Ga naar inhoud

haakse ventielen


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis ook de "Travel&Co" digitale bandendruk meter, en altijd voor onderweg een haaks ventiel verloopstukje bij mij. Daarmee redt ik mij altijd onderweg.

 

Bij tankstations heb ik vaak een verschil gemerkt met de druk en/of de drukmeter, dat die soms wel 0,3 bar afwijkt van digitale bandendrukmeter.

 

Het verloopje heb ik nauwelijks nodig gehad onderweg want ik controleer thuis regelmatig de bandenspanning en met een fietspomp doe ik er dan meer lucht in als dat nodig is. Maar voor de zekerheid altijd bij mij - just in case -.

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die "Travel&Co" meter volgens mij voor weinig bij louis.de gekocht. Werkt prima... Denk ik want ik schrijf de afwijking altijd toe aan de bandenspanningsmegers bij benzinestations

aangepast door Mesmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die "Travel&Co" meter volgens mij voor weinig bij louis.de gekocht. Werkt prima... Denk ik want ik schrijf de afwijking altijd toe aan de bandenspanningsmegers bij benzinestations

Ik heb er eens een paar gekocht bij de ANWB (waren slechts €2, dus handig voor zowel in de auto als op de motor en één in het gereedschapcabinet. Alle vergeleken met een geijkte meter en gaven tot op de tiende hetzelfde aan, niet slecht dus. Op een RC36-1 achterwiel met haaks ventiel gaat het niet eenvoudig maar de spaken zitten inderdaad wel een beetje in de weg. aangepast door V4 Rosso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf bij het wisselen / coaten van m'n wielen ook haakse ventielen laten monteren, opzich weinig extra kosten bij de montage op (edit: 10€ voor een setje) erg praktisch, en vind het ergens nog mooier ook! :) Laten doen als je banden aan vervanging toe zijn / of als je andere laat monteren?

 

Edit: Ik meet m'n bandenspanning altijd met de meter van op het hulpstuk v.d. compressor (bandenpomp) , set van Stanley die het goed doet, prima voor huis-tuin-keukengebruik.

aangepast door Patrick1991
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op mijn vorige motor heb ik bij Frank (AFS) een setje laten monteren bij bandenwissel. Bij mijn huidige VFR heb ik de banden laten vervangen bij aflevering en ook meteen haakse ventielen laten monteren. Ik vindt het echt ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet echt aan gedacht om haakse ventielen te nemen ,maar zal ze er binnenkort erin frotten ,toch wel makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog even de banden op spanning gezet maar ik mis echt geen haakse ventielen :scratchchin:

Nou moet ik wel zeggen dat ik niet afhankelijk ben van de openbare luchtvoorzieningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook mijn eigen lucht ,vertrouw die bij de pomp niet ,maar de looks van die haakse vind ik ook strakker .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht binnenkort een Hooked On Haakse supkluptoerrit.. ^_^

...alleen toegankelijk voor... Ha, u snap 't het al :D

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...