Delta Posted March 26, 2017 Share Posted March 26, 2017 Top. Dankje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nieuw op de VFR Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Harskernsoldeer is doorgaans bedoeld voor elektra. Daarbij zit een zuurvrij vloeimiddel in de draad verwerkt en heb je dus geen extra vloeimiddel nodig. Toch kan het soms wel helpen om een beetje flux te gebruiken bij gevoelige componenten en printen, omdat je dan minder warmte inbrengt. Het zuur zit in het vloeimiddel bij installatiewerk. Bijvoorbeeld S-39. Dit is bedoeld om de corrosie-aanslag op het koper en messing op te lossen. Het smeltpunt van deze tinlegering ligt ook iets hoger. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Ik zit erover te denken om dit ook bij mijn VFR800VTEC uit 2005 uit te voeren. Maar, waar kan ik de LEDs kopen. Ledteam.de bestaat schijnbaar niet meer. Heeft iemand hier een link of anders de specs van de LEDs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 (edited) Blauw Dashboard.doc Aan onderkant van de displays ff het doorzichtig pennetje wegsmelten met soldeerbout dan is het display te kantelen en hoef je niet alle aansluitingen los te solderen, zie foto's. Edited January 10, 2020 by Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Bedankt, ga ik binnenkort eens uitproberen. Eerst maar eens de LEDs zien aan te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Staat op de eerste regel van mijn post, is het *.doc bestandje citeer Matriaal: Led PLCC2 kleur 470nm openingshoek 120 gr intensiteit 40mcd 14 stuks blauw 1 stuks rood Of 15 stuks blauw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted January 10, 2020 Share Posted January 10, 2020 Had ik gezien, ik bedoelde waar ik ze kan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Ik heb heel wat meer werk gehad dan gedacht met de modificatie. Het bleek dat er maar liefst 6 originele LED's niet werkten. De LED's waren wel goed, maar er stond geen spanning op de aansluitingen. Dit verklaart wel waarom de displays moeilijk waren af te lezen. Ik heb nu vanaf de wel werkende LED's draadjes gesoldeerd naar de niet werkende plekken. De LED's zijn daar ook niet gesoldeerd op de print maar geplakt. Na heel wat solderen en knutselen is het toch gelukt. Het resultaat mag er zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelDB Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michielvtb Posted January 15, 2020 Author Share Posted January 15, 2020 Leuk om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die deze mod uitvoeren! Wel apart dat al die ledjes het niet deden. Heb je toevallig ook nog gemeten op de connector die je aansluit op het dashboard? Als daar ook geen spanning staat voor die ledjes is er wellicht een kabelbreuk in een deel van de kabelboom. Dit kan op termijn natuurlijk voor meer problemen zorgen. Als de spanning daar wel staat zal het wel in de PCB zitten en dan heb je ze de beste oplossing te pakken denk ik! Ik blijf vooral die verkleurende naald grappig vinden, goed te zien als je rijdt in het donker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madfred999 Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Het probleem zat echt in/op de PCB. Nu werkt alles weer en ziet er goed uit. Ik heb wel de toerenteller één kleur gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts