Ga naar inhoud

Ervaring Dunlop roadsmart 3


 Delen

Aanbevolen berichten

Nadat ik gisteren mijn nieuwe Dunlops had gescoord bij frank van AFS, was ik natuurlijk zeer benieuwd hoe het zou rijden.

Omdat ik het geen fijn idee vond om op nieuwe banden op een nat wegdek te rijden leek het er niet op dat het vandaag zou worden.

Maar om 1 uur keek ik naar buiten blauwe lucht en droge weg, als een Roadrunner mijn pak aangetrokken en miepmiep naar de garage.

Snel onderweg naar de bochtige weg van Aduard naar Kommerzijl, buiten de stad zag ik een gigantische zwarte lucht aankomen :bugerit: hmmm toch maar doorrijden het zal wel meevallen.

Eerste bochtjes rustig aan maar hee dit stuurt lekker de bocht in dat kan sneller :w . De banden voelen heel voorspelbaar aan.

Bij Zuurdijk brak de hemel open en veranderde de crossrunner van een motor in een boot.

hmmm eerste bochtje maar rustig aan , hee ik heb lekker veel grip. laat ik de volgende iets sneller gaan :shock:nog steeds grip.

conclusie is na de regenbui dat de dunlop meer grip heeft op de weg dan deze bestuurder in zijn hoofd.

Een vergelijk met de oude Bt 023 is moeilijk omdat een band met dot nummer 49-11 nu eenmaal harder is dan een band met dot nummer 08-16.

Na 120 km rijden kan ik zeggen dat de dunlop lekker neutraal stuurt en in de regen meer dan voldoende grip heeft.

Op droog wegdek rijdt het helemaal goed bij de tweede rotonde was de schaamrand links al weg.

Het nadeel van rijden op zaterdag is dat er bij elke leuke bocht wel een auto voor je rijdt of krap door de binnenbocht van de andere kant komt.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Crossrunner,

 

Ik heb precies dezelfde ervaringen,ongeveer twee weken geleden begonnen mijn remblokjes raar te doen en ging ik naar de plaatselijke motorzaak omdat ik niet meer de rit naar Frank dorst te doen en meteen maar de dunlops 3 erop laten monteren in verband met de clubrit van het buitenland weekend dus ben er klaar voor.

is echt een verademing zoals deze sturen zo strak door de bochten.

 

gr Nico

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mannen, perfecte timing.

 

In motoplus van deze week staat een artikel van deze band en daar is de opmerking die Dunlop zelf maakt en daar zegt:

In de vergelijkingstest met de concurrentie nu de eerste plaats te scoren op droog wegdek en qua levensduur van voor en achterband, plus een nipte tweede plaats op nat wegdek.

 

Ben wel benieuwd welke versie jullie hebben laten monteren want bij andere merken was er een speciale versie voor zwaardere motoren (bijv GT bij Pirelli AGT en Michelin PR4) maar bij Dunlop de standaard voor zwaardere is en juist een SP versie voor lichtere motoren.

 

Deze SP versie blijkt te staan voor Single Ply en niet voor SPort. Een enkele koordlaag die voor een soepeler en lichter karkas zorgt.

 

PS de test van motoplus zelf zal ongetwijfeld in een volgend nummer verschijnen.

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al sedert vier jaar constant de dunlops erop (verschillende setjes wel). Heel erg tevreden van (ben wel geen kamikaze)

aangepast door jopsalot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo is dat :rolleyes:

Bij ons in de club rijdt ook een lid met de 800x. Dat ding gaat wel goed hoor. Vind ik ook wel mooi.

aangepast door jopsalot
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond nog even 1,5 uur op droog wegdek kunnen rijden.

Zelfs nu is de smile nog niet van mijn gezicht te krijgen.

Wat een waanzinnig fijne banden zijn dit.

Heerlijk sturen en de grip lijkt niet op te houden.

Ik zat op de rotonde zelfs met de laars aan de grond, iets wat ik van mijzelf niet voor mogelijk had gehouden.

Kortom een goede keuze gemaakt, laat het buitenlandweekend maar komen. :crossy:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat jullie er ook zo tevreden over zijn.

Denk er wel aan nog gebruik te maken van de 30 Euro-retouractie!

Tot wanneer loopt die actie?

Ik plaats nog even een bestelling bij je als het loon binnen is, heb voor het buitenlandweekend wel een vers setje nodig en ik ga dit keer ook voor de Roadsmart 3 :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...