maar niet iederéén begrijpt Japans... 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marquesas Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 ヨハンによるケア 😁 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRikus Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 24 minuten geleden, Firefly zei: Die heb je snel gevonden, maar niet iederéén begrijpt Japans... Google Translate is your friend in dit soort zaken. 🤪 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts