Ga naar inhoud

Shuberth kraag versus Sena S20S


Nijn
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb in de Schuberth C3 een Sena 10S ingebouwd, geen extra lawaai, gewoon nog altijd even luid :)

In de Shoei heb ik een kleine Sena 3S, kost in vergelijking met een kraag niets (100€), is mooi weg te werken en voldoet prima voor aanwijzingen van gps en gesprekken met de duo of zelfs telefoneren onderweg. Voor wat ik het 99% van de tijd gebruik ben ik van de 3S nog het meest tevreden.

Concreet maakt het wel dat ik van de 20S niets kan zeggen, alleen raad ik Sena zeker wel aan, voor wat dat waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek de klont..

post-6487-0-85162900-1464265138_thumb.jpg

aangepast door MichelDB
Quote verwijderd zie forumregels
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Jammer dat ze niets voor je willen/kunnen betekenen.

 

 

Ik heb onlangs een Schuberth c3 pro gekocht.
Enkele dagen later schuberth c3 pro v2 kraag gekocht bij kalsbeekmotoren. https://www.kalsbeekmotoren.nl/navigatie-communicatie/intercom-telefoon-acc-7/schuberth-src

v1 295€ en de v2 300€ bij bovenstaande winkel. De v2 schijnt op een aantal punten te zijn verbeterd.

 

In eerste instantie had ik de niet pro versie besteld bij een andere winkel die geen c3 pro kraag in de webshop hadden staan, wist niet dat er een verschil was. Deze kan je echter niet aansluiten op de ingebouwde antenne in de c3 Pro helm (de gewone c3 heeft geen antenne in de helm?) en gebruikt een antenne in de kraag zelf. Hoe het is met de radio ontvangst weet ik niet. Luister eigenlijk nooit radio tijdens het motorrijden.

 

Mijn kraag in mijn S2 helm werkt ook naar behoren en ziet er nog normaal uit. Geen loslatende bekleding e.d.

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Schubert SRC systeem werkt niet meer. Ik heb deze kunnen herstellen voor 5 euro. Het probleem doet zich voor ter hoogte van de flatcable die door de kraag loopt. Als je de flatcable vervangt werkt ie weer zoals voorheen. Om de ontvangst te verbeteren heb ik de antennekabel verlengt met 1 m en deze doorheen de helm geleid.

 

Voor de geïntereseerden, ik heb nog zulke flatcables.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk185d3a574402791c4bdae6d214df54e5.jpga28183b538e178d1f46f4462b77b48e1.jpg

aangepast door PaulDesmet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Paul,

 

Mijn headset is net gereed gemeld door Waypoint dus moeten weer kunnen rijden.

 

Ga toch ook maar kijken hoe de C4 is maar moet je weer een nieuwe navigatie set kopen.

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn C3 SRC kraag stierf in Finland, heb toen een Scalarider gekocht.

 

Teruggekomen een uiterst onaangename ervaring met de importeurs gehad, ondanks alle inzet van mijn dealer. die gaf mij echter van tevoren al weinig hoop.....

Het was echt een geval van "we hebben jouw geld al, dus rot maar lekker op". Ik verwachtte zeker geen nieuwe -garantie afgelopen- maar op zijn minst een tegemoetkoming/korting (was toch ooit 360 eurie).

Maar nee, het interesseerde ze geen ene moer. 1e keer teruggestuurd naar de dealer met "no problem found". Wij hadden de unit bewust zelf NIET opengemaakt, deden dat nu wel en zagen dat het antennetje afgbroken was. Dit kon niet de oorzaak zijn van het niet functioneren. Maar toonde wel aan dat men er niet eens naar gekeken had en gewoon als no problem had geretourneerd.

Dealer dus nog maar een keer opgestuurd en toen was het "doen we niks aan". Factuur zat erbij hoor, maar ja te oud.

Ze hebben blijkbaar genoeg klanten zonder issues en nieuw klanten die denken dat het een top produkt is. BAH!

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je hem nog hebben, wil ik wel een poging doen om hem te herstellen.

 

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...