Ga naar inhoud

Een ruitenwisser voor een motorhelm? Werkt dat?


Antoine
 Delen

Aanbevolen berichten

Artikel van de ANWB:

 

09 maart 2016 - Rainpal lijkt een heel doordachte uitvinding. Het past op alle helmen, de wisser kent verschillende snelheden en zelfs een reservoir voor ruitenwissersproeiervloeistof. Goed idee?

 

motorhelm-ruitenwisserwisser-1.jpg

Rainpal is bedacht in Engeland, waar ze wel het een en ander weten over regen. Wat daar al niet bedacht is om een vizier regenvrij te houden. Mijn favoriet is het roterende vizier, waarvan je het prototype kunt bewonderen in Douglas, Isle of Man.

Eenvoudige montage

Rainpal daarentegen roteert niet, maar klik je vast op het vizier. Op elk vizier zegt de fabrikant. En als het niet past, krijg je je geld terug. Om de wisser op het vizier te klikken, dien je aan de bovenzijde ervan een montagestrip te bevestigen, met tweezijdig tape of met zuignappen. Dat kost je slechts een paar verwaarloosbare millimeters blikveld.

Vervolgens klik je de 1,3 cm brede, 1,3 cm hoge en 150 gram zware Rainpal erop vast en wissen maar. De wisser activeer je met een knop op de Rainpal zelf of draadloos - optie – met de knop op het stuur.

motorhelm-ruitenwisserwisser-2.jpgwisser-3a.jpg

Krast niet

De ruitenwisser heeft dezelfde eigenschappen als de wisser in je auto. Dus verschillende snelheden. En wanneer je vizier bezoedeld is met insectenbloed en andere narigheid, spuit je ruitenwisservloeistof op je vizier en wis je ‘m vervolgens schoon. Volgens Rainpal hoef je niet angstig te zijn dat de wisser je vizier bekrast. Ondanks die belofte niet overtuigt? Standaard levert Rainpal ook een tear-off bij de bestelling.

 

Opladen via USB

Je laadt de Rainpal op via USB. De verwisselbare batterijpakketten kunnen zo’n 90 minuten voluit wissen of 180 minuten wanneer je de wisser om de seconde laat wissen. Het systeem is getest – en goed bevonden – tot een snelheid van 160 km/u. Om het plaatsen in het donkerte vergemakkelijken is de Rainpal voorzien van LED verlichting.

De standaard Railpal kost zo’n €64,-. Je betaalt een euro meer voor de Union Jack of Stars ’n Stripes uitvoering. De draadloze besturing kost zo’n €13,-.

 

Meer info: Rainpal FundRazr

 

Bron: http://www.anwb.nl/motor/nieuws/2016/maart/een-ruitenwisser-voor-een-motorhelm-werkt-dat

aangepast door Antoine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik had vroeger een "wissertje" aan de handschoen. ( wijsvinger ) Toen ik "dat" een

keer vergat en mijn neus afveegde, haalde ik mijn hele neus open door dat Ku#%#T*&"wissertje"......
Dus misschien wel een goed idee, zeker als het donker is. :)

aangepast door André
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De "krast niet" claim lijkt mij moeilijk waar te maken. Er beweegt iets over je vizier heen en weer. Als daar vuil/zand al dan niet met water tussen komt, gaat het schuren. En om nou elke keer als het regent met zo'n tairoff te gaan pielen lijkt mij ook niet zo handig. Voor mij is dat het grootste bezwaar aan een dergelijk systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel opmerkelijk dat de ANWB niet zelf even met een regenrit getest heeft of het überhaupt wel werkt... Het lijkt een vertaalde press release van het bedrijf zelf.

Ziet er verder wel breekbaar uit, wat kost een reserve-arm en/of wisser ? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja voor gelegenheidsrijders zal het niet zo'n vaart lopen en/of noodzakelijk om zoiets aan te schaffen.

 

Voor degenen die op een nieuwjaarsdag achter NIjn hebben gereden en haar alleen nog maar zagen door "el loco veegbewegingen" over z'n visier te maken of op vakantie over de Dartmoors in zuid Engeland een halve dag door de potdichte mist hebben gereden, weten dit misschien beter te waarderen.

 

In regen is dit apparaat niet zo nodig maar in mist kam het zeker wel van pas kunnen komen.

 

Wanneer vinden ze nu eens draadloze energieoverdracht uit om dit soort spullen van elektriciteit te kunnen voorzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaaaren Rain-X - zowel voor de auto als voor mijn helm. Bij trage snelheid misschien iets minder efficiënt, maar bij 90 km/u kan daar geen ruitenwisser tegenop. Tevens goede ruitenreiniger. Mugjes en vliegjes verwijderen bovendien beter.

 

post-5477-0-92498700-1458242243_thumb.jpg

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...