Jump to content

Onderhoud aan VFR 750, 800FI, Vtec en 1200 voor forumleden (3)

Johan
 Share

Recommended Posts

2 uren geleden, Phoenicx zei:

Mijn motor mag dit weekend de rit naar Zwolle maken voor opnderhoud. Ondertusen alvast wat onderdelen binnen gehad die ingebouwd worden

IMG_5416.jpg

Dat ga je merken, heb ook Hyperpro en stuurt/rijdt een stuk strakker. En de rest van de beurt gaat ook niet ongemerkt voorbij denk ik... Ik mag half oktober, grote blij!

• Like 4

De koffie machine kregen we helaas niet gepast, maar Johan heeft de vering er gelukkig wel in gekregen. Gisteren de VFR weer opgehaald. Alle airbox modificaties zijn ook meteen uitgevoerd. De motor stuurt heerlijk en loop, zeker in het onderste toerenbereik een stuk soepeler.

• Like 4

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Vandaag m’n Viffer bij Johan gebracht voor een all-inn wellnessbeurtje. Indrukwekkend wat een kennis en ervaring er bij hem aanwezig is, dat viel gelijk op tijdens het praatje wat we hadden tijdens een bakkie koffie. 
Daarna naar huis op de leen-VFR, m’n eerste rit op een VTEC. Dat beviel verrassend goed overigens. De verschillen zijn klein maar merkbaar: net wat ‘strakker’ en de gasrespons voelt anders. Maar wie weet hoe straks m’n eigen motor voelt na de beurt.

-to be continued- 

IMG_4083.jpeg

• Like 8

En nu thuis lekker naar de foto's kijken met een volledig gedemonteerde en daarna uiteindelijk een mooi gepoetste fiets. Succes, hopelijk heb je mooi weer op de terugreis. 

• Like 3

Een zeer goede plek voor je VFR. Ik wens je nu al veel plezier. 

• Like 1

3 uren geleden, Robert-Jan zei:

Een zeer goede plek voor je VFR. Ik wens je nu al veel plezier. 

Nou, de eerste foto’s stemmen mij al vrolijk 🥴 Zoals degene die Johan kennen weten doet hij niet aan half werk 😅

IMG_8841.JPG

• Like 3

Zo ziet Johan de VFR het liefst lijkt het wel!!

Je vraagt je af hoe hij naar andere dingen kijkt... 🤣

• Haha 5

5 uren geleden, Robert-Jan zei:

Zo ziet Johan de VFR het liefst lijkt het wel!!

Je vraagt je af hoe hij naar andere dingen kijkt... 🤣

Morgen mag ik hem weer ophalen, zal het eens vragen 😅

• Like 2

Op 21-10-2024 om 18:38, Thunderbird zei:

Morgen mag ik hem weer ophalen, zal het eens vragen 😅

En ..??

• Haha 1

2 uren geleden, Petrovski zei:

En ..??

Was een lekkere rit terug naar huis. Aangezien alle vloeistoffen en ook de vorkolie vervangen was, evenals bougies en kettingset reed het als nieuw! Daarnaast besteedt Johan ook veel tijd aan details, dus hij ziet er weer super uit. 

Absolute aanrader, kan geen motorzaak tegenop! 

Zoals ik eerder zei is het verschil tussen de Fi en de Vtec groter dan verwacht. De Fi voelt kleiner ‘onder’ je. Moest daar echt even aan wennen. Of de Vtec in harde cijfers ook sneller is weet ik niet, hij voèlt wel iets sneller, ook onder de 6800rpm/vtec-moment.

IMG_4098.jpeg

• Like 3
  • Thanks 1

Je had ook lekker weer. Heerlijk hoor. 

Gaaf dat je motor weer zo top is 👌

• Like 2

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...