Ga naar inhoud

Krassen tank verwijderen


TimVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Even snel de tanktas op de motor leggen, wat schuiven en niet doorhebben dat er zand onder de magneten zat. Krassen dus op de tank. Commandant 4 al geprobeerd. Iemand betere tips? fae396dd7e9379e29b83466a9dfb6584.jpg9a7c168a5dea0ddb8e341ccfdc14b92a.jpg803ca46de32d8de5e3984625db19cc2a.jpgedcd6c2de792911411218f5fcd8c0f43.jpg09b428b82d15fc78f6fec636f61bcc25.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenste foto's zijn nog wel weg te poetsen, maar die naast de A denk ik niet. De onderste foto is de kras veel te diep.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat de krassen te diep zijn, zoals Rikus al zegt de bovenste 2 misschien niet.

Als commandant niet werkt kan je met 2000 waterproof en daarna polijsten nog wat redden mits je dat met feeling doet. Liefst met een blokje om niet de kras juist nog veel dieper weg te schuren, veel water gebruiken en zo min mogelijk te schuren want de laklaag is erg dun bij de standaard lak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een indruk te geven, het totale laksysteem zal niet veel meer dan 100 micron zijn, oftewel een tiende millimeter.

Dat bestaat dan uit een grondlaag, basislak en blanke lak.

Met polijsten kan je alleen datgene redden wat zich oppervlakkig in de blanke laklaag bevind. Zo gauw het tot in de basislak komt is het verkeken, of je moet met een penseel de kras gaan opvullen met blank lak en daarna gaan glad polijsten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar je blijft het altijd zien. Alleen als het in de blanke laklaag zit kan je onzichtbaar herstellen.

Basislak is niet met een penseel te verwerken op een manier die ook maar in de buurt komt van spuitwerk.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onderste is een kruiwagen tegen de VFR door mijn vader. Nog tips om die te camoufleren?

De standaard WA-verzekering van vaders? Een kruiwagen is geen voertuig en m.i. valt dit binnen de dekking. Altijd een belletje waard, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je er beter even mee kan leren leven en dan kijken we 30 april bij Rikus wel even wat de opties zijn.

Die kras waar je het zwart van het kunststof ziet kan je hooguit lichtjes camoufleren maar dat zal je hooguit een beetje redelijk krijgen.

Plekken die eventueel nog wel te redden zijn kan je al snel slechter maken dan ze al zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onderste is een kruiwagen tegen de VFR door mijn vader. Nog tips om die te camoufleren?

Dat valt gewoon onder de AVP (AansprakelijkheidsVerzekering Particulieren) van je vader. Verzekeringswerk, zou ze contacten en de tank dan laten spuiten als dat kan.

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt overigens wel of het niet de originele stikkers meer zijn wat er op de tank zitten omdat je de randen zo goed ziet, daarmee bedoel ik dat het wel de originele stickers kunnen zijn maar dat de tank ooit al een keer over gespoten is, dan moet je sowieso wat meer uitkijken met polysten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard WA-verzekering van vaders? Een kruiwagen is geen voertuig en m.i. valt dit binnen de dekking. Altijd een belletje waard, toch?

 

Je was me al voor zag ik! Volgens de WFT schade particulieren valt dit inderdaad onder de (in de volksmond) wa van vader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt overigens wel of het niet de originele stikkers meer zijn wat er op de tank zitten omdat je de randen zo goed ziet, daarmee bedoel ik dat het wel de originele stickers kunnen zijn maar dat de tank ooit al een keer over gespoten is, dan moet je sowieso wat meer uitkijken met polysten.

Geen idee. Zou kunnen. Ding heeft 5 jaar jn Duitsland rondgereden voordat hij hierheen is gekomen. Daarna heeft mijn vader hem gekocht en daarna ik hem over gekocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je was me al voor zag ik! Volgens de WFT schade particulieren valt dit inderdaad onder de (in de volksmond) wa van vader.

Eerst zelf proberen voordat ik de verzekering aanspreek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat je het weg krijgt.

 

Nog ter info:

Als je vader er met een kruiwagen tegen heeft gezeten toen de VFR nog van hem was is de schade niet gedekt op de AVP, was de motor al van jou, dan is er wel dekking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...