Ga naar inhoud

Inbouwprobleem Sena SMH 10


Patrick1991
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Heb onlangs samen met vrienden een communicatiesysteem aangeschaft; de Sena SMH 10.

Handig & leuk voor o.a. vakantie en toertochten, en eventueel voor het koppelen van de telefoon. Inbouwen ging makkelijk en het werkte perfect, maar...

Bij de eerste rit met dit spul in mijn helm liep ik tegen een probleem aan:

Het klemt op de plekken waar de speakers zitten, en na een uur of wat begint dat toch erg vervelend te worden, toen zelfs even gestopt om de helm af te zetten, kreeg er koppijn van.

 

Het gaat om deze helm (gaat nu zijn 4e jaar in); http://www.revzilla.com/motorcycle/shark-s700-zarco-replica-helmet

De dealer gaf aan dat deze niet de benodigde uitsparingen heeft, en bij een andere helm (Shoei) zaten inderdaad de uitsparingen om de set in te bouwen.

 

Zijn er oplossingen voor / betere manieren om dit wel te laten passen in mijn helm? Dealer gaf aan dat dit soort helmen maximaal 5 jaar mee gaan; omdat het kunststof is.

Zou hem als het kan inderdaad nog een jaar / 2 jaar maximaal willen dragen; is verder nog perfect en zo'n Shoei is best prijzig...

Hier mogelijk mensen met hetzelfde 'inbouwprobleem' of oplossingen ?

 

Alvast bedankt! :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De luidsprekers liggen waarschijnlijk te hoog op het piepschuim waardoor ze klemmen en je dan pijn in de oren krijgt. Het lijkt mij dat moet je ze toch wat dieper in het piepschuim stoppen.

Even met een heet gestookte lepel o.i.d. het piepschuim op maat maken.

 

Geen ervaring met niet passende inbouwsets omdat mijn helmen altijd voorbereid waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, dat is denk zeker de oorzaak. De vulling is op die plekken ook niet al te dik, en kan ik lastig minder maken (gaat het comfort ook niet verbeteren denk ik)

Iets uit het piepschuim halen zou dus een oplossing zijn...Maar kan dit ongestraft zonder de beschermende werking van de binnenschaal te verminderen?

Lijkt mij dat dit toch een zwak punt gaat worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zwakke punt valt wel mee, veel helmen hebben tegenwoordig al een uitsparing op die plek in het piepschuim. Mijn vorige en huidige helm tenminste wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik een degelijke uitsparing maken, zonder dat het hindert. Bij een ongeval (laat ons hopen van niet), zou een slecht ingebouwde Sena mogelijk kwetsuren kunnen veroorzaken. Zie maar wat er met Schumacher is gebeurd met zijn GoPro camera tijdens zijn ski-ongeval. Uit wat ik gelezen heb is het niet de val zelf die ernstige hersenletsel veroorzaakte, maar zijn Go Pro die op zijn helm stond gemonteerd.

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, lijkt me logisch genoeg inderdaad, binnenkort eens kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen.

Een hete (thee)lepel zou de truc kunnen doen?

 

Moet ik toch maar eens gaan nadenken voor een andere plek voor de GoPro ... :scratchchin:

Zit ook aan de zijkant van m'n helm gemonteerd, al draag ik hem de laatste tijd al niet meer op de helm omdat het 'gedoe' is ..

 

Op de kuip of op de borst geeft ook mooie beelden, laatst nog geluk gehad toen hij na x-km op de snelweg met 120/140 er niet af viel, maar bij de stoplichten vlak bij huis.. net toen ik in de spiegel keek of hij nog goed zat ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een blokbatterij neemt en dan een koperdraad tussen de 2 polen plaatst kan je heel makkelijk piepschuim snijden.

Z'n batterij dus:

MN1203-D.jpg

 

Wel oppassen want de draad wordt heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip: stop nooit harde voorwerpen in je kledij (bv. sleutels). Bij een schuiver heb je grotere kans op kwetsuren. Geen prettig onderwerp - maar ik spreek van ervaring...

 

Topic:

En een soldeerbout met fijn soldeerpunt (voor IC's)?

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ben zelf al op zoek naar 'n nieuwe heuptas (gebruik nu 'n goedkope waarvan ik de sluiting zeker met een veiligheidsspeld ...), mooi die extra ruimte en net zo veilig idd.

Bedankt voor de tips allen, nu de tijd voor want echt lekker weer om te rijden is het niet... :ninja:

 

Ook mooi om te zien dat meer mensen de mod uitvoeren.

aangepast door Jacco76
Onnodige Quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week net een Sena SMH5 in mijn helm ingebouwd, te vervanging van andere oorijzers.

Ik had voorheen ruimte gemaakt met een heet gestookte messing muurplaat van een waterkraan, werkte heel goed.

Nu had ik meer ruimte nodig en heb de ronding met een breekmesje open gesneden.

De speakers passen nu perfect en de uitgesneden rondjes weer gebruikt tussen helmschaal en achterzijde van de speaker dempers.

E.a.a. wordt met plakband op z'n plaats gehouden, maar dat is eigenlijk overbodig want het past goed.

 

Helaas geen foto's gemaakt en maak de helm nu ook niet meer open voor foto's.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...