Ga naar inhoud

Remblokken van het merk Bendix


Cock
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand eerder gehoord van Bendix remblokken voor onze motor fietsen ,en wie weet wat over deze blokken te vertellen.

Deze zitten namelijk in mijn voor remmetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je effe google (heb ik net gedaan) dan blijkt het een merk uit het goedkopere segment te zijn. Vrij veel gemopper over "niet goed passen waardoor speling" opmerkingen.

Ik kende het niet......maar dat zegt ook niet alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb idd gegoogle ,maar vind ze alleen als autoblokken .

Kan niets vinden als Motor remblokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze remmen iig wel maar weet niet hoe ze het houden als ze goed warm worden ,eerst maar op rijden ,daarna komen er wat meer bekende blokken in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal me worst wezen.

Edit: als de blokken goed bevallen: goed remmen, niet te snel verslijten en je remschijven niet opeten; is er natuurlijk niks mis met betaalbare/goedkope remblokken van welke fabrikant dan ook.

aangepast door VFoRever
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokken die snel slijten zorgen er voor dat je schijf niet veel slijt, maar andersom geeft een harder blok meer schijfslijtage.

Vroegah gingen remblokken van auto's niet veel meer dan circa 30.000 km. mee gemiddeld.

Tegenwoordig is 100.000 km. geen uitzondering, maar dan zijn de schijven ook op.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze en soortgelijke discussies zijn hier al meerdere keren gevoerd, in het andere geval ging het om verschillende merken die als OEM blokken werden geleverd in de Honda's.

Bendix, ATE, Lucas, TRW, Brembo, SBS, Nissin, AP Racing (Lockeed), zo kan ik nog heel lang doorgaan. Het zal jullie verbazen welke merken allemaal, en denk dan maar niet aan Nissin.

Mensen, dit zijn allemaal rem en remsegmenten fabrikanten waar de kans groot van is dat deze in diverse Honda modellen is geleverd verdeeld over meerdere bouwjaren.

Deze fabrikanten hebben allemaal hun sporen al verdiend als zijnde rem fabrikant.

Doe ze onder je motor en deze remt gewoon naar behoren, ipv " ken ik niet" en zal dan wel niet zo goed zijn................................Duh.

Misschien schop ik nu mensen voor de schenen, maar dat moet dan maar. Wat een boer niet kent, vreet ie niet!!!!!!!!

 

groeten

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

OEM fabrikanten zijn vaker onbekend bij het grote publiek.

Tenneco zal ook niet bij iedereen bekend zijn, maar wellicht Walker uitlaatsystemen, katalysatoren en roetfilters wel en als dat nog niet het geval is dan Monroe schokbrekers zeker wel.

Allemaal een fabrikant.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze vraag hier gesteld ,omdat hier de kennis en ervaring aanwezig is .

Het had bijv zomaar gekund dat iemand met deze blokken een slechte ervaring heeft gehad of er een artikel over heeft gelezen.

En dat deze blokken bijv op de helft van zijn levensduur de voering van de grondplaat los komt ,of dat ze de schijven opvreten.

Of misschien er al jaren mee rijdt en er hele goede ervaring mee heeft.

En dat zou ik dan graag willen weten ,wil hier geen discussie welke blokken het beste zijn.

En ook niet :blah: ...productie fout van een bekend merk.

 

Als er geen negatieve berichten over zijn rij ik ze lekker op ,mocht ik ze tegenkomen, hoop ik ze het jullie te kunnen vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...