Jump to content

How To: VTEC dashboard verlichting mod (blauw, en een vleugje rood-wit)

Recommended Posts

Harskernsoldeer is doorgaans bedoeld voor elektra. Daarbij zit een zuurvrij vloeimiddel in de draad verwerkt en heb je dus geen extra vloeimiddel nodig. Toch kan het soms wel helpen om een beetje flux te gebruiken bij gevoelige componenten en printen, omdat je dan minder warmte inbrengt.

Het zuur zit in het vloeimiddel bij installatiewerk. Bijvoorbeeld S-39. Dit is bedoeld om de corrosie-aanslag op het koper en messing op te lossen.

Het smeltpunt van deze tinlegering ligt ook iets hoger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 2 years later...

Ik zit erover te denken om dit ook bij mijn VFR800VTEC uit 2005 uit te voeren. Maar, waar kan ik de LEDs kopen. Ledteam.de bestaat schijnbaar niet meer. Heeft iemand hier een link of anders de specs van de LEDs? 

Blauw Dashboard.doc

1799999442_IMG_1492resize.thumb.JPG.ed594b25ddaf0b2dffe60fadcc21652b.JPG

496830579_IMG_1493resize.thumb.JPG.00e171b2d888c996b07772164a1ebfd7.JPG

214996009_IMG_1497resize.thumb.JPG.a4bc00bee289d7f5e842108e329d66d4.JPG

873181974_IMG_1498resize.thumb.JPG.3a191ba0234e19097942ba709f964e48.JPG

Aan onderkant van de displays ff het doorzichtig pennetje wegsmelten met soldeerbout dan is het display te kantelen en hoef je niet alle aansluitingen los te solderen, zie foto's.

Edited by Johan

Staat op de eerste regel van mijn post, is het *.doc bestandje

citeer

Matriaal:

Led  PLCC2  kleur 470nm  openingshoek 120 gr  intensiteit 40mcd

14 stuks blauw

1 stuks rood

Of 15 stuks blauw

Ik heb heel wat meer werk gehad dan gedacht met de modificatie. Het bleek dat er maar liefst 6 originele LED's niet werkten. De LED's waren wel goed, maar er stond geen spanning op de aansluitingen. Dit verklaart wel waarom de displays moeilijk  waren af te lezen.

Ik heb nu vanaf de wel werkende LED's draadjes gesoldeerd naar de niet werkende plekken. De LED's zijn daar ook niet gesoldeerd op de print maar geplakt.

Na heel wat solderen en knutselen is het toch gelukt.

Het resultaat mag er zijn.

Leuk om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die deze mod uitvoeren!

Wel apart dat al die ledjes het niet deden. Heb je toevallig ook nog gemeten op de connector die je aansluit op het dashboard? Als daar ook geen spanning staat voor die ledjes is er wellicht een kabelbreuk in een deel van de kabelboom. Dit kan op termijn natuurlijk voor meer problemen zorgen.

Als de spanning daar wel staat zal het wel in de PCB zitten en dan heb je ze de beste oplossing te pakken denk ik!

Ik blijf vooral die verkleurende naald grappig vinden, goed te zien als je rijdt in het donker.

Share

• Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

• Create New...