teake Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 (edited) Zie ik hier nou voldoende ruimte tussen de print, en de tellerplaat, om een gear-indicator in te bouwen? Bij mijn RC36-1 heb ik dat voor elkaar kunnen krijgen, maar ik heb het idee dat er in een Vtec dashboard niet genoeg hoogte beschikbaar is. Hoeveel hoogte zit er tussen bovenkant printplaat, en bovenkant tellerplaat? Zoals bijvoorbeeld hier gedaan is bij een FZ8; http://www.779cc.org/forum/how-to-s-/1997-how-install-acumen-dg8-gear-indicator.html Edited December 5, 2016 by teake 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Moet kunnen! Gallery op motydesign.com, 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_tuner Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 (edited) ziet er vet uit had ik zelf nog niet eens aangedacht om het zo op te lossen heb van de week GIpro DS-serie blue light en blauwe ledjes en witte besteld om dit project ook te gaan doen ga er aan beginnen als ik alles binnen heb. zal ik je dan laten weten of er de ruimte voor is om de gear indicator zo weg te werken? Edited December 5, 2016 by crazy_tuner Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_tuner Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 (edited) zo heb het voor elkaar 2 uur sleutelen en het dashboard is eruit en over de vraag of er ruimte voor is voor een gear indicator bij mij in ieder geval van niet komt namelijk doordat de RPM meter bij mij een solide is en geen los frontje zie foto's https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8 Edited December 6, 2016 by crazy_tuner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 (edited) Om de naald weer op de juiste plaats te krijgen had je deze helemaal naar rechts (met de klok mee) moeten draaien, hij komt dan tot stilstand na de 13 000 toeren en dan had je op de zwarte cijferplaat een potlood streepje kunnen zetten waar je hem later weer opzet. Nu wordt het een gok om de naald op de juiste plaats te krijgen. Edit. als je nu een streepje zet 2 mm verder dan het einde van de rode toeren-streep en je zet de naald daar terug (daarna weer naar links draaien richting "nul") dan zit je aardig goed. Edit. plaatje met potlood streepjes Edited December 6, 2016 by Johan 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_tuner Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 (edited) oh top bedankt wist niet dat het zo werkte dacht haal de naald er af en dat was het wel oeps. naja gaat ook wel weer goedkomen. Edited December 7, 2016 by crazy_tuner Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Dat witte "achterhuis" aan de toerenteller heeft men kennelijk open gefreesd om ruimte te maken voor de gear-indicator. Met een dremel moet dat wel lukken. Verder zag ik dat soms alléén het display-tje gebruikt wordt, en niet de zwarte behuizing. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_tuner Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 (edited) Met een dremel zeg je hmmm die heb ik toevallig in de schuur liggen. dus je wil zeggen dat die gear indicator de zwarte behuizing er af kan ok maar hoe zet ik die dan vast op de printplaat of klemt ie tussen de uitsparing van het witte achterhuis? Edited December 7, 2016 by crazy_tuner Link to comment Share on other sites More sharing options...
teake Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 De losse schermpjes die ik gezien heb zijn van acumen, een ander merk dan jou Gipro. Maar mogelijk lijkt de constructie op elkaar. Ik heb mijn display destijds (op mijn vfr750 '91) klem in de tellerplaat gefreesd met een dremel en vijltjes, en geborgd met een drupje secondelijm. Ff prutsen natuurlijk, maar met súper resultaat! Dat moet jou zo te lezen ook best lukken op een Vtec. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_tuner Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 ok man thkx voor de tip de Gipro lijkt een stuk kleiner dan de acumen, dus dan zou het inderdaad moeten lukken en prutsen dat wordt het zeker maar resultaat is wat telt en bedankt voor het vertrouwen zal het als het gelukt is het resultaat hier posten en op me eigen modificatie topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
nieuw op de VFR Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Printen, display's en dergelijke op een kunststof ondergrond vastzetten gaat heel goed met een lijmpistool. Het zit vrijwel meteen vast, maar kan ook weer losgehaald worden. Tevens kun je met een paar lagen over elkaar enige dikte creëren als dit nodig is. Een eenvoudig lijmpistool is er al vanaf €5,00. Groet Mark Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delta Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Wat voor soldeertin kun je voor deze klus het beste gebruiken? Bijv dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin1981 Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Zuurvrij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delta Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 (edited) ZuurvrijZo iets had ik gelezen maar vind ik lastig te vinden. Ik vind wel de loodvrije of loodhoudende soldeertin. Verder zuurvrije pasta/flux. Of harskern soldeertin. Heb je dan een combi hiervan gebruikt of is de harskern tin voldoende?..... toch gevonden. bedankt ? Edited March 26, 2017 by Delta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michielvtb Posted March 26, 2017 Author Share Posted March 26, 2017 https://www.conrad.nl/nl/stannol-hs-10-soldeertin-loodhoudend-wikkel-sn60pb39cu1-10-g-05-mm-812838.html Dit heb ik gebruikt, verder nog geen klachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts